Hvor mange bruger guarana?


løber
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg overvejer at køre ned til den lokale naturheksedoktor og købe en gang guarana. Både for den forbrændene effekt <_< og for at få et skud energi om morgenen, det kniber lidt med at komme ud af fjerene :lol: ...

Nu læste jeg så på nettet, at det også skulle have en anti depressiv effekt?. Er der nogen der kender noget til det?.

Og sidst men ikke mindst, er der nogen der har et godt råd til hvor man får mest for pengene?

Link to comment
Share on other sites

- Har tidligere brugt guarana. Det var dengang man kunne købe det i Soma i kbh, som nu desværre er lukket (grunden visse politiske partiers idioti). Har prøvet at købe guarana-pulver i matas og hos en web-butik. Men det er slet ikke i samme kvalitet/koncentration som det Soma havde. Så der er helt klart forskel på pulveret...

Så jeg kaprer lige tråden engang, for at høre om der er nogen der ved hvor man kan købe noget ordentligt guaranapulver? :devil:

Nu læste jeg så på nettet, at det også skulle have en anti depressiv effekt?.

Det skal jeg ikke kunne dokumentere, men når man har fået et skud god guarana, er det ihvertfald svært at være i dårligt humør, pga. man er sprængfuldt med energi :bunny: !!

/Torben

Link to comment
Share on other sites

Hmm dette Guarana lyder som noget jeg godt kunne bruge.

Er det noget man med fordel kan bruge hver dag?

Jeg er virkelig gået totalt død det sidste stykke tid. jeg sover hele tiden, og humøret er også ret mangelfuldt, og jeg synes at jeg burde have meget meget mere energi min unge alder taget i betragtning. Så måske dette er svaret.

Hvor får man det, og hvaaa koster det.

Link to comment
Share on other sites

Danlab laver guarana caps som svarer til 100 mg koffein så vidt jeg husker, har dog aldrig prøvet dem så jeg kan ikke sige hvor gode de er. Men hvorfor dog ikke bestille rigtige koffeinpiller fra udlandet, det er fuldt ud lovligt og noget bedre end at det guarana halløj....

100 mg koffein... hvornår er det nu det begynder at blive kritisk ? ved 1 gram ?

og hvad med guarana.

By the way : Jeg ved ikke hvor lands-dækkende Føtex er, men der kan man oppe ved kassen købe sådan en lille metal-æske med guarana/koffein/druesukker tabletter i... de er kanon gode... jeg kan desværre bare ikke tåle dem i maven p.g.a koffeinen.

Link to comment
Share on other sites

JEg har lige købt en "flaske" eliksir 250ml til 129kr fra Natur drogeriet. Der står man dagligt skal have ca 15ml. Jeg kan ikke helt overskue om det er dyrt eller ej, da jeg ikke har så meget at holde det op imod.

De havde det også som kapsler, de er bare noget dyrere.

Og selvfølgelig som pulver, ekspedienten mente, der var ca det samme koffein indhold i en flaske som i en bøtte pulver. Men tidligere erfaring med pulveret viser at det ikke kan røres ud i væske, og derfor sidder der altid noget tilbage. Og spise det direkte med ske er ikke nogen fornøjelse... :(

Men lad os endelig udveksle erfaringer.... Jeg kan sige en times tid om det her virker :-) .....

Link to comment
Share on other sites

Hmm BLs, nu er jeg jo ikke ekspert på området. Men jeg tror ikke jeg er gravid. Men man ved jo aldrig :lol:

B-Ice>> mener de guarane koster ca 100 kr for 100 stk, men mon ikke det var bedre at finde ud af HVORFOR du er træt hele tiden?

Det er jo ellers rimeligt nok.

Hmm tjo men hvordan finder man ud af det?

Jeg må indrømme at jeg bare tilligger det min alder, og det at jeg har alt for meget at se til. Primært physisk.

Men jeg er nok også lidt arveligt belastet mht humøret. Så jeg kan godt være lidt depresivt anlagt desværre tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Yo Blackice,

det virksomme stof i guarana er koffein. Så i princippet er det ikke noget en kop kaffe ikke kan klare. Og det er ikke et kosttilskud. Alt iberegnet er for meget koffein usundt i længden, bl.a. forhøjet mulighed for sukkersyge. Derfor så er der ikke noget man bør tage på daglig basis, men i stedet når man har brug for et kick. (Sagde kaffe-narkomanen :lol: )

/Torben

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring, er at det ikke virker voldsomt på forbrænding, men det er kun min personlige erfaring.. Jeg vil tage det primært for at blive kvikket op. Når man af og til har lidt sløvsind om morgenen, eller problemer med at få læst det man skal....

Det skal også tilføjes at kroppen bliver resistent overfor for det. Så hvis det er planen, du vil tage det i længere perioder, skal der større og større doser til. Så det er kun et "periodisk" suplement, når man lige mangler det sidste!.

Skal du have en seriøs fedtforbræning, så hører det til i et andet forum, og så er stoffet ulovligt :) ...

Link to comment
Share on other sites

Hustler er fyldt med sukker så det er ikke ligefrem det man skal bruge hvis man ønsker at tabeb sig. Er du sikker på det med de 100 mg?, for hustler kan også købes i DK og så vidt jeg ved er det ikke tilladt at sælge læskedrikke med et koffein indhold der er højere end det der er i cola her i DK.

Edited by Pumba
Link to comment
Share on other sites

Vil lige bekræfte pumba`s udtalelse. De "energi drikke" (hustler/cult osv.) som findes på det danske marked, er underlagt strenge krav. De må højest indeholde den samme mængde coffein som alm. cocacola (kan ikke huske tallet). RedBull indeholder mere, men det er også derfor at det ikke er tilladt i DK. Så altså, du kan ALDRIG købe en energi drik (lovligt) i DK, som indeholder mere coffein end cola.......og rent personligt syntes jeg at de fleste smager skrækkeligt.....!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om, det er sådan længere. Men jeg mener, de første Guarana "sodavand" havde et væsentligt højere koffein indhold end CocaCola. Med den begrundelse, at det ikke var koffein. Men Guarana der var i. Men jeg ved ikke om det er rigtig forstået.

Men alle må da give mig ret i, at der er noget mere spark i en dåse cult end en halv liter cola!.

Edited by løber
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share