Muskeltilvækst kontra motion


jfo
 Share

Recommended Posts

Jeg løfter vægte hver anden dag for at opnå muskeltilvægst.

Jeg svømmer 1-2 km. i relativt højt tempo 2 gange om ugen for samtidig at få motion.

Jeg opnår muskeltilvægst men ikke så meget som jeg havde forventet.

Kan det være fordi jeg svømmer for meget ?

-JFO

Link to comment
Share on other sites

At svømme to gange om ugen burde der være plads til, men det er lidt svært at svare ordentligt på dit spørgsmål, når vi ikke ved noget om følgende:

- Hvad havde du egentlig forventet mht. muskelvækst?

- Hvordan træner du? (Hvordan ser dit program ud?)

- Er du bevidst om vigtigheden af ernæring? (Hvad spiser du og hvornår?)

- Hvordan er din genetiske disposition? (Er du et højt, ranglet skideskur eller en lille prop med hang til deller?)

- Var det dig, der savede hovedet af den lille havfrue?

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jo, men spørgsmålet gik egentlig på om jeg brænder muskel-masse af ved at svømme et par gange om ugen...

Jeg svømmer som sagt 1-2 km. og det tager 30-45 min.

Jeg har løftet vægte i omkring 3 år.

Har i den periode taget 5Kg. på.

Er 182 cm høj. Vejer 80 Kg.

Spiser som en hest. Dog mere varieret :-)

Lidt morgenmad. Frugt. En masse varm mad + salat til frokost . Frugt. En masse varm mad igen om aftenen.

Har taget Kreatin i 6 mdr. Tager ikke supplerende ernæringsstoffer.

-JFO

Link to comment
Share on other sites

Medmindre din svømmetræning ligger umiddelbart før eller efter din vægttræning, burde det ikke give problemer. Det vigtige er jo, at kroppen får tid til at restituere/superkompensere. Derfor ligger dit problem måske nærmere i, at du vægttræner for ofte, men det er svært at sige, uden at kende dit program.

Jeg synes du skal poste dit program (evt. under "Den perfekte træningsuge" ), hvori du anfører, hvornår du svømmer. Så vil du sikkert få en masse input.

Du er tilsyneladende ret aktiv, så ikke mindst derfor er det en god idé at spise 6 gange om dagen (fremfor de "traditionelle" 3), så din krop hele tiden har energi og byggesten til rådighed.

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Du svømmer helt sikkert ikke for meget til at tage på samtidig.

Problemet er nok nærmere som Los oxo skriver at du ikke spiser ofte nok og måske styrketræner for meget.

Så længe du sørger for at spise nok, kan du motionere ret meget ved siden af styrketræningen.

-Ernst

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har læst kroppen stopper med at producere kreatin selv, hvis man tager det over 2-3 måneder i træk! Måske kan dit problem ligge der?

Efter 2 måneders brug af kreatin, så prøv at holde en måneds pause, og begynd derefter igen i 2 måneder hold så 1 måneds pause osv. Det er hvad jeg har læst, og blevet rådet til, og det virker fint!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share