største bodybuilder?


Zman
 Share

Recommended Posts

Kovacs???

Paul Dillet?

Nasser Sonbathy?

Jean Pierre Fux...

Marcus Ruel

Eller mr. O himself..Coleman?

de er i hvert tilfælde nogen store fyre.. der hverken er estetiske eller specielt "strømlinede"

Kovacs er nok den største, men han laver ikke så meget andet end at reklamere for muscletec.. og så dukke op til konkurrencer med 30 kg for meget på maven...

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg ville til en hver tid foretrække at ligne Arnold frem for nogen af de pro´s der er idag, men at påstå at Arnold er den største, vil være synd at sige. Hans største konkurrence vægt nogensinde lå på 115 kg. Lidt sølle med en højde på 1,88 m. Der er folk med den højde idag, som vejer tæt på de 150 kg i konkurrence form. Arnold ville ikke kunne begå sig på amatør plan idag. Men det siger jo selvfølgelig bare noget om det syge niveau vi har nået inden for bodybuilding med alle de medikamenter som bruges idag. Arnold havde nogen gode biceps og et godt bryst, og så var den ikke længere. Det er nok primært derfor mange "wanna-be" bodybuildere synes Arnold var den bedste. Netop fordi de kan identificere sig med de store biceps og brystmuskler, som de "pop" muskler de er. I bodybuilding idag, er bryst og biceps ikke de muskler som tæller mest. Vil man noget inden for bodybuilding, så er det først og fremmest ryg og ben, som kræver arbejdet. Ikke at de andre muskelgrupper ikke tæller, men har du ikke benene og ryggen, så kan du godt vinke farvel til topplaceringer. Man kan godt slippe afsted med lidt dårligt udviklede biceps, men er din ryg eksempelvis under middel, så ryger pointene hurtigt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jep, jeg ved også godt at Arnold ikke ville klare sig blandt dem i dag. Men som TJ siger ville jeg også forestrække at lige ham frem for det sygelige nivo vi er oppe på i dag. Som min avatar nok også giver lidt udtryk for.

Men man kan sige meget, men han havde altså en syg overkrop, og en helt vildt lille talje. Skræmmende.

Han havde vidst arme på 45cm så vidt jeg husker, ellers var det 55cm. HMM

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at Arnold ikke er den største, men jeg syntes at mange af dem der ligger omkring de 150 kg, er grimme, der er slet ikke den rigtige symmetri i deres kroppe, det kan godt være at de deltager i koncurrencer men det er sku ikke dem der vinder, tag f.eks. Ronnie Coleman, hans konkurrence vægt ligger på ca. 255 pund, og det var da ikke meget end Arnolds som ca. lå på 235.

Og benene har altid været Arnold svaghed, i starten hadede han at træne ben, men han fik da gjort lidt ved dem:

http://celebritiespictures.supereva.it/schwarzy/arnold01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig i at det er de "mindste" som vinder, og at de har "næsten" samme størrelse som Arnold. Tag Dorian Yates. Han har vundet Mr. O 5 gange. Han er 1,78 meter og vejede i konkurrence form ca. 118 kg. De bedste stats for Arnold, er så vidt jeg kunne finde 107 kg i den bedste konkurrence form nogensinde (undskylder for de 115 kg). Han var ca. 1,88 meter høj. Yates var 10 cm mindre og vejede over 10 kg mere. Det er en meget stor portion muskelmasse. Samtidig med at de på Arnold´s tid konkurrerede med meget større fedtprocent end pro bodybuilderne idag. Så når hele regnestykket ligges sammen, så er der stor forskel i størrelse på dengang og nu.

Men som jeg sagde til at starte med. Jeg vil hellere ligne de bodybuildere fra 60érne og 70érne, end dem der er idag. Det er da helt klart fascinerende at de er så store idag. Jeg mener ikke engang at de er grimme, men det kan ikke være behageligt at rende rundt med så gigantisk muskelmasse hver dag. Arnold var atletisk stor. Pro bodybuildere idag er tegnefilms store. Det kan ikke sammenlignes.

Black> jeg mener hans arme var omkring 57 cm.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

>>TJ

Nu er jeg ikke meget for at modargumentere dig, men jeg er rimelig sikker på at Arnolds arme ikke blev større end 52-53 cm.

Nu virker det site, hvor jeg læste det desværre ikke, men det var på www.bodybuilder.dk. De havde sådan en lille serie om Mr. Terminator.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg har arme på 42, og jeg er ikke NÆRHEDEN af Arnold!!! Hans arme lå omkring 22"-23" dvs 55-60cm store arme (Rundt regnet).

Jeg synes også det ville være syndt ikke at nævne Arnolds lægge... De var altså okay!!!

Mike Mentzer var en goodlooking stodder!

Serge Nubret (Men hans kropsbygning er så radikalt anderledes end min, så ham kan jeg desværre ikke sammenligne mig med) var også virkelig en pryd!

Det 2 eneste "moderne" bodybuildere der ser bare en smulle okay ud (ifølge min mening) må være Flex Wheeler og Shawn Ray...

Link to comment
Share on other sites

Ingen af os har helt ret. Jeg var dog tættest ;)

På den her side,

http://www.bodybuilders.com/arnold.htm

Står der 22 inches. 1 inch er som bekendt 2,54 cm. Det giver i omegnen af 55,88 cm.

Hvis det var tilfældet at de "kun" var 52 cm, så havde jeg ikke langt igen til et par Arnold arme. Mine er ca. 51 cm, så med et par cm muskler ekstra, og et par cm trimning i den anden retning, så kunne i kalde mig "The Terminator" :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener bestemt at jeg har læst at den tungeste som deltog i mr. O i år var Orville Burke. Jeg mener at hans konkurence vægt lå ca. 10 pund over Ronnie Coleman. Orville Burke er også den BB`er der har de største lats, set i forhold til hans talje. men køn det er han ikke.

Link to comment
Share on other sites

hmm nej han er ikke vidre køn.

Hmm ok der er alligevel et par af jer med nogle ordentlige arme hva. Mine er desværre kun latterlige 37,5cm. Så der er lang vej igen. Må indrømme at der alligevel er et eller andet respekt indgydende over et par oversize arme.

Ham der med afrohatten, han har nok tæt på de grimmeste badebukser i verden.

Men uden tvivl, jeg ville også helst ligne en BB`er fra 60`erne eller 70`erne. Mike Mentzer er også flot synes jeg. jeg ville have brugt ham som avatar men det var for stort et billede og jeg gad ikke redigere i det

.

Link to comment
Share on other sites

så vidt jeg ved er  Greg Kovacs en af de største... men han har nu mest været muscletech posterboy, og ikke rigtig vundet så meget. Han gik i offseason op på 400 pund...

det er længe siden jeg har hørt om ham, og Muscletech bruger ham ikke mere, selvom de hypede ham for vildt for et par år siden...

kovacs10.jpg

jeps, arnold havde de seje arme. men det er nu også rart at se sine egne vokse. Det føltes godt at komme over 40 cm mærket på begge to :)

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share