Begrænse ens "tyrenakke"..


JohnJohn
 Share

Recommended Posts

Nej det er absolut ikke en irrelevant kommentar! For som du selv siger, så træner styrkeløftere ikke for udseendet, det gør de fleste BB'er til gengæld!

Mens du synes at en "discopumper" ser latterlig ud, synes "discopumperne" sikkert at en styrkeløftere ser latterlige ud pga små lægge og overdimensionerede lår!

Du blander det hele sammen (igen). Jeg gør ikke nar af folk som træner for udseendets skyld. Jeg har stor meget stor respekt for det arbejde som f.eks. Crawdaddy lægger i sin bodybuilding. Jeg har intet andet end respekt for folk som træner hårdt og effektivt, uanset om man er bodybuilder, styrkeløfter, vægtløfter eller cykelrytter.

Diskopumper = En som kun træner overkrop, til grin specielt blandt folk som træner for udseendets skyld.

Dem har jeg ingen respekt for fordi de som regel træner kun træner overkrop fordi det ikke er så hårdt og fordi mange af dem har en fjollet forstiling om at bryst, biceps og sixpack er måden at score kvinder på. Er man skadet i underkroppen eller mangler et par ben, så er noget andet.

Jeg synes bare at du og mange andre kritiserer discopumpere for at have små lår, mens i selv har små lægge, hvilket egentlig er lidt ironisk!

Just for the record så er mine lægge ikke små, 43-44 cm, og så er jeg ikke specielt høj. Jeg er bare lidt heldig hvad angår gener. Jeg gider bare ikke at træne dem (regelmæssigt) fordi jeg ikke kan bruge det til noget overhovedet i forhold til hvad jeg laver. Mavetræningen er også ufatteligt kedeligt og intetsigende men det har relevans for det jeg gør og derfor træner jeg det også. Selvom man nu alligevel kun ønsker en stor overkrop, så er squat og dødløft stadig relevant og derfor bør man også træne det. NUFF SAID!

Du bør overveje at få en anden attitude! Jeg elsker at træne og har aldrig tænkt mig at stoppe!
Hmm ja, jeg bør bekymre mig om den dag jeg bliver for stærk eller for stor. Kan godt se at det er et problem nu, for jeg er godt på vej til begge dele alt for stærkt.
For mig lyder det til gengæld som om, at du har et problem med at jeg har "små" ben???

Næh, jeg har et problem med folk som bitcher over små og asymmetriske dele af kroppen, før de reelt har noget at bitche over eller for den sags skyld allerede nu bekymrer sig om ikke at blive for store. Det er ligesom kvinder der starter med at styrketræne, men for guds skyld ikke vil træne tungt, da de i så fald kommer til at blive stor muskuløse frådende monstre en gang. Det er ligesom at klage over pynten på en ikke-eksisterende lagkage.

Jeg har tænkt mig at købe de bukser jeg har lyst til, og ikke dem jeg er nød til!

Du er ikke kæmpestor så jeg kan altså ikke se problemet. Du elsker at træne, men prioriterer også din buksekøb højt. Hvad gør du den dag i fremtiden hvor det måske kunne tænkes at være et problem? Er det bukserne eller træningen du værdsætter mest? Kun tiden vil vise det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vil godt understrege at jeg ikke bange for at arbejde hårdt når jeg træner, jeg har ofte set stjerne under dødløft så jeg var nød til at sætte mig ned efter et overstået løft. Jeg har flere gange været tæt på at knække mig for jeg pressede mig langt ud!

Men hvad angår dine lægge så var den ment på styrkeløftere generelt! Ligesom jeg snakker GENERELT når jeg omtaler diskopumpere! Jeg ser ikke mig selv som diskopumper for jeg har altid dødløftet, og jeg squattet da vi havde et squatrack. Jeg træner ikke for at score i byen men fordi jeg synes det er sjovt at løfte vægte!

Jeg tror seriøst du har misforstået halvdelen af det jeg har skrevet, for jeg læser meget af dine indlæg som provokationer? Jeg siger jeg har små ben, men jeg har sgu en lige så lille overkrop, så jeg kan ikke se at jeg er diskopumper!

Jeg siger det igen.. Jeg bitcher ikke over noget som helst!! Jeg er hverken discopumper eller hardcore styrkesvin, jeg tog bare discopumpernes parti da de blev svinet til fra en side af, hvilket JEG synes var forkert!

Jeg gentager (gaab): min pointe er at det handler alt sammmen om hvad man vil med sin træning, hvis diskopumperne ikke vil træne ben, og hvis du vil være kæmpestor, fred med det!

Edited by typen
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt understrege at jeg ikke bange for at arbejde hårdt når jeg træner, jeg har ofte set stjerne under dødløft så jeg var nød til at sætte mig ned efter et overstået løft. Jeg har flere gange været tæt på at knække mig for jeg pressede mig langt ud!
Har jeg anklaget dig for det modsatte da?
Men hvad angår dine lægge så var den ment på styrkeløftere generelt! Ligesom jeg snakker GENERELT når jeg omtaler

Men derfor blandede du stadig tingene sammen. Der er himmelvid forskel på at være doven og så på at lave ikke at træne noget som reelt ikke er nødvendigt. Læg er ikke relevant i styrkeløft, derfor trænes det ikke. Selv diskopumperne kunne have gavn af squat og dødløft, men de træner det ikke. Det er dovenskab og det har jeg ingen respekt for.

Jeg tror seriøst du har misforstået halvdelen af det jeg har skrevet, for jeg læser meget af dine indlæg som provokationer? Jeg siger jeg har små ben, men jeg har sgu en lige så lille overkrop, så jeg kan ikke se at jeg er diskopumper
Jeg siger hellere ikke du er diskopumper. Hvordan du tolker mine indlæg er din egen sag.
Jeg siger det igen.. Jeg bitcher ikke over noget som helst...
Jeg har ikke lyst til at gå i bukser som jeg kunne være i 2 gange i taljen!

Det er sku at bitche over noget som ikke er et problem. Desuden er hellere ikke specifikt dig jeg er ude efter. Undskyld, hvis det er blevet tolket sådan ;)

Det handler alt sammmen om hvad man vil med sin træning, hvis diskopumperne ikke vil træne ben, og hvis du vil være kæmpestor, fred med det!

Det handler om god, bedre og bedst. Folk må da selv om at de spilder tiden eller kun får 50% af de resultater de kunne fået ved at arbejde lidt hårdere. Hvis det skyldes dovenskab, så får man jo som man har fortjent.

Link to comment
Share on other sites

XAX, Ordentlig tøj, hvad vil det sige? :unsure:

Jeg har endda med mine små skanker på omkring de 60cm, synes nogle bukser sad for stramt, men det er heldigvis sjældent det sker.. Gudskelov, skal jeg aldrig have større ben, end jeg stadig kan gå i mode tøj! ;)

Link to comment
Share on other sites

XAX - Det er der hellere ikke tale om. Et bælte gør underværker, ligesom et besøg hos Jørgen&Jørgine også gjorde for mit vedkommende, og det var cowboybukser vel og mærke, og på et tidspunkt hvor jeg var størst(fedest om man vel).

...lige et hurtigt spørgsmål: det kluns de sælger hos J&J, vil det funge' med mine Prada-sko ?? - for det er sku også lidt dét det også handler om. IMHO! kender ikke biksen, men - lidt fordomsfuldt, beklager - så lyder det godt nok som : hr og fru Usmart! - For mig er der mange andre prioteter end at pumpe jern( lyder frelst - i know ) og jeg ønsker fx ikke at indgå et, i mine øjne, alt for stort kompromi mht det tøj jeg kan have på (læs: XXXL, baggy el J&J). Hvis det nødvendigvis er lig røvdart i dine øjne, så synes jeg du er lidt marginaliseret, det er i hvertfald lige radikalt nok for mit vedkommende.

..hvorfor kan man iø, fra start af, ikke have symmetri i tankerne og træne efter dette ? mange mennesker er vel, som sådan, usymmetriske allerede før de går i gang med at træne - hvorfor ikke imødekomme dette fra start af ? personligt er mine lår/lægge dominerende ( ikke så meget mere :w00t: ) pga fodbold og et liv som grønt bud :bike: og generne. Af denne grund føler jeg ikke noget udtalt behov for at sqaut'e morgen/middag/aften. Bruger bælte i bukserne, ja, men det hjælper ikke altid særligt meget mht pasformen mm.

..er dog grundlæggende enig i dine holdninger til Disco Pump. Latterligt og forundrene.

ps. nu har du flere gange henvist til Crawdaddy - og han er også topdollar - men han går altså også efter DM i BB, for fulde sejl endda, og han har dermed også nogle ambitioner som de færreste render rundt med - han max-nørder da BB ( stor respekt herfra ) men det gør samtidig også at han tit vil tjene dårligt som sammenligningsgrundlag. Gad vide hvor han finder tøj henne ?! :unsure:

pps. og nej min SU rækker ikke til Prada

jhax

Link to comment
Share on other sites

det er da mystisk hvis man lader sit tøj bestemmer over ens træning.... :unsure:

efter at jeg er begyndt at squatte, er jeg vokset ud af 5-6 par busker,

hvilket sucks...

men har da for faen ik tænkt mig at holde op med at squatte :confused2: :devil:

hvis man synes man har råd til Prada-sko, så kan man vel os finde en generel tøjløsning...

fx få syet et par bukser, done deal, hvor svært kan det være...

Link to comment
Share on other sites

det er da mystisk hvis man lader sit tøj bestemmer over ens træning.... :unsure:

jeg lader heller ikke tøjet bestemme over min træning.. Men det ville da blive taget til vurdering, hvis det en dag blev et generalt problem vil jeg tro..

Tror en af grundene, er at jeg er vandt til at købe billigt tøj af min storesøster som er designer (½af prisen i butikkerne), så ville det være noget andet, at skulle ud og betale en skrædder (dog ikke fordi jeg har brug for det endnu).

Link to comment
Share on other sites

det er da mystisk hvis man lader sit tøj bestemmer over ens træning.... :unsure:

efter at jeg er begyndt at squatte, er jeg vokset ud af 5-6 par busker,

hvilket sucks...

Kan det ikke være lige meget.... jeg er også vokset ud af mine bukser.... men det ville jeg nok også have gjort alligevel :lol:

for ca 10 år siden i mine uvidende glade handels-skole-dage vejede jeg 72 kg.... nu vejer jeg 95 kg... sååå :lol: :)

Link to comment
Share on other sites

NewbieGirl:

Der er da ikke nået mere frastødende end en mand med tyrenakke...... hellere en dejlig fitnessfyr med vaskebræt....

"fitnessfyr med vaskebrædt"...... tak skæbne. :lol: :lol:

Men det er åbenbart populært at mene at jo større, og jo stærkere - jo bedre; der er jeg altså ikke helt enig.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

XAX, Ordentlig tøj, hvad vil det sige? 

Jeg har endda med mine små skanker på omkring de 60cm, synes nogle bukser sad for stramt, men det er heldigvis sjældent det sker.. Gudskelov, skal jeg aldrig have større ben, end jeg stadig kan gå i mode tøj! 

Hvad blev der af gutten, som skulle stille op i BB eller Bodyfitness?

Er han blevet til en disko-pumper med cable-crossover-flyes, tøse-nakke og BMW med alusutter? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er da ikke nået mere frastødende end en mand med tyrenakke...... hellere en dejlig fitnessfyr med vaskebræt.... :bigsmile:

Det er sådan noget, der kunne få mig til at træne mine øvre traps igen. Jeg tror nu nok, jeg kunne komme i tanke om ting der måtte være mere frastødende på tøser end en tyrenakke.

Link to comment
Share on other sites

Der er da ikke nået mere frastødende end en mand med tyrenakke...... hellere en dejlig fitnessfyr med vaskebræt.... :bigsmile:

Ja og det vil sikkert klæde dig at få gjort noget ved appelsindhuden omkring numsen og få gjort noget ved brysterne :devil: Så kan du komme i betragtning... :bigsmile: :

Meget apropos det med at begrænse muskelvæksten, så har en meget sympatisk fyr fra Getbig :bigsmile: også haft sine kvaler med det at blive for stor:hjælp jeg er ved at blive for stor

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Sådan en bemærkning kan virkelig sætte mit pis i kog. For kan man virkelig være så snæversynet at man i alle tilfælde kan sige at en mand med tyrenakke er frastødende. Hvad hvis manden er ekstremt sød og rar, og samtidig har et meget pænt udseende ?? Vælter tyrenakken så hele læsset ?? Hvad hvis tyrenakken passer meget godt til hans fysik overordnet set ?? Er han så stadigvæk frastødende ?? Come on, det er sgu da totalt lamt at komme med sådan en bemærkning. Det er sgu godt at det ikke er alle kvinder der er sådan.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J: enig med hvad du skriver. Den holdning Newbiegirl har i sit indlæg, er typisk en holdning man kan risikere at møde hos en teenagerpige. Det er vist de fleste piger der vokser fra denne holdning når alderen og appelsinhuden indhenter dem.

By the way: træner man alsidigt og basisøvelser som involverer hele kroppen, så skal kroppen nok få den symmetri den nu en gang skal ha. Alt andet vil være unaturligt.

Jeg er også overbevist om at f.eks Crawdaddy giver sig fuldt ud hvadenten det er den ene eller anden kropsdel der trænes. Han er ikke udpræget assymetrisk.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jo, men hun er fra `79. Men til hendes forsvar har vi gutter da sikkert også nogle idéer om den ideelle kvindekrop, vi ikke bør skrive i et så sobert forum. Det er vel ikke det at have en sådan mening, det er at verbalisere den i et forum fuld af tyrenakker ;)

Det minder om én af Die Hard filmene hvor Bruce Willis går ind i et sort kvarter (er det Harlem), nøgen og iklædt et racistisk skildt. Det er ikke smart med mindre man VIL straffes verbalt..

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

XAX - Det er der hellere ikke tale om. Et bælte gør underværker, ligesom et besøg hos Jørgen&Jørgine også gjorde for mit vedkommende, og det var cowboybukser vel og mærke, og på et tidspunkt hvor jeg var størst(fedest om man vel).

...lige et hurtigt spørgsmål: det kluns de sælger hos J&J, vil det funge' med mine Prada-sko ?? - for det er sku også lidt dét det også handler om. IMHO! kender ikke biksen, men - lidt fordomsfuldt, beklager - så lyder det godt nok som : hr og fru Usmart! - For mig er der mange andre prioteter end at pumpe jern( lyder frelst - i know ) og jeg ønsker fx ikke at indgå et, i mine øjne, alt for stort kompromi mht det tøj jeg kan have på (læs: XXXL, baggy el J&J). Hvis det nødvendigvis er lig røvdart i dine øjne, så synes jeg du er lidt marginaliseret, det er i hvertfald lige radikalt nok for mit vedkommende.

..hvorfor kan man iø, fra start af, ikke have symmetri i tankerne og træne efter dette ? mange mennesker er vel, som sådan, usymmetriske allerede før de går i gang med at træne - hvorfor ikke imødekomme dette fra start af ? personligt er mine lår/lægge dominerende ( ikke så meget mere :w00t: ) pga fodbold og et liv som grønt bud :bike: og generne. Af denne grund føler jeg ikke noget udtalt behov for at sqaut'e morgen/middag/aften. Bruger bælte i bukserne, ja, men det hjælper ikke altid særligt meget mht pasformen mm.

..er dog grundlæggende enig i dine holdninger til Disco Pump. Latterligt og forundrene.

ps. nu har du flere gange henvist til Crawdaddy - og han er også topdollar - men han går altså også efter DM i BB, for fulde sejl endda, og han har dermed også nogle ambitioner som de færreste render rundt med - han max-nørder da BB ( stor respekt herfra ) men det gør samtidig også at han tit vil tjene dårligt som sammenligningsgrundlag. Gad vide hvor han finder tøj henne ?! :unsure:

pps. og nej min SU rækker ikke til Prada

jhax

Nu kunne man så vælge at købe sit tøj et andet sted, hvis man synes at butiksnavnet ikke er tjekket nok til ens stil og passer til ens Prada-sko. :lol:

Og hvorfor er Crawdaddy et godt eksempel? Fordi manden netop gør meget ud af det, men ikke er et kæmpestort lokum som ikke kan finde tøj. Derfor undrer det mig at alle de andre som ikke har samme ambitioner og lægger samme energi i det, tilsyneladende har dette problem? :confused2:

Og nej, jeg køber ikke dit argument med at du har store ben. 65 cm fordelt på 185 cm er ikke stort, nærmere en smule i underkanten.

By the way: træner man alsidigt og basisøvelser som involverer hele kroppen, så skal kroppen nok få den symmetri den nu en gang skal ha. Alt andet vil være unaturligt.

Nemlig!

Link to comment
Share on other sites

Jo, men hun er fra `79. Men til hendes forsvar har vi gutter da sikkert også nogle idéer om den ideelle kvindekrop, vi ikke bør skrive i et så sobert forum. Det er vel ikke det at have en sådan mening, det er at verbalisere den ;)

Jsc:

Tal for dig selv ;)

Jeg tror hverken mig eller Thomas har udtrykt noget i retning af at vi ikke kan li' at en pige der ser ud på en bestemt måde og har en hvis facon. Det undertegnede har haft noget imod er unaturlige piger med muskler fremelsket med anabole steroider, det er en helt anden sag!

Piger i stort set alle størrelser og faconer kan man finde noget smukt ved... ihvertfald udenpå og indtil de åbner munden ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jsc:

Tal for dig selv ;)

Jeg tror hverken mig eller Thomas har udtrykt noget i retning af at vi ikke kan li' at en pige der ser ud på en bestemt måde og har en hvis facon. Det undertegnede har haft noget imod er unaturlige piger med muskler fremelsket med anabole steroider, det er en helt anden sag!

Piger i stort set alle størrelser og faconer kan man finde noget smukt ved... ihvertfald udenpå og indtil de åbner munden ;)

Det var heller ikke fordi jeg mente at jeg ikke kan lide piger der ser ud på en vis måde, men at jeg GODT kan lide piger der ser ud på en vis måde. Jeg holdt mig fx vågen under hele den ufatteligt ringe Toombraider 2..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte nok at jeg ville træde et par store "køleskabe" over tæerne med min bemærkning..

Men det er altså den gennerale holdning hos mine veninder...

Lad nu være med at være for hellig, jeres opfattelse af det perfekte kvindeideal, afviger jo meget fra hinanden. Store bryster tynd som en pind... ;)

Link to comment
Share on other sites

Thomas J: enig med hvad du skriver. Den holdning Newbiegirl har i sit indlæg, er typisk en holdning man kan risikere at møde hos en teenagerpige. Det er vist de fleste piger der vokser fra denne holdning når alderen og appelsinhuden indhenter dem

24 år så mine dage som forvirret teenager er desværre over.....

Link to comment
Share on other sites

24 år så  mine dage som forvirret teenager er desværre over.....

24 år :o så skal du skynde dig, hvis ikke du allerede har fundet din lille fitnessprins, i løbet af de næste års tid viser de første ældningstegn sig for alvor på din ungpigekrop, din hud visner og bliver slappere, dit hår bliver mindre glansfuldt og den første appelsinhud trænger sig på og buler ud... Fra 16-17 års alderen og op til 25 års alderen er en pige fysioligisk set på sit højdepunkt, derfra går det kun tilbage. Ifølge dit kropsfikserede univers, har du meget travlt nu.

Hvis man er stor og muskuløs har man som fyr mere at vælge imellem end hvad den lille fitness fyr har. Der er nemlig det sørgelige faktum at piger altid vælger en fyr der er større og højere end dem selv. Omvendt kan en stor fyr sagtens have et lille vedhæng af en kæreste.

Fyre taler højt om hvordan piger ser ud, men faktum er at enhver pige kan finde sammen med en fyr, uanset udseende, der skal ikke meget til "Et hul er et hul" som en skrev. At pigen så er hul indvendig er en helt anden ting, hun bliver ikke fravalgt i førstesorteringen!

En fyr derimod der ikke har udseendet med sig kan ikke score en pige (medmindre det forudgående benarbejde er iorden).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share