Mit program


twister
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu trænet i snart to år, uden de store pauser, kun er uge hist og her. I starten trænede jeg 5-6 gange om ugen, men efter ca. et år med at træne på den måde, blev jeg opmærksom på at det nok var over træning, så jeg begyndte at ændre min træning for at finde en måde som passer mig bedst, her er hvad jeg har fundet frem til:

Mandag: Bryst, triceps, mave og 10 min cykling

Tirsdag: fri

Onsdag: Ryg, biceps, mave og 10 min cykling

Torsdag: Fri

Fredag: Skulder, nakke, len, ekstra mave og 10 min cykling.

Lørdag og søndag: fri

Jeg kører 4 øvelser af 4x8 til hver muskel gruppe. I 6-8 uger kører jeg øvelserne meget stille, 4 sekunder ned, to op.... for at syre musklerne helt til, man falder godt nok i styrke, men det giver en del masse. I de efterfølgende 6-8 uger skal jeg have vundet den styrke jeg har tabt ved at kører masse, så øger jeg hastigheden af øvelserne, og jeg bliver en del stærker i løbet af 6-8 uger end jeg var for 12 uger siden.

Mange har sagt at det er alt for lidt jeg træner, men siden at jeg er begyndt at træne sådan her, hvilket jeg har gjort i en 3-4 månder nu her, er jeg vokset en del. Folk tror faktisk at jeg er på steo, hvilket jeg ikke er. Det kræver bare en del tilvending at træne sådan, især når man kører masse, fordi man kan ikke kører særligt tungt. Men man skal bare huske på ikke at sammenligne sig med andre end sig selv, og vigtigst af alt: kører øvelser 100% rigtigt!

Link to comment
Share on other sites

Arh ja, det glemte jeg at skrive. Jeg har en skade i mit skinneben, der gør at jeg ikke kan træne ben. Jeg har forsøgt at træne ben i et stykke tid, men det gjorde at min skade blev helt slem, og jeg blev syg.

Jeg cykler for at stille og roligt få trænet benet op igen, så om ca. et halvt år mere vil jeg til at træne ben.

Jeg er ikke vokset vildt meget, faktisk har jeg tabt mig, men jeg er blevet noget mere markeret.

Det er nok mere af den grund at det ser større ud, men nok ikke er det. Min triceps er dog vokset en del, når man måler lidt skråt på overarmen, så man får mere triceps med, er mine arme vokset fra 43 til 45 de sidste 3-4 måneder. Det er jo halv godt!

Min bryst kasse er også blevet strammet en del op, og jeg er steget meget i kg. i næsten alle øvelser, men jeg er ikke på toppen i bryst endnu, efter masse ugerne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Twister, min situation er lidt ligesom din.. Jeg har det sidste år-halvandet kørt den samme rutine, og vokset godt på den. 5 dage om ugen. Nu synes jeg at have bemærket der ikke rigtig sker mere, og har kigget omkring for en ny workout rutine, jeg er kommet på noget hvor jeg også træner man, ons og fredag. Det bliver underligt at skulle vende sig til kun at træne så lidt, synes du ikke det var lidt flippet i starten?

Jeg synes dit program ser godt ud, held og lykke,

M.-

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg synes at det var vildt mærkeligt! Jeg kunne ikke vende mig til det, men fandt hurtigt ud af at det er vildt godt! Man bliver stærkere for hver gang, og man har ikke en "dårlig" dag, fordi man stadigt har øme muskler, hvilket var et stor problem før.

Mange af mine venner troede ikke på mig, og det halve af mit center sagde at det kun lige kunne holde det ved lige, men på det sidste har de ændret mening. Og andre er begyndt at træne som mig! Rart fedt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share