Nyt program


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Hejsa forum....

Hvordan synes i dette træningsprogram ser ud??

Mandag: Bryst, triceps og mave

Tirsdag: sport/kredsløbstræning

Onsdag: Ryg, skuldre og biceps

Torsdag: sport/kredsløbstræning

Fredag: Ben (evt. mave)

Lørdag: sport/kredsløbstræning (evt fri)

Søndag: FRI

Mht til øvelsessammensætningen, er det nogenlunde sådan jeg altid har trænet.... men mener i at der er nogle dage/øvelser, som skal byttes ud?? Der har før været diskussion om det er optimalt at træne bryst/triceps - ryg/ biceps eller omvendt?? Er det bedre måske at træne skuldre og bryst sammen...osv??

Styrketræningen tager mig ca 1 time (+/- 10 min)

og jeg træner mellem 2 og 3 sæt 5 - 8 reps!

Gode råd, og forslag modtages meget gerne!!

MVH, DBM

Link to comment
Share on other sites

Hejsa DBM.

Det kunne være rart, hvis du ville fortælle lidt om de øvelser du laver til de forskellige muskelgrupper.

Hvis du har kørt samme øvelses mønster i flere år, Kunne noget nytænkning sikkert sætte skub i udviklingen.

Hva' er det for en sport du træner 3 gange om ugen ?.

Træner du for maksimal muskel hypertrofi eller hva' ?.

Michael.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa MJ oa. !

Jeg vil meget gerne fortælle lidt om de øvelser jeg laver... problemet er bare, at jeg ikke kender alle de smarte navne! Men jeg skal da prøve...

Bryst: Bænkpress, skrå bænkpress (skifter mellem håndvægte og stang) Flyers (byttes nogle gange ud med cable-cross), og den øvelse hvor man ligger på en bænk og trækker en håndvægt fra bagved/over hovedet og ned til/over brystkassen. Aner ikke hvad den hedder!?

Triceps: triceps pull down, triceps press og dips

Mave: "best of MOL´s maveøvelser"

Biceps: Biceps curls (skifter mellem håndvægte og torv), Biceps curls - "Preachers bench" og så en øvelse hvor jeg ligger på en bænk og trækker ned til hovedet.

Ryg: Træk til nakke (hvor jeg både holder bredt og smalt) Træk til ryg, rygstrækninger (med belastning)

Skuldre: Laterals, skuldrepress, og en øvelse hvor jeg ligger på en bænk, og trækker cabels ud til siden!?

Ben: Squat, lunges, læg-press (?) ben-curls... desuden træner jeg plyometrisk springtræning.

Dette er selvfølgelig i grove træk. Jeg laver som sagt 2-3 sæt pr øvelse og 5-8 reps!

Jeg træner ikke kun for maksimal hypertrofi, men især for at forøge min styrke, som skal bruges ifm min sport.

Jeg spiller basketball, bokser, og spiller lidt tennis+fodbold for sjov! I fremtiden kan det blive svært at undgå dage med både styrketræning og sport... i hvilken rækkefølge er det så bedst?

Håber at i kan forså min beskrivelse i store træk, og give mig lidt inspiration til træningen i fremtiden....

MVH, DBM

Forresten overvejer jeg at begynde på dødløft, men har i et andet indlæg (her ppå MOL) læst, at det er vigtigt at lære det af en som har den rigtige teknin. Den chance venter jeg så på......

Link to comment
Share on other sites

en lille indskydelse:

Jeg ville ligge skulder sammen med bryst/triceps

Her for en månedstid siden begyndte jeg at skære ned på øvelser og sæt, men samtidig øge intensiteten i de resterende sæt. Altså HIT

Det har virket rigtig godt for mig, og jeg har skåret træningen ned med 45 minutter, og jeg bliver mindst ligeså øm.

Det jeg ville frem til er, at du skulle prøve at skære lidt ned på øvelser og sæt. Er resultaterne de samme (ømhed, vækst etc.) så er det måske ikke så dårlig en ide endda.

Bare en lille tanke

Roger over

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share