Nemme proteinkilder- uden tilberedning?


humseper
 Share

Recommended Posts

tjae der er masser at vælge imellem:

Ost (fx hytteost)

cheasy youghurt (dem der ikke er sødet med sukker)

Fromage Frais (smager super med proteinpulver)

Fromage Frais +tun +majs = nem tunsalat med masser af protein og ikke ret meget fedt

Makrel i tomat

Æg (hårdkogt, blødkogt, spejlet, kastet efter naboen's kat etc etc)

Torskerogn

Kold kylling (eller andet kød)

Proteinbar

Flæskesvær

Edited by Pumba
Link to comment
Share on other sites

De proteiner der findes i baconsnacks, flæskesværd osv. Er lige så gode som en saltstang!

Det er det samme som kulhydraterne fra en cola. De er "tomme".

Der hærsker vist ingen tvivl at skulle man vælge hvorfra fx. kulhydraterne skulle komme fra er ris langt at fortrække frem for 1 l. cola.

Det samme gælder proteiner. Lyst kød /fisk og mælk er at fortrække frem for baconchips, flæskesværd og peanuts.

Nemme proteiner. makrel i tomat, tun, æg, kylling/kalkun filet, mælkeprodukter (ikke kun mælk)

En opskrift hvor man ikke behøver at være en ørn i køkkenet.

400 g. kartofler. De skal bare vaskes, og kastes ind i ovnen

150 g. kyllingfilet. Skal bare på panden. Steges i tidselsolie

en lille smule olie over kartoflerne (som sovs). peber, salt, og hvad du nu godt kan li', og vupti. Et nemt og hurtigt måltid med massere af proteiner og kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at man taler om tomme kulhydrater fordi der ikke er vitaminer i osv.

Men jeg har aldrig hørt om tomme proteiner. Hvorfor skulle protein fra fx. peanuts være tomme?? Det primære formål med at indtage protein - i det her tilfælde - er vil som næring til musklerne, og så kan peanuts vel næppe være mere tomme proteiner end fx. proteinpulver :confused2: eller hva - gider du ikke uddybe det. :)

Link to comment
Share on other sites

Mr burns:

Proteinen i nuke´t nakkeslask. fra svin - flæskesvær, baconchips - har en helt elendig aminosyreprofil og er i særklasse voldsomt denatureret!

Det bliver der IKKE bygget mange kvalitetsmuller ud af...............

Link to comment
Share on other sites

Proteinen i nuke´t nakkeslask. fra svin - flæskesvær, baconchips - har en helt elendig aminosyreprofil og er i særklasse voldsomt denatureret!

Taler vi "du får 0,1% effekt af skod-proteinen i forhold til optimalt proteinpulver" eller "du får 99,9% ud af skod-proteinen i forhold til optimalt proteinpulver"? Referencer?

Du har skrevet det før nemlig, hvor du ikke kom med svar på lignende spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

"Du har skrevet det før nemlig, hvor du ikke kom med svar på lignende spørgsmål"

Har jeg det??? :blink:

Hmm... kan jeg ikke huske. nå... men det må du undskylde. Jeg har ikke en direkte refernce på denne. men jeg vil godt give det et forsøg, og se om jeg ikke kan finde noget på det.

Der har været en lignende diskution på (blivstor) om dette emne, og det er faktisk derfra jeg har hentet min kilde til omtalte udmelding. Men som sagt... jeg graver lige lidt rundt og ser om jeg ikke kan finde noget interessant.

Link to comment
Share on other sites

Godt så.

Indtil videre har jeg fundet en enkelt lille ting der taler imod brugen af flæskesværd osv. som proteinkilde:

Citat fra "blivstor".

"fordi svine-hud er kollagen, og kollagen har en aminosyreprofil der er næsten ubrugelig for os"

Det er hvad der er fundet indtil videre. Ikke så meget, men lidt har også ret B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share