Bliver dårlig efter 15 reps HST


Guest Voravong
 Share

Recommended Posts

Guest Voravong

Har holdt 9 dages DK og påbegyndte 15 reps - cyklussen i mandags. Efter træning var jeg virkelig tæt på at brække mig, så tæt at jeg havde hovedet i lokummet, og det hele kørte rundt allerede under træningen.

Jeg tænkte at det var et tilfælde, dehydrering, for lidt sukker eller noget i den stil. Men om onsdagen gentog det sig. Faktisk var det så slemt om onsdagen at jeg måtte afbryde træningen 2/3 inden i den.

Er der noger der enten har lignende erfaringer eller selv har oplevet det samme.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Jeg må indrømme at jeg har passet mine måltider og især hydrering rigtig dårligt. Du véd ingen morgenmad, masser af kaffe og et enkelt glas vand.

Har rigtig svært ved at spise regemæssigt når det er så varmt. Så går der lang tid - en 4-5 timer mellem måltiderne eller længere - og så æder jeg til gengæld også.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Før DK trænede jeg et program der næsten udelukkende bestod af supersæt. Så jeg har en dårlig vane med at knokle igennem. Jeg holder en 20-40 sek. pause imellem sættene. Det tager mig ca 40 min. at gennemgå et HST-15 reps-pas med 24 sæt.

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

I dag har jeg faktisk kun spist 2 gange - og drukket 2 glas vand og lidt juice med kreatin.

Skal jeg bare gå ned og træne stille og roligt og glemme alt om vægtene i programmet, spise og drikke ordentligt og så vende tilbage til programmet mandag.

Link to comment
Share on other sites

Før DK trænede jeg et program der næsten udelukkende bestod af supersæt. Så jeg har en dårlig vane med at knokle igennem. Jeg holder en 20-40 sek. pause imellem sættene. Det tager mig ca 40 min. at gennemgå et HST-15 reps-pas med 24 sæt.

Ok, der er altså fuld knald på. Jeg kan også normalt bedst li at holde træningstiden inden for den tidsramme du nævner, men jeg må indrømme at jeg holder lidt længere pauser end normalt, når nu det er så varmt som det er. Drikker iøvrigt også noget meget fortyndet saft ala Gatorade i løbet af dagen. Ellers hvis du har mulighed for det, undgå at træne når det er aller varmest, træner selv om morgenen pt.

Når der en gang imellem går ged i kostplanlægningen/spisningen så udskyder undertegnede træningen og vender stærkt tilbage til træningen dagen efter.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

SAS: Den med fortyndet saft vil jeg straks tage til mig...

Udskyder træningen til i morgen. TIDLIG.

Véd jo egentlig også godt hvorfor...men når man er vant til at træne forholdsvist hårdt, er det svært at acceptere at man lige pludselig ikke kan det samme - baaaare fordi det er lidt varmt... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Det er jo ikke så mærkeligt hvis du bliver dårlig, når du spiser og drikker som en fugl.. :chicken::chicken:

Næææh - det er det jo egentlig ikke. Men kender du det - jeg tænkte sq ikke over det før der var nogen her i tråden som spurgte mig...

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke så mærkeligt hvis du bliver dårlig, når du spiser og drikker som en fugl..  :chicken:  :chicken:

Næææh - det er det jo egentlig ikke. Men kender du det - jeg tænkte sq ikke over det før der var nogen her i tråden som spurgte mig...

Nej jeg kender det ikke, fordi det er jo ren logik, at kroppen brokker sig, hvis dne ikke har brændstof nok.. ;)

Link to comment
Share on other sites

effekten med at indtage buffere under træning er altså ikke specielt stor. selv hivs man æder store mængder af Bicarbonat er virkningen i bedste fald begrænset.

jeg tror mere der er tale om at 15 reps altså er svinehårdt, sammen med lav energi og dehydrering..så pøl noget vand, sørg for at saltbalancen ikke er helt i tovene og kør på igen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv oplevet PRÆCIS det samme, som du har beskrevet Voravong.

Jeg brækkede mig det grove.

Jeg fandt aldrig helt ud af, hvad årsagen var, men havde kun nogen gæt.

Hvad jeg dog er sikker på, er at hvis det gentager sig efter næste pause, så er der ikke noget, der hedder squat eller dødløft den første uge. Den trækker simpelthen for mange tænder, til man kan klare det i den tilstand.

Link to comment
Share on other sites

effekten med at indtage buffere under træning er altså ikke specielt stor. selv hivs man æder store mængder af Bicarbonat er virkningen i bedste fald begrænset.

jeg tror mere der er tale om at 15 reps altså er svinehårdt, sammen med lav energi og dehydrering..så pøl noget vand, sørg for at saltbalancen ikke er helt i tovene og kør på igen

Nå så det mener du? :4boxing:

Det har i hvert fald tilladt mig og en tidligere træningsmakker at overleve squat træningspas, som vi først havde tænkt os at droppe fordi kvalmen var for meget!

At droppe squats og DL er en dårligt idé på HST. I kunne jo også prøve at sætte ambitionsniveauet ned på en anden måde-se hvor mange øvelser I kan lave på ét pas: Måske skal I , under 15 rep fasen, splitte ben og overkrop?

Desuden er dette en af de ting jeg ikke kan lide ved HST. At træne til man brækker sig eller er lige ved er en stensikker måde at begynde at hade træning på. Træning er for livet, og som sådan skal det være noget man har lyst til at gøre uge efter uge, år efter år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Fistandantilus: Det er rart at høre at jeg ikke er den eneste - så er jeg altså rimelig normal (alt er selvfølgelig relativt - normal bliver jeg sq nok aldrig).

jsc: Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har INTET imod at det er hårdt, tværtimod. Men det skal ikke være sådan at man brækker sig eller bliver dårlig. Som du selv siger, så er dét en sikker måde at ødelægge fornøjelsen på...

Så tror jeg hellere jeg vil starte med endnu lavere vægte eller køre 10-8-5-5 eller noget i den stil. Desværre har jeg ikke tid til at splitte overkrop og ben op - i hvert fald ikke i næste cyklus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share