skal der trænes i weekenden?


MILO
 Share

Recommended Posts

Hej igen igen!! :)

Syns bare det kunne være interessant at høre om der er nogen af jer der skal træne/har trænet her i weekenden?

Hvis ja - hvad/hvordan trænede i?

Jeg skal selv træne flg. på søndag:

opvarmning

-

Power-snatch 2x5reps/1x4/1x3/3x3

-

High-pull: samme som foroven

-

Push-jerk: samme som foroven

-

Squat: 1x10reps,1x7,1x5,3x3

Tager normalt en times tid alt inklusiv - hele kroppen er blevet trænet...... FEDT! :)

ok... I'm off...

Link to comment
Share on other sites

God ide med at poste lidt træningsinfo. Jeg har været nede og træne idag. Jeg trænede lidt bænk assistance øvelser idag.

Floor presses:  byggede op med triples og sluttede på 2 sæt x 3 reps x 155 kg med god pause på gulvet.

Dumbell bænkpres:  3 sæt x 8-10 reps x 2x47kg håndvægte (alle gentagelser paused på brystet 1 sek.)

Dumbell overhead triceps extensions:  3 sæt x 8-10 reps x 42 kg håndvægt.

Cable rows:  3 sæt x 10 reps x 125 kg

Da jeg på søndag regner med at bygge op og teste min squat, regner jeg med følgende:

Squat:  bygge op med singles til en tung vægt

Dødløft:  15 eksplosive singles med 200 kg (ca. 75 %)

Good mornings  3 sæt x 5 reps

Weighted abs  4 sæt x 6-8 reps

God træning til alle som skal træne i weekenden :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal træne på søndag.

benchpres, flyers, barbel curl, Den underlige squat ( det hedder den altså nu) og rigtig squat.

Tager cirka 40-50min.

To sæt af cirka af reps af hver øvelse.

Så vidt muligt to failure.

Jeg fortsætter med det program til jeg kommer i center.

SNART.

Sjovt at sid Milo og Thommases programmet. Noget helt andet ned vi er vandt til.

Det er klart styrke løft øvelser.

Tja, spændt på hvordan det 5X program vil virke på mig, men det bliver sjovt at prøve.

i morgen skal jeg prøve hvor meget BP jeg kan løfte med god kontrol. Hvis jeg altså har vægt nok til det.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas....

Jeg har helt glemt at spørge dig om du dyrker styrkeløft på konkurrenceplan?

Fedt at se du træner floorpress - en øvelse fra gamle dage - ægte dino-træning! :)

-

Blackice:

Keep it up! - når du starter med at træne på den rigtige måde i et center - så kommer resultaterne!! :)

hej!

Link to comment
Share on other sites

Hej MILO,

Jeg har stadigvæk min første konkurrence til gode. Min plan er at stille op til JM sidst i september for at prøve det. Efter som det er mit første stævne, så regner jeg heller ikke med det helt store. Der mange regler og formkrav som skal overholdes i styrkeløft, og jeg har ikke på noget tidspunkt trænet med andre styrkeløftere, da Fredericia er lidt dødt hvad det angår. Jeg er egentlig mere interesseret i at få alle mine forsøg godkendt, end at sætte nye PR. Jeg er som sagt begynder i styrkeløft, og jeg regner med at blive bedre med årene.

En ting jeg vil påpege, er at styrkeløftere generelt er yderst venlige og hjælpsomme. Jeg har over mail fået flere gode råd af danske og amerikanske styrkeløftere. Det er sjældent at finde en sportsgren, hvor toppen er villig til at hjælpe begyndere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Yes, Milo jeg klør på.

Dog vil jeg sige at jeg har opnået rimelige resultater med den nye træning, men jeg kan allerede se at min muskul definiton har ændret sig. Fordi jeg for 1½ måned siden begynde at æde uhmæmmet, og træne med et HELT andet program. Så jeg er blevet større, dvs noget større overkrop, større skuldre , ryg bryst, men ikke SÅ makeret som før.

Så jeg er tændt på at komme i gang med det andet.

Men jeg er spændt på om jeg kan få det "trimmede" look som jeg gerne vil have samtidig. Det bliver måske svært, men det vil tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

Og held og lykke til Thommas, glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå.

Jeg ville gerne nå det punkt hvor jeg kunne stille op i konkurrence af en art, men efter som jeg nok rent mentalt er en blanding af BB og styrkeløfter, så er der ikke rigtig noget man kan deltage i.

For jeg ønsker ikke at være HARDCORE BB`er for jeg synes ikke det er pænt, og livsstilen tiltaler mig ikke, men jeg ville nok helst være en mini styrkeløfter med det trimmede look. Ikke nemt hva *s*

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du have Blackice. Med dine mål, så lyder det som om du kunne blive styrkeløfter i en af de lavere vægtklasser ;) Styrkeløftere i de små vægtklasser er tit temmeligt defineret og har stor styrke. De har ikke den ekstreme muskelmasse som du ikke ønsker. Det lyder som om du skulle overveje at dyrke styrkeløft. Jeg skulle være sælger :biggrin:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ærke jyyyde, og var i Kbh. i weekenden.Jeg kan godt lide at træne forskellige steder, så jeg gik lørdag ned på Vesterbrogade til WT- centret, hvor jeg har trænet før og hvor jeg synes der er en god ånd og venlig betjening, måske fordi der trænes martial arts på stedet?!Jeg kørte nedenstående træning:

Squats 3 sæt

Chins med 15 kg i bæltet, 3 sæt

Bænkpres 3 sæt

Siddende roning 3 sæt

Powercleans 2 sæt

Især chins med vægt får folk til at glo lidt,så den nyder jeg at lave(Blær??)Powercleans kører jeg for at få et element af eksplosion ind i min træning og lidt for sjov.

Jeg kører nok en blanding af BB og styrke/powerlift som vel kan kaldes POWERBODYBUILDING, da jeg mest er til

FUNCTION FIRST,men også gerne vil se lidt trimmet ud.

God week end

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share