Gør jeg det rigtigt?


scanorama
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har lige et lille spørgsmål. Da jeg er overvægtig (185 cm. 101,2 vægt) er jeg begyndt at lave mavebøjninger.

Jeg laver 200 om morgenen. Laver 10 hvorefter, jeg trækker vejret 2-3 gang. Laver 10 igen - trækker vejret en 2-3 gange.. Og så´n fortsætter jeg til jeg har ramt de 200. Jeg laver også 100 om aftenen - på samme måde.

Er det den rigtige måde, at gøre det på? Giver det noget?

Og så lige et (et for mange et dumt) spørgsmål.

Ang. vejrtrækning. Skal jeg puste ud når jeg bøjer sammen eller....?

Håber meget på svar.

Mange hilsner

Link to comment
Share on other sites

Hej SCAN

Selvfølgelig giver det noget, men er du ude på at man skal kunne se dine mave muskler spilder du tiden!!!

Vejen frem er kredsløbstræning,diæt,måske styrketræning,diæt, diæt og kredsløbstræning.

Når jeg siger diæt mener jeg ikke dem fra FEMINA,I FORM og ALT FOR DAMERNE, men bare at spise anderledes.Yo yo kure er ikke vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Til scanorama

Hvis du virkelig vil have mave muller!! så lad være med at lave 200!! nøjes med at lave 3*20-25 stk MEN! lav dem med intensitet, du ruller lige halvvejs op og spænder alt hvad du kan, og langsomt ned igen men ikke længere en det stadig spænder i maven og så bare op igen!! bare husk hold dem under konstant press så skal du nok se resultater (men diæten skal selfølgelig også være iorden).

Mvh Raven

Link to comment
Share on other sites

Ellers så gør du som Raven siger altså 3-5X10-20reps. Men så skal du have din opvaske maskine på brystet mens du gør det. OK du må gerne vælge noget mere håndterligt som feks en vægt skive eller din hund, men det er ihvertfald vejen frem.  

Lige meget hvad kommer man ikke uden om at det er nødvendigt med vægtbelastning på mave musklerne hvis man skal træne dem på længere sigt.

RaveN hvorfor egentlig så mange reps. Er mavemusklen ikke en muskel som alle andre? 25reps er Mange?

Link to comment
Share on other sites

Tænkte bare jeg ikke ville skære ATL for meget ned på hans rep's, han ville sikkert få det helt dårligt phsykisk!! jeg mener fra 200 til kun 3*10 :D

Nej jeg mener bare nu hvor der ikke var vægt på så kunne man da godt presse den der op.

Ellers er jeg også selv til 6-10 stykker. Tungt skal Æ vær! :afro: Year!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share