Sign in to follow this  
jfo

Muskeltilvækst kontra motion

Recommended Posts

Jeg løfter vægte hver anden dag for at opnå muskeltilvægst.

Jeg svømmer 1-2 km. i relativt højt tempo 2 gange om ugen for samtidig at få motion.

Jeg opnår muskeltilvægst men ikke så meget som jeg havde forventet.

Kan det være fordi jeg svømmer for meget ?

-JFO

Share this post


Link to post
Share on other sites

At svømme to gange om ugen burde der være plads til, men det er lidt svært at svare ordentligt på dit spørgsmål, når vi ikke ved noget om følgende:

- Hvad havde du egentlig forventet mht. muskelvækst?

- Hvordan træner du? (Hvordan ser dit program ud?)

- Er du bevidst om vigtigheden af ernæring? (Hvad spiser du og hvornår?)

- Hvordan er din genetiske disposition? (Er du et højt, ranglet skideskur eller en lille prop med hang til deller?)

- Var det dig, der savede hovedet af den lille havfrue?

Mvh.

Morten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, men spørgsmålet gik egentlig på om jeg brænder muskel-masse af ved at svømme et par gange om ugen...

Jeg svømmer som sagt 1-2 km. og det tager 30-45 min.

Jeg har løftet vægte i omkring 3 år.

Har i den periode taget 5Kg. på.

Er 182 cm høj. Vejer 80 Kg.

Spiser som en hest. Dog mere varieret :-)

Lidt morgenmad. Frugt. En masse varm mad + salat til frokost . Frugt. En masse varm mad igen om aftenen.

Har taget Kreatin i 6 mdr. Tager ikke supplerende ernæringsstoffer.

-JFO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medmindre din svømmetræning ligger umiddelbart før eller efter din vægttræning, burde det ikke give problemer. Det vigtige er jo, at kroppen får tid til at restituere/superkompensere. Derfor ligger dit problem måske nærmere i, at du vægttræner for ofte, men det er svært at sige, uden at kende dit program.

Jeg synes du skal poste dit program (evt. under "Den perfekte træningsuge" ), hvori du anfører, hvornår du svømmer. Så vil du sikkert få en masse input.

Du er tilsyneladende ret aktiv, så ikke mindst derfor er det en god idé at spise 6 gange om dagen (fremfor de "traditionelle" 3), så din krop hele tiden har energi og byggesten til rådighed.

Mvh.

Morten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du svømmer helt sikkert ikke for meget til at tage på samtidig.

Problemet er nok nærmere som Los oxo skriver at du ikke spiser ofte nok og måske styrketræner for meget.

Så længe du sørger for at spise nok, kan du motionere ret meget ved siden af styrketræningen.

-Ernst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst kroppen stopper med at producere kreatin selv, hvis man tager det over 2-3 måneder i træk! Måske kan dit problem ligge der?

Efter 2 måneders brug af kreatin, så prøv at holde en måneds pause, og begynd derefter igen i 2 måneder hold så 1 måneds pause osv. Det er hvad jeg har læst, og blevet rådet til, og det virker fint!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this