"Snot i næsen"


Lordy
 Share

Recommended Posts

Efter at have løbetrænet sammen med nogle stykker er halvt års tid, har jeg lagt mærke til at jeg bliver meget mere snottet end de fleste andre. jeg sveder desuden også meget mere end dem... Hvordan kan det være, når jeg ikke synes det er hårdt at løbe eller har problemer med at følge med...

Er der noget derude som har prøvet det samme, eller ved hvorfor???

Lordy :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender det godt. Jeg har ikke rigtig nogen ide om det med snottet (måske for at beskytte slimhinderne, imunforsvaret svækkes jo ved træning...?), men jeg vil mene at grunden til at man sveder mere er fordi at kroppens varmetransport og varmeafgivelse også trænes, og derfor sveder man mere, for at komme af med varmen.

Casper

Link to comment
Share on other sites

Lordy>>

Jeg ved ikke det med næsen, måske kan det være pollen allergi,jeg har ikk enogen ordentlig ide om hvorfor, men jeg har det ofte på samme måde når jeg er ude og løbe.

Det med at du sveder mere det skal du ikke være ked af, det er bare tegn på at den krop har god varmtransport.

Casper

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er så..er det decideret snot eller er det mere vandigt? For hvis det er vandigt er det såmænd tårer. Det er sådan at tårekanalerne fra øjnene går ned i næsen, næsen virker altså lidt som et afløb til øjnene...og når det blæser får man ofte vand i øjnene, da dette beskytter disse mod udtøring og evt. forfrysninger hvis det er koldt. De overskydende tårer så løber ned i næsen.

Når jeg løber, løber mine øjne ofte i vand, da mine tårerkanaler åbenbart ikke helt kan følge med. Du har altså bare nogle fantastiske tårekanaler...medmindre der er tale om tyk, gul snot - så er du måske bare allergisk over for løb ;)

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Nåååå... nu er der både folk der mener jeg er en "spørge jørgen" og er ved at komme op på "hejder-stadiet"... hmmm det kan man så tænke over :tongue:

Erligtalt så er det et problem at min næse er så fyldt med snot :w00t: .... og efter at have læst jeres bud på hvorfor min næse løber så meget.... må det vel have noget at gøre med, at jeg har nogle monster tophat store tårekanaler, der fører direkte ned i næsen... så jeg er lige ved at drukne.... :bubblebath: og det er der vel egenlig ikke så meget at gøre ved????

Lordy :beatup:

Link to comment
Share on other sites

hmm, detumescerende næsespray kunne muligvis hjælpe, men man må ikke bruge dem i længere end en uges tid af gangen, så hvis du ved præcist hvornår det kommer og det kun er i bestemte situationer, kan de måske hjælpe.

-det er så, hvis problemet er prod. af snot.

Hvis det derimod er tårer(tvivler lidt på det), kan et par dykkerbriller måske afhjælpe problemet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share