Lav dit eget Garage-Gym


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Cool :w00t:

Kunne der ikke tilføjes et lille priseksempel på hvor meget det egentlig koster at købe "the basics"?

Rack

Justerbar bænk

Vægtsæt 150-200kg

Ribbe

Det behøver ikke være direkte reklame for enkeltprodukter, men kunne det ikke tænkes producenterne havde lyst at give en skilling for at blive nævnt i sådan en artikel?

Jeg kunne selvfølgelig bare selv gå på udkig, men jeg har ikke rigtig pengene eller pladsen alligevel ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk sådan et rum, der i øjeblikket mest bruges til oplagring af alt muligt pingel, som det hedder på jysk. Det skal muligvis shines op med blå vægge, og der skal kigges lidt på gulvet. Men ellers har jeg fået blod på tanden med koldsav og svejseanlæg.

Er der nogen, der ligger inde med tegninger eller beskrivelser af sådan et stativ? Gerne med metriske angivelser omkring dimensioner mm.? En bænk, der kan indstiles er nok for stort et projekt pt.

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jo, det havde jeg grejet. Det er nogle af de varer der ikke er priser på, som fx deres "træningssæt" på 177.5 kg jeg ikke kan hitte ud af, hvordan man får prisen på. DE skriver man skal henvende sig, men det fremgår ikke særligt tydeligt hvor :blink:

Link to comment
Share on other sites

Damn, jeg kunne godt se det fede i et eget garage-gym.

Fed musik, så højt som man vil have det.

Ingen der optager maskinerne

Ingen der glor underligt på en (ok, det er måske lidt sjovt indimellem)

Man kan træne på de underligste tidspunkter, der lige passer en.

Jeg må ud af den her lejlighed og have mig en garage eller ekstra rum ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Der var hurtigt svar fra Eleiko.

Men, DAMN de er dyre...

177,5kg træningssæt:

COTRSET177,5: SEK 16380,-

Ekstra træningsskiver:

COTRD2010 (10 kg): SEK 1035,-

COTRD2015 (15 kg): SEK 1305,-

COTRD2020 (20 kg) SEK 1485,-

COTRD2025 (25 kg): SEK 1845,-

Og priserne er UDEN moms og fragt.

Resten af priserne kom i et par pdf'er

price_list_sweden_power.pdf

Link to comment
Share on other sites

Den meget flinke dame jeg fik fat i hos eleiko har lige suppleret med transportomkostninger:

Shippingcost is SEK 1300,- for 250 - 300 kg and 1200,- for 200-250 kg with Schenker.

Så et komplet 177,5kg sæt transporteret til døren kan fås for intet mindre end ca 14500 danske kroner. AV min pengepung siger jeg bare... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette ville være at få en drøm opfyldt, men desværre har jeg hverken pengene eller garagen, så den må jeg gemme til jeg bliver "gammel" :tongue:

MEn, ok... Det sociale i et træningscenter kan man jo ikke have hjemme i garagen, men sådan er der vel så meget...

JEg ville lige foreslå at man kunne kigge på www.ebay.com, der kan man købe alt, og jeg mener ALT, også tit til en overkomlig pris :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der er flere årsager til at jeg helt klart holder mig til centeret. For det første kender jeg stort set alle dernede, så der er altid nogen at snakke med! Derudover arbejder jeg der jo også, så har adgang dertil 24:7 :lol:

Og så lige en anden ting:

Et år i mit center: 4020,-

Eget center: 14.500,-

dvs. 3,5 års træning i mit center, koster det samme som centeret derhjemme, hvor man så siger farvel til det sociale....det er sgu ikke dét værd!

Link to comment
Share on other sites

Og så lige en anden ting:

Et år i mit center: 4020,-

Eget center: 14.500,-

dvs. 3,5 års træning i mit center, koster det samme som centeret derhjemme, hvor man så siger farvel til det sociale....det er sgu ikke dét værd!

Jeg kan træne 48½ år i mit center for 14.500,- (minus kørselsomkostninger) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Der er flere årsager til at jeg helt klart holder mig til centeret. For det første kender jeg stort set alle dernede, så der er altid nogen at snakke med! Derudover arbejder jeg der jo også, så har adgang dertil 24:7 :lol:

Og så lige en anden ting:

Et år i mit center: 4020,-

Eget center: 14.500,-

dvs. 3,5 års træning i mit center, koster det samme som centeret derhjemme, hvor man så siger farvel til det sociale....det er sgu ikke dét værd!

Well, jeg arbejder skam også som instruktør i mit center, men et eller andet sted ville jeg næsten hellere have et garage gym, dog med forudsætning at det spiller 110, og det skulle da heller ikke være noget problem B) ... Såååå..

Link to comment
Share on other sites

Og selvom det kan være dyrt at træne i de store centre som FitnessDK så kan man ofte få nogle studierabatter som gør det en del billiger. Og oven i hatten får man jo så også lov at kigge på babes de timer man træner. Og det er jo absolut meget værd.

HAR JEG RET? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hov Hov! ;)

Jeg har aldrig trænet i center. Startede med at træne hjemme i min mors cykelskur med en eller anden maskine. Blev klogere, købte et powerrack + bænk, købte brugte vægte+ stænger, købte senere et brugt olympisk vægtsæt hos fitnessgruppen til 1800,- (tror jeg nok).

Jeg kan træne alle de store muskelgrupper, men har ikke adgang til kabelmaskiner og må derfor undvære sådanne øvelser, men jeg har haft det fint med at bænke, squatte og dødløfte. startede med at bænke ca. 50kg, squatte 70 og dødløfte ca. det samme. Idag bænker jeg 110, squatter ca. 135 og dødløfter 140 for 6 reps så mit relativt primitive udstyre har givet pote. Jeg elsker også at kunne fyre mit gamle aiwa anlæg af så højt jeg vil, stå og råbe, lugte af ged og alt det man ikke kan tillade sig diverse træningssteder. Det eneste jeg savner er lidt mere plads!

Her er lidt billeder fra mit "gym - the iron cave" :devil:

mht. pris har jeg på de ca. 5 år jeg har trænet højst ofret 3500,-

post-18-1067804125.jpg

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

 Share