HST (måske) skrammel


DSB Harry
 Share

Recommended Posts

Bare synd kritikpunkterne er baseret på misforståelser om træning og HST :angry:

Ja, Hr. Duer gik noget skævt af HST.

Allerede i starten af artiklen miskrediteres og mistænkeliggøres HST systemet på et spinkelt grundlag i og med at der sælges HST t-shirts :o og proteinpulver :o fra den hjemmeside der huserer HST's debatfora. Det er jo ren barnemad i forhold til det udstyr osv. man kan købe på WSB gutternes hjemmeside.

For det tredje er det usagligt at påstå at HST programmet højst sandsynlig har været effektivt fordi der er blevet trænet mens der er indtaget anabole steroider. Dette er jo langt fra virkeligheden som det kan blive. Det er jo netop den sindsyge splittræning/failuretræning hr. Duer er fortaler for der kræver AS.

Så vidt jeg husker underbygger han heller ikke sine egne påstande og kritikpunkter med samme mængder af undersøgelser som HST bygger på.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

SAS nu tror jeg nok du hænger dig i nogle lidt unødige detaljer og overser selve budskabet i hans artikel vedr HST! Det at der bliver solgt diverse artikler på hans site og det at nogle bruger AS - er som du siger lidt undeligt at bringe. Men det ødelægger - synes jeg - ikke selve det hvad HST er bygget på og hvem det (måske ikke) henvender sig til! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ajjjjj, nu må jeg da få læst den artikel.

Det som jeg kan forstå indgår i artiklen, irriterer mig allerede. Jeg mener på ingen måde at HST er den hellige gral, men i koncptet bliver der gjort op med nogle af de meget uhelddige dogmer der har præget folks træning ude i motionscentrene. Jeg tænker her navnligt på:

-For lav træningsfrekvens

-for meget failure træning

-for stor fokus på enkelte muskler og koncentrationsøvelser

-for lidt fokus på basisøvelser og vægtbærende øvelser generelt

-totalt mangel på periodisering

Og læg her mærke til at selvom den intensitetsimmunisering, som HST arbejder med, er et lokalt fænomen, så anbefales "de store" stadig væk. Jeg ved det ikke, men jeg tror at dødløft og de andre store kunne have givet flere unge nogle resultater, så de ikke var røget ud i AS.

Og fortjent eller ej, så har HST fået sådan et "mest smæk for mindst skilling"-ry, som havde været en glimrende sukkerknald til at luske en ny dogmatik ind i danskernes træning, omend jeg tror det bliver svært nu, da W&F er et ret magtfuldt organ....

Ud med kabler og technogym og ind med ELEIKO og skiver!

Link to comment
Share on other sites

SAS nu tror jeg nok du hænger dig i nogle lidt unødige detaljer og overser selve budskabet i hans artikel vedr HST! Det at der bliver solgt diverse artikler på hans site og det at nogle bruger AS - er som du siger lidt undeligt at bringe. Men det ødelægger - synes jeg - ikke selve det hvad HST er bygget på og hvem det (måske ikke) henvender sig til! :unsure:

DSB HARRY: Jeg forstår godt det du skriver, men jeg synes bare det jeg kritiserer ved artiklen netop afslører skribentens tilgang til tingene.

Kan iøvrigt se at skribenten nu huserer på den tråd der er linket til tidligere.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Og så må man ikke glemme at det ikke kun er skribenten som bør have et indgående kendskab til HST, for at kunne kritisere det. Læseren bør i høj grad også have et indgående kendskab til HST, for kritisk at kunne tage stilling til artiklens indhold. Og jeg har lidt på fornemmelsen at DSB-harry kun har et overfladisk kendskab til HST. Og så virker kritikken i W&F sikkert meget fornuftig. Specielt vis man selv er slave af splitprogrammer og selvpineri såsom failure sæt og forced reps.

Og jeg er bestemt ikke ukritisk tilhænger af HST. Der er mange punkter ved HST som ikke hænger sammen i min verden. Derudover begynder hele HST cirkusset at tage den samme form som HIT cirkusset gjorde det i 90´erne. Alle diskussionerne på HST forummet som indeholder bare en snert af kritik af HST systemet ender i mudderkastning. Ærgeligt synes jeg. Et godt system bliver aldrig et bedre system, hvis man ikke kan tage kritik. Det bliver heller aldrig bedre, hvis man ikke er åben for at systemet KAN indeholde fejl.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

I det forrige nr af WogF er HST beskrevet. Hvis den artikel kun er overfladisk ja så er er mit kendskab selvsamme. Men jeg synes da selv, at jeg fik en riemlig indsigt i selve princippet. Så Thomas min kritik er ikke - synes jeg - ubegrundet! Desuden har jeg fulgt en fyr i vores træningscenter som netop har afsluttet hans HST og med ikke ret meget tilovers for princippet så.... Men han kan selvfølgelig ikke som eneste kilder være nok men bedre end ingenting! ;)

Link to comment
Share on other sites

"Som havde været en glimrende sukkerknald til at luske en ny dogmatik ind i danskernes træning, omend jeg tror det bliver svært nu"

Dogmer og dogmatik kan man ALDRIG få for få/lidt af, så forhåbentligt bliver det IKKE blot svært, men umuligt!

Det primære problem med HST er, at det er blevet "oversolgt", - og at tilhængerne, - de rettroende, - gebærder sig som om der er tale om eviggyldige og uanfægtelige videnskabeligheder hugget i sten, - og IKKE om en relativt snusfornuftig, men selektiv og modepræget samling af almindeligheder og pudsige hypoteser!

Derfor har TJ selvfølgelig indlysende ret, - der kan laves fremragende programmer på forskellig vis, - blot de helt grundlæggende lovmæssigheder overholdes!

Hvortil kan tilføjes, at på et eller andet tidspunkt bør de ivrige og kåde unge poders, ophedede teologiske spidsfindigheder afløses af en praktisk afprøvning, - selvom mange HST-disciple sikkert vil anse et sådant forslag som værende direkte blasfemisk og rent kætteri! :devil:

Edited by dkman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share