Spinning og gravid?


Cykelmyg
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er bare nysgerrig om der er nogen der ved om man må spinne når man er blevet gravid? Jeg spinner normalt 4-5 gange om ugen. :bike:

Jeg har spurgt mig lidt frem i det fitness center jeg går i, men har fået lidt forskellige svar, bl.a at jeg skulle snakke med en personlig træner til 450 i timen for det spørgsmål, hmmm :blink:

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare nysgerrig om der er nogen der ved om man må spinne når man er blevet gravid? Jeg spinner normalt 4-5 gange om ugen.  :bike:

Jeg har spurgt mig lidt frem i det fitness center jeg går i, men har fået lidt forskellige svar, bl.a at jeg skulle snakke med en personlig træner til 450 i timen for det spørgsmål, hmmm  :blink:

Hvad siger jordmoderen / lægen ?

Personligt tror jeg ikke moderat motion skader noget i den første halvdel af graviditeten - hvis man lytter til kroppen og tager hensyn til de nye former og indholdet ... men omvendt så er mit indtryk heller ikke at spinning er 'moderat' motion.

Edited by MadMan
Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo et af de skægge spørgsmål at stille til de sagkyndige, så kan man nemlig få rigtigt mange forskellige svar. Alt fra: "så længe du ikke føler ubehag" til "kun med en maxpuls på 120-130". Personligt hælder jeg til at man kan (og må) det man har lyst til, så længe man er ekstra opmærksom på hvordan kroppen reagerer. Bliver man svimmel eller får for svært ved at få vejret skal man sætte tempoet ned. Uden at have prøvet spinning vil jeg umiddelbart tro at problemet kan være at man presser sig selv til mere end man egentligt kan. Det er jo netop det gode ved det til dagligt, men det er ikke for smart når man er gravid. Men jeg vil påstå det er mere afhængigt af personen på cyklen end af selve disciplinen. Kan du eller kan du ikke styre dig og lade være med at presse til det yderste når kroppen siger fra? jeg er selv ret dårlig til det.

Jeg vil ikke umiddelbart mene at der er den store forskel på hvad man "må" træne i start og slutning af graviditet, men der er en naturlig grænse for hvad man har lyst til når man har en baby i lungerne - og den skal man respektere.

Litopsi (41 dage til termin)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share