WG, Proteiner etc.


Sidious
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu lige læst 75+ indlæg på jeres udmærkede forum, men synes egentlig ikke jeg blev meget klogere.

Mit spørgsmål går på: Hvad skal jeg vælge WG eller ren protein.

Jeg er 1.97m og 85 kg. Jeg vil gerne fylde lidt mere i landskabet, og det gør ikke noget hvis der kommer lidt mere sul på kroppen. Det behøver altså ikke at være REN muskelmasse. jeg er begyndt at træne og vil gerne se resultater på vægten.

Jeg har så set at nogen siger WG'er er spild af penge, og at man istedet bare skal ta' en banan til sit Protein. Men hvor mange kulhydrater er der i en gennemsnitsbanan? Ligesåmeget som i en portion WG?

Så er der produkterne. Nogle produkter, som Eiselt Gainer indeholder både WPC(concentrat) og WPI(isolat), andet indeholder kun WPC. Nogle produkter er der mange proteiner i andre mange kulhydrater. Jeg har prøvet twinlabs super gainers fuel, men har lige læst at der kun er 12% proteiner, resten kulhydrater. Er det godt eller skidt når man skal ta' på? Hvad skal jeg kigge efter i produkterne? Gram proteiner/100 g? Eller fordelingen mellem proteiner og kulhydrater? Samtidig med at jeg også skal kigge efter typen af protein?

Håber i kan forstå min forvirring.

Jeg har selv et godt øje til et bestemt produkt: Eiselt Gainer fra www.bodycore.dk, men jeg ved ikke om jeg er bedre tjent med ren protein + en banan.

Nogen der har nogle forslag i form a Mærke, produkt og hvor man kan få det? På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

WG er en dyr løsning. Har du begrænsende økonomiske midler?

Under alle omstændigheder er du nødt til at kigge på dig totale kostplan, før du kaster dig over et tilfældigt pulver.

2 billige og sunde tiltag:

100 g rå havregryn m/mælk eftermiddag og aften.

0,5 - 1 l cacaomælk efter du har motioneret.

Prøv det i en måned samtidig med, at du fortsætter med at spise som du hele tiden har gjort. Det burde kunne mærkes på vægten.

Du kan også regne baglæns, og så hvor mange gryn der på en dagsration WG.

Link to comment
Share on other sites

Ok tak for det hurtige svar. Kosten har jeg godt på plads, men jeg vil gerne vokse lidt mere end bare lidt, hvis du forstår hvad jeg mener? Altså mente jeg at et kost TILSKUD ville være på sin plads, men jeg er blevet mere forvirret, end opklaret med alle de forskellige produkter der er på markedet, derfor ville jeg godt ha' ryddet op i myter og facts.

Økonomiske midler: Store, men dermed ikke sagt jeg gider spilde penge på noget gylde der ingen effekt har. 700 kr. er trods alt 700 kr. uanset om man tjener 14000 eller 25000 i måneden.

Link to comment
Share on other sites

Når året er omme nægter jeg at tro WG skulle være gryn og mælk overlegent. Tværtimod betvivles WG råvarernes kvalitet ofte.

Argumentet for pulver er i mine øjne primært bekvemmelighed.

Igen en helhedsbetragtning er nødvendig. Post mål, stats, kostplan og træningsplan i forummet: Træningsprogrammer. Så kan jeg næsten garantere at du oversvømmes med idéer på alle planer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eiselt gainer'en inde på www.bodycore.dk indeholder ikke WPC (da produktet ellers ville have meget mere fedt og laktose) Eiselt gainer's protein indeholder består at 30% WPI (hurtigt optagelse) og resten kommer fra langsomt virkende protein som optages op til 4-6 timer. Har selv brugt Eiselt gainer i 2 år nu med rigtige gode resultater. De bedste er at man ikkel ligger en masse fedt på kroppen da den har et meget højer protein indhold end f.eks. Twinlabs Super Gainers Fuel. Bananer og kakao mælk er kund for amatører :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share