Clenbuterol, Effedrin


REDNOSE
 Share

Recommended Posts

andro: korrekt, overvægtige mennesker skal ikke automatisk have ACE, fordi de kan have større risiko for at udvikle bivirkninger. Det er jo derfor, at jeg anbefaler en lægeundersøgelse først.

Jeg vil anse det for en teknisk fejl, hvis en læge udskriver letigen(efedrin+koffein) uden først at have taget BT og udspørge om forsk. ting.

Mht. om ACE's bivirkninger kan du læse denne artikel, hvor det tydeliggøres at dødsfald bestemt kan forekomme.

hmm. paradryl..... kendte jeg faktisk ikke.

Mærkeligt, at det ikke er receptpligtigt. Den eneste grund jeg kan se, er at der skal meget til førend man kommer op på terapeutiske doser som med letigen. Der er desuden en anden grund til, at det burde være receptpligtigt, hvis folk tager det mod "produktiv" hoste kan det fremprovokere lungebetændelse.

Jeg har spurgt lægemiddelstyrelsen om en redegørelse.

Jernpræparater? Der er vel meget lidt incitament i at tage jern mht træning?

Man kan se sek. hæmokromatose, men det er meget sjældent. Desuden går der flere år og man skal tage store mængder hver dag. Men man går jo ikke hen og dør af symptomerne før efter mange år(bronze diabetes, impotens, evt. hjerteinsuff.)

Misbrug: Ja, hvis man SKAL have sin kaffe og smøg hver morgen er det misbrug.

Men misbrug er jo også forkert/skadelig brug af forsk. medikamenter.

Jeg er selvfølgelig stærkt uenig mht. om recepter virker eller ej. Selvfølgelig kan reglerne brydes, men dels sender de stærke signaler om, hvad der anses for hensigtsmæssigt at benytte, dels er det langt sværere at købe medikamenterne.

Link to comment
Share on other sites

jeg har lige læst den rapport du henviser til. Det er ikke fordi jeg påstår at der ikke er nogle bivirkninger ved ECA (hvorfor skriver du egentlig altid ACE?), men prøv at se på tallene.

I løbet af en periode på næsten to (2) år havde de fået 140 "report", hvilket skal ses i sammenligning med at der formentlig er mange millioner af mennesker som bruger det i USA. Dette er taget fra

http://abcnews.go.com/sections/living/Dail...phedra0808.html

Despite controversy over ephedra, the supplement’s popularity has been growing since 1995. Makers say 3 billion servings were sold last year and estimate that anywhere from four million to 15 million Americans take ephedra products

Prøv at giv et hvilket som helst andet produkt til flere millioner mennesker, så skal man nok mindst kunne finde lige så mange som har bivirkninger af det. Desuden står der ikke noget om hvor store doser de involverede personer havde indtager. Der vil altid være nogle som tror at hvis lidt er godt så er meget endnu bedre. Så alt i alt mener jeg ikke at man ud fra den undersøgelse kan konkludere hvor farligt ECA er.

Link to comment
Share on other sites

ACE=ECA, sorry :)

Jeg har ikke kigget på tallene, eftersom min pointe ikke er, hvor hyppige bivirkningerne er, men kun at dødsfald bestemt forekommer.

Jeg udtaler mig ikke om hyppigheden af bivirkninger. Det jeg opponerer mod er, at de fleste, der bruger et stof herinde, siger, at de kender alle bivirkninger og at de har afvejet alle risici før de startede. Min påstand, som jeg synes bevises ved den refererede artikel, er at folk ikke kender alle bivirkninger og at de heller ikke kender noget til hyppighederne. Derved er det jo umuligt at foretage en risikovurdering, specielt når de ikke engang undersøges før start.

Jeg er da desuden overbevist om, at der foregår en udtalt underindberetning af bevirkninger, specielt i USA(DK har den højeste ratio, men stadigvæk kun ca. 5%).

Og eftersom, det kun er nye bivirkninger, der indberettes, og der ikke er generel indberetningspligt, kan man ikke sige noget om hyppigheden ud fra indberetninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 21 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share