Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey Blackice.

Jeg så, at du har købt Block Periodization - superlækkert, den er røget i kurven her også.

Endvidere er der røget Supertraining ned i tasken.

Er der andre fra samme side, som du vil anbefale?

Jeg har indtil nu kun købt Block Periodization. Det jeg har fået tygget mig igennem virker super godt. Men det er IMO noget tørt at komme igennem. Jeg har lige haft den "on hold" de sidste par uger, men jeg forlod den lidt med opfattelsen af, at den styrkeløft/vægtløft/styrketrænings relateret, muligvis kan være lidt svær at bruge. Men jeg kan tage fejl.

Den er som jeg indtil nu forstår det, primært rettet imod atleter, så som sprintere, roere, cykel ryttere, osv. Hvor træningen består af mange del elementer, og hvor styrketræning feks kun er en lille del.

Men nej, pt har jeg ikke andre anbefalinger.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fantastisk! Atleterne er også hvad jeg primært interesserer mig for, så det er super!

Jeg takker!

Jeg glæder mig til at få fingre i den.

Jeg købte for et par år siden noget russisk tungt sheize, som jeg aldrig nåede længere end 20 sider med. Der havde været jeg ved ikke hvor mange matematiske formler over bækkenets bevægelse. Kan være, at jeg skal have den ned af hylden igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fantastisk! Atleterne er også hvad jeg primært interesserer mig for, så det er super!

Jeg takker!

Jeg glæder mig til at få fingre i den.

Jeg købte for et par år siden noget russisk tungt sheize, som jeg aldrig nåede længere end 20 sider med. Der havde været jeg ved ikke hvor mange matematiske formler over bækkenets bevægelse. Kan være, at jeg skal have den ned af hylden igen :smile:

Hehe jammen så er det jo perfekt. Det er ikke på den plan denne befinder sig. Der er blot uhyr meget teori og forklaring bag bogens omdrejnings punkt, og det bliver vendt og drejet en del.

Jeg havde dog håbet at kunne overføre det på vægt træningen, men måske det kommer.

Link to comment
Share on other sites

Btw så har vi fået bestilt et ER powerrack til BVK. Det gør at jeg forhåbentlig kan komme i gang med at træne med elastikker.

I løbet af en uge eller to skulle der gerne være noget mere ro på privat fronten, og så skal jeg have nogle flere trøje pas.

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning i dag

Dødløft fra klods (3 stk a 6 cm)

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 140

1 x 3 x 170

1 x 3 x 185

1 x 3 x 200

1 x 3 x 210

1 x 3 x 225 Booom

Decline dumbell benchpres

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 32,4

1 x 8 x 42,5

1 x 6 x 51 - Ringe ringe ringe

4 x 8 x 47,5

Front squat

1 x 5 x 80

2 x 5 x 90

Db rows

3 x 8 x 51

Db curls - Fat gripz

3 x 8 x 17,5

Link to comment
Share on other sites

Dagens knapt så effektive træning

Close grip benchpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

4 x 3 x 100

4 x 3 x 105

Muligvis var der 5 sæt i sidste session. Jeg blev distraheret.

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 140

1 x 3 x 150

1 x 2 x 160.

Kunne muligvis godt have nuppet den 3 rep, men det er første gang meget længe jeg har reppet 160. Jeg har stadig store problemer med at jeg hænger langt forover. Men jeg er død træt af at det skal holde mit squat tilbage. Så, so be it.

Yates rows

5 x 8 x 80

Chins

2 x 10 x bw

1 x 8 x bw

Link to comment
Share on other sites

Top fessen træning i dag.

Jeg synes jeg er ved at være godt træt og udbrændt, og mørket sætter allerede sit præg. Jeg overvejer at tage 4-6 uger på HST, smide nogle kilo, og få gjort lidt ved kondien.

Bænkpres m. pause

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

5 x 5 x 115

Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

4 x 5 x 135

Closegrip pulldowns

5 x 8 x 115

Upright dumbell rows

1 x 8 x 22,5

Front raises

1 x 10 x 12,5

Laterals

1 x 8 x 17,5

Db curls fat gripz

2 x 8 x 17,5

Curls som jeg ikke kan huske navnet på. Dem hvor man vender hånden i top position, og kører dem overhånds

1 x 8 x 12,5

Tre sæt af en snedig anordning som Markuses far har avet. Et stål rør med en tynd lang wire i, som går ned i en metal split, som man kan sætte vægte på. Så kan grebet trænes, og det virker , rigtig rigtig godt endda

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige læst at MOL er død, så måske er det dumt at logge? Men hvis MOL nu er død, kan jeg så ikke få en udskrift af min log MZ? Jeg skal nok betale papir.

Dødløft

1 x 5 x 60

1 x 5 x 100

1 x 3 x 140

1 x 3 x 170

2 x 3 x 190

1 x 3 x 200

Front Squat

1 x 5 x 88

1 x 5 x 91

1 x 5 x 93

De var forbavsende lette i dag. Om det bare er fordi jeg brugte en anden stang ved jeg ikke. Den vejer 18kg, der af, de lidt skæve vægte.

Flat dumbell pres

1 x 8 x 32,5

2 x 7 x 51

1 x 6 x 51

1 x 8 x 47,5

1 x 7 x 47,5

Yates barbell rows

1 x 5 x 110

4 x 5 x 100

Mærkelige curls, hvor man kører underhånd op, og overhånd ned

2 x 8 x 12,5

Dumbell curls

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 27,5

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddags træning i et tomt BVK

Benchpres m pause

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 3 x 80

5 x 3 x 100

Closegrip bænk m. pause

3 x 3 x 100

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 140

3 x 3 x 150

Chins

5 x 8 x bw

Zezcher squat

3 x 5 x 110 - Hader den øvelse.

Cabel rows

3 x 8 x 115

Wrist rolls

1 x 5kg UH

1 x 6,25kg OG

1 x 7,4kg UH

Lidt random military pres og ex gøgl og så hjem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er den kolde årstid, eller hvad det er, men nuush jeg synes træningen er opslidende.

Knæ, skuldrer, albuer osv, værker noget mere end normalt.

Især mine albuer er jeg bekymret for. Jeg får mærkelige "pluk" smerter ind i mellem, når jeg feks skal åbne en dør, eller dreje på rattet med en hånd (typisk når jeg bakker).

Jeg tror jeg er nød til at nedsætte bænkpres frekvensen lidt, hvis ikke jeg skal gå helt i stykker snart.

Øv

Link to comment
Share on other sites

Vigtig besked: Denne årstid stinker sindsygt meget. Det er mørkt, koldt og vådt. Gid jeg var Freaking Batman, så jeg kunne suse rundt om nakken og straffe bad guys, og sove om dagen. Det ville give god mening.

Dagens træning.

Dagens tema var at finde ud af om jeg var stærk.

Bænkpres M. Pause

1 x 20 x 20 - Stærkt

1 x 8 x 50 - Ret stærkt

1 x 5 x 80 - Ok stærkt

1 x 3 x 110 - Mere stærkt

1 x 3 x 135 -Den sidste rep var tung. Men for silvan jeg er stærk

1 x 3 x 135. Denne gang var den sidste rep ikke tung. FREAKING HULCK

1 x 3 x 137,5. Sidste rep tung

1 x 3 x 137,5 Sidste rep tung

1 x 2 x 140 Jo jo

..........................

1 x 1 x 150 - TOUCH AND GO

Ja jeg keder mig lidt. Men jeg er meget godt tilfreds med dagens pas.

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

2 x 5 x 137,5

Min lænd var helt ristet efter bench, og det lignede møg, og jeg sejlede rundt, så jeg stoppede og tog et par høj rep

2 x 8 x 110

Closegrip pulldowns

2 x 8 x 120

3 x 8 x 115

Db curls

3 x 8 x 22,5

3 sæt statiske barbell hold, med fat gripz

Link to comment
Share on other sites

MOL er ikke død. Bare rolig. Der er bare en masse, der lader som om.

Det er længe siden, at jeg har kigget forbi din log, men jeg kan se at du er stærk! Flot!

Gode nyheder, rigtig gode nyheder. Så har jeg altså ikke logget til ingen verdens nytte. Lucky me.

Anyway, jeg læser skam reglmæssigt med in din bb log. Du holder dig en habil strand form mere eller mindre permanent efterhånden. Not bad

Link to comment
Share on other sites

Gid jeg var Freaking Batman, så jeg kunne suse rundt om nakken og straffe bad guys, og sove om dagen. Det ville give god mening.

Ah hold op. Den rigtige grund er vel dybest din lyst til at iklæde dig en stramsiddende Latex-dragt. :w00t:

Det er da en meget normal lyst når man træner med vægte.. :innocent:

Min lænd var helt ristet efter bench, og det lignede møg, og jeg sejlede rundt, så jeg stoppede og tog et par høj rep

Har du prøve at køre samme træningssekvens for de 3 store som ved stævner, altså Squat -> Bænkpres -> Dødløft? Selvom jeg ikke er aktiv licensløfter mere, så synes jeg faktisk det er den mindst belastende sekvens når nu man laver 2 eller alle 3 øvelser i sammen træningssesion.

Link to comment
Share on other sites

Ah hold op. Den rigtige grund er vel dybest din lyst til at iklæde dig en stramsiddende Latex-dragt. :w00t:

Det er da en meget normal lyst når man træner med vægte.. :innocent:

Har du prøve at køre samme træningssekvens for de 3 store som ved stævner, altså Squat -> Bænkpres -> Dødløft? Selvom jeg ikke er aktiv licensløfter mere, så synes jeg faktisk det er den mindst belastende sekvens når nu man laver 2 eller alle 3 øvelser i sammen træningssesion.

Hehe. Ja, men da jeg ikke havde mere latex, så blev det et par lange underhyler, og da jeg stod foran spejlet iført dem, og en sort bandana, besluttede jeg at gå i seng i stedet for at gå ud og straffe forbrydere.............

Anyway, så har du helt sikkert ret. Og det burde jeg også have gjort. Men ja, i mit hoved stod der lige bænkpres på dagen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens gym

Dødløft

1 x 5 x 60

1 x 5 x 100

1 x 5 x 140

3 x 5 x 180

1 x 5 x 185

Ret habilt hvis jeg selv skal sige det

Front skvat

1 x 3 x 90

1 x 3 x 100

1 x 3 x 105

Dumbell bench

1 x 10 x 22,5

5 x 10 x 37,5 Lidt dealod

chest supported rows

1 x 8 x 60

3 x 8 x 80

1 x 5 x 90

db curls

2 x 8 x 22,5

cabel curls

1 x 8 x 14 blokke

1 x 8 x 15 blokke

Link to comment
Share on other sites

Er ryggen god igen?

Ja den fungerer i det store hele ret godt. Jeg har fået nogle udstræknings øvelser af Laush, og ind i mellem må jeg til et tjek og bræk hos ham, men ved en smule omtanke, lader det til at jeg kan holde den i ro.

Omvendt så forsøger jeg også at gøre en del, for at styrke core styrken, for at kunne holde ryggen pænere. Så alt i alt, så virker det. Men det ville det være løgn hvis jeg sagde at jeg aldrig mærkede ryggen. Det gør jeg, ofte, menjeg er bestemt ikke plaget af smerter generelt. Men om morgenen kan det godt lige tage et par minutter før ryggen er mobil.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres m. pause

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

10 x 3 x 100

Easy

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 140

3 x 3 x 152,5

Ikke Easy. Vil gerne ha det optaget en dag. Min stil er så ringe, at det er komplet umuligt at gætte hvor "dybt" jeg kommer

Wrist Rolls

1 sæt Under Hånd med 6,25kg

1 sæt overhånd med 7,50kg. Fik den kun gennemført 80%. De sidste 20cm kunne jeg ikke

1 sæt underhånd med 8,75

Cabel rows

1 x 10 x 115

2 x 10 x 120

Pulldowns

1 x 8 x 110

2 x 8 x 115

Db curls Fat gripz

1 x 10 x 17,5

1 x 8 x 17,5

Db curls

1 x 8 x 27,5

1 x 8 x 22,5

Det var lidt en overspringshandling, og jeg havde Joachim med i dag. Så han skulle også sættes i gang.

Fik samtidig sat min gamle CD afspiller til, da klubbens døde igår. Vores nye ER Rack kom også i dag. Great

Link to comment
Share on other sites

Vil gerne ha det optaget en dag. Min stil er så ringe, at det er komplet umuligt at gætte hvor "dybt" jeg kommer

du er medlem af en af danmarks styrkeloeft klubber, hvor vi har nogle af landets bedste squattere, og vi har ogsaa uddannet dommere. Mon ikke det snart var paa tide at benytte sig af det, naar det ikke koerer ?? :smile:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

du er medlem af en af danmarks styrkeloeft klubber, hvor vi har nogle af landets bedste squattere, og vi har ogsaa uddannet dommere. Mon ikke det snart var paa tide at benytte sig af det, naar det ikke koerer ?? :smile:

Utvivlsomt. Jeg spurgte faktisk den gode Hr. Fischer igår om han vidste hvornår i kom hjem, fordi jeg vil gerne igang med trøje træningen igen, efter en masse teknik træning og fokus på styrke i bagskulder m.m

Og i samme omgang vil det være relevant at få fokus på squat. Jeg har flyttet mine trænings dage lidt rundt, så måske jeg kan ligge en af dem fast hos jer nu.

Hvornår er i hjemme igen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share