Lever og nydelige numser


Morten D
 Share

Recommended Posts

Min egen kødelige søster har fået et råd hos en ellers seriøs vægtvogterforening. Det lyder i al sin enkelthed, at man skal spise masser af lever, fordi det har en opstrammende effekt på huden og forhindrer appelsinhud.

Personligt er jeg mildt sagt skeptisk, men jeg vil gerne høre, om nogen af jer kan komme med saglige argumenter for og imod påstanden...?

Morten :jester:

Link to comment
Share on other sites

Der er mere mellem himmel og jord. Men at lever skulle forhindre appelsinhud lyder som det værste vås jeg længe har hørt. Appelsinhud er ikke andet end fedt. Det karakteristiske udseende, skyldes at nogen kvinder lagre fedtet anderledes. Jeg kan ikke se hvad lever skulle kunne gøre for at afhjælpe dette.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Næh, men jeg efterlyser jo netop en be- eller afkræftende forklaring/teori, så jeg kan fortælle min søster, om hun skal tage det seriøst eller ej...

Jeg har som udgangspunkt fortalt hende, at jeg ikke tror på det, men at jeg vil undersøge det nærmere. Enter MO... :wink3:

Morten

Link to comment
Share on other sites

Sagde de ikke hvilken type lever? Det er jo ret vigtigt om det er hønse, gåse, kalve eller kaninlever.

Visse typer er mere potente end andre..

Nå alt spøg til side, så har de andre nok ret i at lever ikke har den store effekt mod asppelsinhud.

Mén det er vildt billigt og sundt, fyldt med gode proteiner & mineraler......Hvis bare det ikke smagte så vammelt!

Link to comment
Share on other sites

Som Crawdaddy siger, så er lever fyldt med mineraler og andre gode ting. Det kan være forklaringen ligger i en af disse mikronæringsstoffer, men de (mikronæringsstofferne) kan jo også fås fra andre kilder. Desuden er det jo heller ikke sikkert, at der vil være nogen effekt, hvis man i forvejen får dækket sit behov for de aktive mikronæringsstoffer.

Link to comment
Share on other sites

ps. hvis det viser sig, at der er noget om snakken, så må du meget gerne melde tilbage her på forummet. Jeg tror der er mange, der så vil giver deres kæreste stegt lever til aftensmad :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share