Spinning


Kondikarla
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ved at være lidt forvirret. Jeg har gennem længere tid tabt mig ved vægttræning og konditræning på alm. kondicykel, løb og stepmaskine. Jeg har opnået vægttab på 16 kg. Nu er jeg flyttet til Århus og har fået et bijob i et fitnesscenter og har derfor fri træning. Nu har jeg rig mulighed for at afveksle min træning, det havde jeg ikke i det lille bitte center jeg trænede i før.

Nu dyrker jeg meget spinning og skal til at uddannes til spinninginstruktør. Jeg har fået at vide at spinning er perfekt til vægttab, og andre siger at det kun er perfekt til konditionstræning. Hvad er fup og hvad er fakta?

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig.

Spinning er ideelt til begge dele. Jeg er selv uddannet både spinning- og fitnessinstruktør, og har selv tabt 30 kg. Spinning er ideelt til vægttab fordi man temmelig tit kører pulsen høj op, og jo højere intensitet man kører med jo mere forbrænder man. Man forbrænder dog flest kulhydrater ved høj intensitet, MEN man har en afterburner effekt, hvor man stadigvæk forbrænder meget, det gør man ikke ved lavintetsitet, og samtidig forbrænder man mere fedt i hvile hvis man er veltrænet. Og spinning er også ideelt til kondition forbi man kører interval træning. Så god fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share