Hvad synes i om denne kur


Sark
 Share

Recommended Posts

Hvad synes i om denne kur ?

Kender mange som siger den virker 100%

Jeg ved godt at det er smartere at ændre sin kost, og det har jeg også

gjodt.. dette er for at få lidt gang i at få kiloerne væk

Direkte afskrift :

Vil du slanke dig følg da denne kemiske diæt

Husk der er ikke noget andet der  er tilladt at indtage oh der må heller

ikke erstattes med andet. Det eneste der må drikkes er kaffe, te uden sukker

og fløde, dansk vand og postevand er også tilladt.

1. dag

morgen

½ grapefrugt eller 1/4 l grapefrugtjuice

1 skive ristet brød

2 tsk. honning

frokost

120g tunfisk

1skive ristet brød

Middag

200 gram kød

1 kop grønne bønner

1 kop syltede rødbeder

1 lille æbler

1 kop vaniljeis

2. dag

morgen

1 kogt æg

1 skive ristet brød

1 banan

frokost

1 kop hytteost

5 salt crackers (tuc)

Middag

2 stk. pølser (ingen brød)

1 kop broccoli  (frisk)

½ kop gulerødder

1 banan

½ kop Vaniljeis

3. dag

morgen

5 sal crackers

1 skive cheddar ost

1 æble

Frokost

1 kogt æg

1 skive ristet brød

Middag

1 kop tunfisk

1 kop Rødbeder

1 kop blomkål (frisk)

½ melon

½ kop Vaniljeis

og de sidste 4 dage må man spise hvad man vil dog med omtanke !

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke helt gennemanalyseret alle måltider, men for mig ligner det ikke noget jeg vil tabe mig af.

(Jeg kan dog tage fejl... :) )

Hvis jeg skulle køre denne kur, så ville jeg ændre en del. Ud med is og honning, og noget af det ristede brød. Så vil jeg derimod bruge mere rugbrug og mælk også, ligesom jeg ikke gad at spise så meget tun på en dag. Her ville jeg smide lidt makrel i tomat ind.

Link to comment
Share on other sites

Vitaminer nok? Tag en vitaminpille. Det gør jeg...

Af andre kure jeg kender, kan jeg anbefale en low carb/high protein/fedt kur(Den har sikkert også andre navne)

Her undgår man såvidt mulig kulhydrater, og indtager i stedet for fedt og proteiner. Det virker rent faktisk forbavsende godt...

En anden måde at tabe vægt, er at spise 5-6 måltider om dagen, og kun spise efter man har følt sult i 5-10 min. Jeg ved godt at det i teorien ikke er den bedste måde at tabe sig på, men jeg har selv haft gode resultater med denne "selvopfundet" metode.

Til sidst... Hvis du følger mine første afbefalinger til din kur, så vil jeg officiel anbefale den til dig(Du kan få mit stempel! Approved by XAX) :biggrin:

Men lad os lige få de andres mening nu hvor vi er i gang...

(Redigeret af xax ved 5:43 pm på Dec. 26, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bestemt du skal prøve den kur en uge, og derefter overveje igen. Jeg har prøvet med protein og fedt-kuren i 3 uger med held og tabt både fedt og muskler, men med lidt let træning har jeg fået en flottere krop og tabt 6 kg. :-)

Kuren passer ikke til alle, for min mand havde det dårligt med den.

Hilsen Erna

Link to comment
Share on other sites

Der er alt for lidt næring i den "kur" du foreslår, specielt hvis du styrketræner. Desuden er det lidt svært at give råd om en "kur" når man absolut ingen informationer har om dig, såsom:

- vægt

- alder

- højde

- blodtryk

- fedtprocent

osv...

Link to comment
Share on other sites

Den kur, du har afskrevet, stammer så vidt jeg ved fra Rigshospitalet. Den er beregnet til ekstremt fede mennesker, som ønsker at tabe måske 50% af deres vægt - og ikke til bare at smide et par kosmetisk generende kilo.

Hvis du samtidig styrketræner, kan den ligefrem være umulig at følge pga. det lave kalorieindhold. Brug din træning, hvis du vil tabe dig - og drop alt junk såsom pommes frittes, chips, cola, Marabou o.l.

I øvrigt er kuren god til dens formål, hvis den følges slavisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender udemærket den kur, den bliver bla. kaldt for "rigshospitalets diæt", som de bruger til svært overvægtige. Kuren går simpelthen ud på at ændre dit stofskifte. Jeg har selv prøvet at følge kuren, men efter 4 dage måtte jeg simpelthen give op, følte mig træt og uoplagt hele dagen, havde nemt ved at blive irriteret på andre. Uover det fik jeg prikker for øjnene pga. den manglende ernæring. Men om den virker skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke gennemførte den, men den er svært at overholde.

Link to comment
Share on other sites

Den minder ganske rigtigt om den kur, som folk associerer med Rigshospitalet. Såvidt jeg ved har Rigshospitalet dog taget kraftigt afstand fra kuren. Jeg har hørt om flere der har prøvet den, men ingen med positive langvarige effekter. En yoyo-kur som alle andre mirakelkure.

Kure er yt - livsstilsændringer er in. :)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share