Erfaringer med kcal-tabel


Cykelmyg
 Share

Recommended Posts

Hej.

Det er sikkert skrevet 500 gange før, men har jeg ikke liiige kunne finde det :confused2: , men..

Er der et sted på nettet hvor man kan finde en tabel over kcal? Den må meget gerne være elektronisk.

Jeg har lige regnet ud, at jeg skal ned på 2693 kcal om dagen for at tabe mig, og er jo lidt nysgerrig hvor meget/lidt det egentlig er.

Hvis du evt. har nogle erfaringer med at tælle kcal. vil jeg meget gerne høre om dem.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

mbyms har linket til "Den Lille Levnedsmiddeltabel" i den her tråd: link

Udover det har allnatural.dk et gratis program (excel-regneark), som er godt til at hjælpe med at holde styr på diæten - bruger det selv. Findes her

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

Har du ikke mulighed for at lave rettelser og tilføjelser i dokumentet.

Elles har jeg exel ark jeg sugede på getbig for noget tid siden, du kan få - selvom jeg kører efter mit eget ark hvis får brug for noget i den retning.

Tilføjelse: du kan ikke rette i pdf'en og den anden kender jeg ikke, så jeg skal ikke kunne sige om du kan foretage rettelser i den.

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Udover det har allnatural.dk et gratis program (excel-regneark), som er godt til at hjælpe med at holde styr på diæten - bruger det selv. Findes her

Jeg har downloadet det program og det er da megt fedt, men jeg kan ikke vælge nogle fødevarer under "Diæt program".... Det er noget med nogle makroer der er deaktiverede fordi de ikke er digitalt signeret :confused2: .

laraag: Nu hvor du bruger skemaet, hved du så hvordan jeg får det til at virke?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har også downloaded programmet og det fungere fint.

Men kan man gemme hele regnearket, altså alle oplysningerne man har tastet ind, eller kan man kun gemme konklussionen i "diet log".

Der går i hvert fald ged i den hvis man prøver at markere regnearket og gemme det i et word dokument..

Link to comment
Share on other sites

Men kan man gemme hele regnearket, altså alle oplysningerne man har tastet ind, eller kan man kun gemme konklussionen i "diet log".

I selve regnearket kan du kun gemme konklusionen, som du kalder den.

Du kan dog godt copy/paste over i word. Du skal bruge "Indsæt speciel" og så vælge at indsætte som "Microsoft Excel-regneark-objekt", så skulle den vise det korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Fedt regnrark - omend én ting driller mig:

Hvordan indsættes en extra række, således at man kan have mere end fem punkter i sit måltid? Når jeg forsøger (efter at have åbnet arket med kodeordet) får jeg beskeden "Cannot shift objects off sheet". Gætter på arket er defineret med x antal rækker og det kan så ikke ændres umiddelbart - men et sted kan det jo altid, det er bare hvor. Nogen som kender godt til excel?? Eller er jeg helt i skoven - der er måske en nemmere måde? :confused2:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Send en PM til Cilius, han er total haj til excel. Jeg ved ikke om han er kommet hjem fra ferie endnu, men han kan med sikkerhed hjælpe dig.........hvis han gider :)

Link to comment
Share on other sites

Se det havde jeg sådan set prøvet - da jeg mente det var vejen frem, kunne dog ikke få det til at virke. Men da du bekræftede at det måtte være sådan det skulle gøres, ledte jeg videre. Fandt herefter ud af at jeg skule vælge Formater -> Række -> Vis (efter markeringen). Dét virkede !!

:a-okhand:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share