Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Du vil godt kunne hamle op med Prehn om sejren i Nordland cuppen til næste år, hvis du stadig vejer de 90

Jeg kunne nu forestille mig Andreas, som vandt, også har noget at skulle have sagt samt Søren W, og måske jeres egen Jonathan - såfremt han ikke er i 100 på det tidspunkt. Ellers så er der jo TSK raw

Derudover tror jeg han får det svært mod mig, da han han nok squatter 190, men det betyder han stadig er 40kg bagud inden de 2 resterende øvelser, og det er for meget :-p

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne nu forestille mig Andreas, som vandt, også har noget at skulle have sagt samt Søren W, og måske jeres egen Jonathan - såfremt han ikke er i 100 på det tidspunkt. Ellers så er der jo TSK raw

Både Andreas og Jonatan rykker op i -100.

Jeg tror ikke at BI kan hamle op med dig til TSK cup. Der skal lidt længere tid til med fokus på styrke i squat og pause-bænk.

Men da han har mulighed for at slå dig med 25-30kg i bænken, og er lige med dig i dødløften, skal hans squat ikke blive meget bedre, før han kan komme op og hamle op med dig.

Og læg nu mærke til, at jeg ikke skriver, at han bare kan slå dig eller Søren. Men jeg tror da helt sikkert at han kan presse jer, hvis han dedikerer sig til det.

Link to comment
Share on other sites

fist <-- ingne tvivl om han har muligheder for både at presse og slå Søren W og jeg - der er jo næsten et år til Nordland cup igen. I det tidsrum kan meget ske, lidt skader kan ændre meget f.eks, men som sagt så tror jeg på han skal hente 40kg ind i de 2 sidste, og det bliver virkelig hårdt.

Derudover kan det være svært at få flyttet bænken op, når han nu er begyndt at fokusere meget på de 2 andre, og min raw bænk er så dårlig at den ikke KAN gå tilbage, KUN frem

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Hey

Angående Norland osv, så har jeg meget små ambitioner. Jeg træner jo fordi jeg synes det er sjovt, og i bund og grund har jeg ikke noget ønske om at konkurrere. Det er dog sjovt at dyste mod andre, og det gør naturligvis at man får et boost. Men jeg har aldrig trænet med henblik på at stille op, og gør det som sådan stadig ikke.

Det betyder dog ikke at jeg ikke kunne finde på det, men jeg har nu ingen ambitioner om at vinde, eller noget andet.

Anyways, så vil jeg tro at de 250kg i dødløft er inden for meget nær rækkevide. Squatten halter klart mester efter, men der er klar fremgang. Men jeg er jo ikke i nærheden af de stærke i min egen vægt klasse. Med lidt fokus, og held, vil jeg måske kunne bøje 180-200 i løbet af et år. Men mere end det er usandsynligt.

I bænken, er det nok primært teknik træning jeg henter på. Og mere end 140-150 raw er ikke sandsynligt (konkurrence godkendt naturligvis)

Om jeg kan holde vægten under 90 er straks værrere. I teorien har jeg lidt flæsk at give af. Men i form af at mine ben i nogen gra der under dimensionerede, gainer jeg en del kilo her for tiden. Så jeg vil tro at det kan blive en udfordring at holde sig under 90.

Men mange tak for input og roser. Det er dejligt når tingene spiller

Link to comment
Share on other sites

1 x 3 x 222,5 - All Time bedste 3`er i dødløft. PR

Den havde jeg ikke set komme. Var lidt nervøs for om du nogensinde ville komme tilbage på niveau, ovenpå alle dine problemer. Men rigtig cool at det lykkes.

Og dig vs. Prehn... det glæder jeg mig virkelig til! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den havde jeg ikke set komme. Var lidt nervøs for om du nogensinde ville komme tilbage på niveau, ovenpå alle dine problemer. Men rigtig cool at det lykkes.

Og dig vs. Prehn... det glæder jeg mig virkelig til! :4thumbup:

Det lader til der er håb for ude. Jeg kunne godt finde på at forsøge at lave ny PR i 1RM i løbet af de næste 2-4 uger. Jeg skulle mene der er ptotientale for over 240 denne gang.

Om der nogensinde bliver et mig vs Prehn vil tiden vise. Jeg er jo kun semi seriøs :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning i BVK igår

Flat dumbell pres

1 x 10 x 22,5

1 x 10 x 32,5

1 x 8 x 42,5

1 x 8 x 51 - Yeah

1 x 2 x 58,5 PR Yeah (tog den naturligvis fra bunden af). Dette giver en form for en klub rekord. Hehe, en sølle en godt nok.

1 x 6 x 51

1 x 5 x 51

1 x 6 x 51

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 4 x 80

6 x 4 x 110

Kneeling squat

1 x 5 x 150

1 x 5 x 160

1 x 5 x 170

db rows

3 x 8 x 51

Høje hiv

2 x 3 x 120

Db curls

2 x 8 x 22,5

1 x 8 x 27,5

Link to comment
Share on other sites

Det eneste konkurrenceløft vil betyde for dig, er at du vil få nogle mål at træne hen imod.

Du skriver som om du bare gerne vil gå og hygge dig lidt med træningen, men du går mere op i den end den gennemsnitlige SLer, og du bliver rimelig hys, når din træning ikke kører. Så den holder ikke. Og så sætter du dit lys lidt under en skæppe.

Håber du er ok med at jeg prikker til dig. Jeg prøver altid at få så mange som muligt til at stille op for SL-sportens skyld. Og jeg synes du har talent.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste konkurrenceløft vil betyde for dig, er at du vil få nogle mål at træne hen imod.

Du skriver som om du bare gerne vil gå og hygge dig lidt med træningen, men du går mere op i den end den gennemsnitlige SLer, og du bliver rimelig hys, når din træning ikke kører. Så den holder ikke. Og så sætter du dit lys lidt under en skæppe.

Håber du er ok med at jeg prikker til dig. Jeg prøver altid at få så mange som muligt til at stille op for SL-sportens skyld. Og jeg synes du har talent.

Jeg er klar over at det nok er en smule underspillet. For ja, jeg ved godt at jeg går relativt meget op i min træning. Men omvendt, så mener jeg jo selv, at min træning er puttet ind i relativt strenge/faste rammer, som jeg sjældent overskrider. Så på den måde, opfatter jeg ikke min træning, som så dominerende i min hverdag, som jeg anser mange andres for værende, pga intensiteten.

Og ja, jeg vil gerne have fremgang, og vil gerne have tingene er effektive. Det er dog ikke noget der kendetegner min træning, men nærmere mig som person.

Så det er ok du prikker, og jeg vil ikke udelukke, at jeg alligevel kan finde på at deltage en dag. Vi må se :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor straps på det tungeste sæt i dødløft?

Fordi fokus ligger på ryggen, og ikke grebet. Og da jeg ikke har planer om at stille op i noget hvor det er relevant, har det ikke super høj prioritet for mig.

Jeg kunne sandsynligvis godt køre dem uden, men jeg foretrækker at have fuld fokus på selve løftet, frem for at grebet skal blive en eventuel hæm sko

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag.

Jeg må blankt erkende at jeg er og var totalt mat i sokkerne. Travlt på arbejde, og generelt lidt små udbrændt. Burde nok lige holde en pause, men jeg er bedst til at holde fuld gas. Hvilket ikke altid er smart

Bench

1 x 20 x 40kg

1 x 8 x 60

1 x 8 x 100

1 x 8 x 120

1 x 7 x 120

2 x 6 x 120

Sløjt. Meget sløjt

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 70

1 x 4 x 100

1 x 4 x 120

4 x 4 x 142,5

Absolut ikke kønt. De blev mast og kæmpet op. Men op kom de, og jeg får nogle kilo i benene. Jeg tror at når det kommer til mine ben, er der ingen anden vej. De skal have tæv, og mange af dem

Curls

1 x 8 x 27,5

1 x 8 x 22,5

Og så skred jeg.

Der var meget snak om min SM deltagelse i dag. Hvis der bliver en sådan. Kan måske godt forstå den lidt tvivlende indstilling trods alt. Men nu må vi se hvad der sker.

Link to comment
Share on other sites

Morgen træning i BVK

Ideelt skulle jeg have været i HSF. Men grundet familie gøgl om eftermiddagen (aka nu) var jeg nødsaget til at træne tidligere.

Det var ikke optimalt, og jeg er stadig godt brændt i lænden efter sidste uges dødløft, og ugens tunge squat

Sumo Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 140

1 x 1 x 170

Konventionel Dødløft

1 x 1 x 190

5 x 1 x 170

Benchpres - Med pause i bunden

1 x 10 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 3 x 120

1 x 2+1 x 130 - kunne ikke mase den tredje op efter pausen i bunden

1 x 3 x 140 - Til klods. Men uden pause

5 x 3 x 120 - Alle med pause, og eksplosive

Front squat

1 x 3 x 95

1 x 2 x 105

Jeg var godt brændt af, så jeg droppede det her.

Chins

2 x 6 x bw

1 x 7 x bw

1 x 6 x bw

2 x 8 x bw

Lidt plateflips, og lidt hack squat, og så blev det ikke til mere.

Regner med et tungt all out dødløft om en uges tid.

Link to comment
Share on other sites

Fik klemt et pas ind i HSF i dag, i mellem den for tiden ret travle hverdag.

Magt Prehn var i hytten, plus Kim fra TSK. Fik også hilst på Præerie ulven

Bænkpres

2 x 8 x 60

1 x 5 x 80

1 x 3 x 100

1 x 2 x 120

1 x 1 x 130

Titan Fury 44

1 x 2 x 150 -12 cm klods

1 x 2 x 150 - 8 cm klods

1 x 1 x 150 - 4 cm klods

3 x 1 x 160

Bænkpres med Lilla bands nede fra

5 x 5 x 70

Trøje træningen gik ok. Hverken mere eller mindre. Det er stadig ikke overbevisende. Jeg synes selv at det styrkemæssigt er fornuftigt. Men stabilitet i opspænd, og kontrol er der ikke meget af. Så selv om presse styrken lader til at være fornuftig, ligger jeg stadig for uroligt, og bliver stadig krøllet for meget sammen

Jeg fik som sædvanlig massere af assistance og sparring i HSF, hvilket er højt værdsat.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Fornuftig omgang bænkpres! Bliver spændende på fredag og til SM. Har du nogen ide om hvad du skal starte på til SM?

Pt har jeg helt ærligt ingen ide om jeg overhovedet kommer til SM. Føler ikke helt jeg har styr nok på det. Men hvis jeg gør, starter jeg ikke under 160. Det er endnu ikke lykkedes mig at få mindre end 160 til brystet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share