Cardio før morgenmad


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Mette Musen:

I projektet er veltrænet defineret som et kondital over 50 samt at du dyrker udholdenhedstræning minimum 5 timer om ugen. Utrænet er defineret som et kondital under 45 og at du er fysisk aktiv mindre end 2 timer om ugen. Mener at de grupper meget godt afspejler kvinder der enten lever et inaktivt liv eller som er fysisk aktive 5-6 gange om ugen.

Du forbrænder ikke flere kalorier ved at træne om morgenen...... Det er fedtoxidationsraten der er lidt forhøjet!

Og det er ligegyldigt hvilken type fedt du spiser. Øget fedtindtag øger fedtoxidationen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og det er ligegyldigt hvilken type fedt du spiser. Øget fedtindtag øger fedtoxidationen.

Du vil vel ikke påstå at du opnår 100% forbrænding af det ekstra fedt du indtager...

Du mener altså, at jo mere du spiser jo højere forbrænding. Det skal vel forstås således at en given person, som spiser dobbelt så meget som en anden, har en højere forbrænding.... Du får jo ikke en højere forbrænding, blot fordi du putter med mad i munden.

Link to comment
Share on other sites

(RER-værdien falder).
Ok, hvad betyder det???
Det ændrer altså ikke på den samlede mængde kalorier du forbrænder blot at du forbrænder mere fedt og mindre kulhydrat.

Jamen er fedt ikke også kalorier??

Der er vel ikke forskel på kalorier?? Jeg mener hvis du spiser 50 bananer, og der fx er 1500 kcal i, og du også spiser en marsbar med 1500 kcal, så er det vel de samme kalorier eller hvad....???

Link to comment
Share on other sites

Nu kan det godt være jeg spørger dumt men:

Hvis man har et kcal underskud på eks. 1000kcal, er der så reelt forskel på (ja der er foskel, men har det betydning for en sænkning af fedt%?), om kalorieunderskuddet primært er sket igennem fedt eller kulhydrat forbrænding?

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Øh jo! Fedt er kalorier!

Eksempel: To personer træner 1 time og forbrænder 2000 kj.

Person 1 spiser fedtfattigt => vedkommende forbrænder 1500 kj kulhydrat (83g) og 500 kj fedt (13g)

Person 2 spiser moderat fedt => vedkommende forbrænder 800 kj kulhydrat (44g) 1200 kj fedt (31g)

Altså samme kalorieforbrug, men person 2 der spiser moderat fedt forbrænder mere fedt en person 1 fordi vedkommende spiser mere fedt!

RER-værdien fortæller noget om ”fuel-mixet” – fordelingen mellem kulhydrat og fedt ved en given forbrænding.

Link to comment
Share on other sites

Øh jo! Fedt er kalorier!

Eksempel: To personer træner 1 time og forbrænder 2000 kj.

Person 1 spiser fedtfattigt => vedkommende forbrænder 1500 kj kulhydrat (83g) og 500 kj fedt (13g)

Person 2 spiser moderat fedt => vedkommende forbrænder 800 kj kulhydrat (44g) 1200 kj fedt (31g)

Altså samme kalorieforbrug, men person 2 der spiser moderat fedt forbrænder mere fedt en person 1 fordi vedkommende spiser mere fedt!

RER-værdien fortæller noget om ”fuel-mixet” – fordelingen mellem kulhydrat og fedt ved en given forbrænding.

Men har person 2, så ikke indtaget det flere kcal? og i relation til mit andet spørgsmål; under antagelse af at de begge har indtaget samme antal kcal, har person 2 så reduceret sin fedt% relativt mere end person 1?

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Øh jo! Fedt er kalorier!

Eksempel: To personer træner 1 time og forbrænder 2000 kj.

Person 1 spiser fedtfattigt => vedkommende forbrænder 1500 kj kulhydrat (83g) og 500 kj fedt (13g)

Person 2 spiser moderat fedt => vedkommende forbrænder 800 kj kulhydrat (44g) 1200 kj fedt (31g)

Altså samme kalorieforbrug, men person 2 der spiser moderat fedt forbrænder mere fedt en person 1 fordi vedkommende spiser mere fedt!

RER-værdien fortæller noget om ”fuel-mixet” – fordelingen mellem kulhydrat og fedt ved en given forbrænding.

Heh ja, jeg læste bare ikke dit indlæg ordentligt... det var derfor jeg skrev du skulle glemme mit spr. bagefter. ;)

Link to comment
Share on other sites

Anders: hvorfor ikke....jo langsommere han taber sig, jo mindre er sandsynligheden for at der også ryger muskler med.....
?????????????????????????

quoter lige mig selv:

rent vægttabsmæssigt

desuden, hvis du gerne vil diskutere "beskyttelse af muskelmasse" under diæt, hvorfor så overhovedet forlænge den katabolske tilstand, som kroppen er i efter nattens fase, ved at lunte rundt i et par timer uden noget proteintilførsel ?

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

desuden, hvis du gerne vil diskutere "beskyttelse af muskelmasse" under diæt, hvorfor så overhovedet forlænge den katabolske tilstand, som kroppen er i efter nattens fase, ved at lunte rundt i et par timer uden noget proteintilførsel ?

Ja hm....det er en ok betragtning...

Men, jeg kan ikke undgå at tabe masse, men hvis jeg kan arbejde med 100% tæring på fedtdepoterne - fremfor 50% - kan det så ikke være det værd ? det er lavintensitet, og jeg napper et morgenmåltid lige umiddelbart efter ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share