Smolov jr


TLunau
 Share

Recommended Posts

Det er umiddelbart et meget dumt spørgsmål jeg stiller fordi jeg selv er igang med smolov jr i bænken og jeg burde have orienteret mig ordentligt om rutinen inden jeg gik igang med den... dog har har jeg ikke tænkt videre over rutinen og regnet med at det var en 4-ugers-cyklus... den ser umiddelbart fuldstændig vanvittig ud... sidste dag i uge 4 (hvis jeg er sikker på længden) skal man udføre 10sæt @ 3reps med sit max... jeg må indrømme at jeg kun har set på det som endnu et vanvittigt russer-program lige indtil jeg snakkede med anyone idag... han mente at det er en 12-ugers cyklus med 2 eksplosive dage og det kan jeg ikke rigtig få til at passe... på den ene side lyder det meget logisk da programmet virkelig ser umenneskeligt ud og pa den anden side ikke da der ikke står noget om en eksplosiv dag i det regne-ark jeg har downloaded her fra mol... er der nogen der gider at oplyse en udvidende drengerøv der ikke har gjort sit homework ordentligt... jeg har søgt på nettet efter information men synes ikke rigtig jeg kan finde noget???? :confused2:

På forhånd tak... Thomas ;)

Link to comment
Share on other sites

Sådan som jeg kørte det, var det et 3 ugers program og jeg er rimelig sikker på det er sådan, som det er bygget op.

Har vedlagt et regneark, som jeg har lavet til programmet. Det er rimelig overskueligt og burde hjælpe lidt på forståelsen (procenterne er også nemme at gennemskue, når mit max er 100kg) :)

CCCP.xls

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Hmm...måske skulle man prøve programmet. Hvem er ham smolov jr. ? Er der nogen videnskabelig dokumentation for at det virker? Nogen der ved mere om programmet? Evt. dig Simondj... (trænger selv til at prøve noget nyt)

Link to comment
Share on other sites

Sådan som jeg kørte det, var det et 3 ugers program og jeg er rimelig sikker på det er sådan, som det er bygget op.

Har vedlagt et regneark, som jeg har lavet til programmet. Det er rimelig overskueligt og burde hjælpe lidt på forståelsen (procenterne er også nemme at gennemskue, når mit max er 100kg)

Nu kan jeg slet ikke se mening med galskaben... 10x3xmax efter dårlig nok 3 uger??? det lyder næsten som en fysisk umulighed men du gennemførte den åbenbart kan jeg forstå?? du siger du er rimelig sikker på opbygningen men må jeg spørge om hvor du har det fra? nu er jeg for alvor nysgerrig ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg slet ikke se mening med galskaben... 10x3xmax efter dårlig nok 3 uger??? det lyder næsten som en fysisk umulighed men du gennemførte den åbenbart kan jeg forstå?? du siger du er rimelig sikker på opbygningen men må jeg spørge om hvor du har det fra? nu er jeg for alvor nysgerrig 

Hvor får du det 10x3xmax fra? Det er 10x3x85% + 7,5kg og det vil da kun give 100%, hvis dit max er 50kg.. :unsure:

Mht. opbygningen, så kommer den herfra. Den er lavet til squat, men progressionen er lavet om til 5kg og 7,5kg istedet for 10 og 15kg for at kunne benytte den til bænkpres. Smolov Jr er med andre reps (lidt lavere og lidt flere sæt). Prøv eventuelt at kig Jesper T's og min log igennem, der får du nok en god ide om hvordan det foregår og der har smolov og smolov jr været oppe og vende. Men ellers søg under smolov jr på dragondoor.coms forum, det er nok der, at det stammer fra.

Hmm...måske skulle man prøve programmet. Hvem er ham smolov jr. ? Er der nogen videnskabelig dokumentation for at det virker? Nogen der ved mere om programmet? Evt. dig Simondj... (trænger selv til at prøve noget nyt)

Ja du finder svarene på de fleste af dine spørgsmål i det jeg har skrevet lige oppe over til Zoa, men det er en gammel syg russisk squat-rutine som nu også bliver benyttet til bænkpres, den bygger jo egentlig bare på de russiske teorier og filosofier (som sheiko), hvor der er stor volume og høj frekvens, men denne er lidt kortere, da den er MEGET tungere.

Mine egne erfaringer med den er gode og det er det program jeg har øget bedst på (fra 90kg til 95kg i bænkpres) Jeg kørte den dog 5kg under mit max, men valgte så at smide 10kg på i sidste uge i stedet for 7,5kg da jeg synes det eller ville blive "for" let (sådan da..). Når jeg skal køre den igen, regner jeg dog med at gøre det som normalt med 5kg og 7,5kg, så springet fra 1-2 til 3 uge ikke bliver helt vildt.

Link to comment
Share on other sites

Og lige inden jeg smutter i seng vil jeg godt lige sige undskyld til dig Simon for ikke at have kigget på dit link (og dermed betvivle at du er ren) ... jeg troede det var det samme regneark du linkede til som jeg har liggende men det kan jeg jo så se det ikke er... det ser noget mere fornuftigt ud det du linker til :) ved sgu ikke helt hvad jeg gør nu men det finder jeg jo nok ud af nu skal jeg ihvertfald sove ;)

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Sikker på det ikke er et 4 ugers program, der burde udføres 3 gange om ugen, det virker ulogisk med 4 bænk på en uge ? :)

Der findes flere versioner af Smolov. Men den omtalte cyklus er på 3 uger, med 4 pas om ugen.

I øvrigt er det et genialt program hvis man kan holde til det.

Tråden er dog sindsygt gammel, så det er vidst ikke aktuelt at bringe den op igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være tråden er lidt gammel, som Blackice siger, men kunne være rart at høre nogle folks erfaringer med smolov jr. mht. squat. De fleste tråde jeg har fundet herinde har været smolov med bænk.

Ja, det har faktisk fået mig til at sidde og kigge lidt på det. Overvejer faktisk kraftigt at starte på det enten med bænk eller squat - jeg skal bare lige overbevise mig selv om, at jeg godt kan træne 4 gange om ugen :)

Link to comment
Share on other sites

Det er umiddelbart et meget dumt spørgsmål jeg stiller fordi jeg selv er igang med smolov jr i bænken og jeg burde have orienteret mig ordentligt om rutinen inden jeg gik igang med den... dog har har jeg ikke tænkt videre over rutinen og regnet med at det var en 4-ugers-cyklus... den ser umiddelbart fuldstændig vanvittig ud... sidste dag i uge 4 (hvis jeg er sikker på længden) skal man udføre 10sæt @ 3reps med sit max... jeg må indrømme at jeg kun har set på det som endnu et vanvittigt russer-program lige indtil jeg snakkede med anyone idag... han mente at det er en 12-ugers cyklus med 2 eksplosive dage og det kan jeg ikke rigtig få til at passe... på den ene side lyder det meget logisk da programmet virkelig ser umenneskeligt ud og pa den anden side ikke da der ikke står noget om en eksplosiv dag i det regne-ark jeg har downloaded her fra mol... er der nogen der gider at oplyse en udvidende drengerøv der ikke har gjort sit homework ordentligt... jeg har søgt på nettet efter information men synes ikke rigtig jeg kan finde noget???? :confused2:

På forhånd tak... Thomas ;)

Lolle lol nice n00b spørgsmå fra topic starter

PS Tlunau jeg elsker dig. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share