Er mit træningsprogram godt nok?


Dan
 Share

Recommended Posts

Hej…

Jeg er en dreng på 14 år. For kort tid siden begyndte jeg, at styrketræne. Min højde er 1,69 cm og vægt 53 kg. Mit træningsprogram ser sådan her ud: 17 armbøjninger, 40 mavebøjninger, 20 rygebøjninger (Jeg ligger mig på maven, og løfter mig op) og 10 hvor jeg hiver mig op og ned i ribben. Jeg har ikke så frygtelig meget tid til, at træne fordi jeg skal i skole klokken 8, og så når jeg har fri skal jeg på arbejde til 16:30-20:30.(For det meste har jeg dog 2-3 fri dage i ugen)  Så jeg bliver for det meste nød til at træne om aften. Jeg prøver, at gøre mit træningsprogram vær dag. Jeg synes ikke mit træningsprogram er så godt. Jeg kunne godt lave et træningsprogram der var lidt håre. Jeg har hørt, at man skal spise noget før eller efter træning for, at man beder kunne udvikle muskler. Jeg vil helst have noget jeg hurtig kunne drikke. Jeg vil gerne høre hvorfor et træningsprogram i synes jeg skulle lave? Jeg ville også gerne høre hvordan i synes jeg skulle spise?  

Link to comment
Share on other sites

En ting.

Spis sundt, spis meget.

Hvis du ønsker at drikke noget, så drik mælk, eller cacao skummemælk.

Andre øvelser.

Chinups, ryg bøjninger, armbøjninger på en arm, mave bøjninger, arm bøjninger mellem stole, dips, osv.

Så der er ihvertfald nogle ting du kan mose ind i dit program.

Du kan også løbe lidt, og træne Lægge.

Link to comment
Share on other sites

Sorry.

Chinups, er hvor du trækker dig op i armene, i en rippe, eller lign.

Den kan udføres, med både over og underhånds grep, og med bredt, og smalt grep.

Disp, udførses gerne i et dip stativ, eller mellem to stole.

Her har du en arm på hver side, og skal så sænke, og hæve dig, mellem dip stængerne eller stolenen. Det er bedst i et dip stativ, da dine fødder ikke rører jorden der, men mellem to stole er en ok start.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share