Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Ja, lad mig da droppe det at holde mig i form, sige nej til potentielt indbringende modelopgaver og istedet fokusere på at løfte tunge vægte for at være macho-macho (Og højst sandsynligt rende ind i skadeshelvede igen), og så selvfølig droppe en planlagt ferie til Barcelona, når nu jeg er igang. Du har vist mig lyset!!!

Njaaa… Don't think so. :wink:

Det er aaaalt for lidt Mikkel Leicht i denne log! I er begge pinligt slappe og nu har i chancen for at gøre noget tiltrængt ved det :devil: Enten sætter i et bet - ellers bør Zorglub lukke loggen asap :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal nok komme til Nordland 2011, hvis andre har lyst til at stille op i mod mig, så er det kun sjovere.

Her nogen råd baseret på de observationer jeg gør mig i din logbog og i off-topic:

Tæl bagud fra Nordland og lav dig så en plan. Fra dags dato og frem til Nordland. Sæt dig et mål. Et ambitiøst mål men samtidig realistisk og et mål der efterlader lidt rum til at blive positivt overrasket på dagen hvor det gælder.

Stop med at lave random træninger. Hav en plan for hver eneste træning og tænk længere frem end blot en uge. Basér din træning på repetitive løft og submaximale løft og reserver de tunge løft til rette tid og sted.

Jo breddere pyramiden er desto højere er toppen også.

Det lader til at du lever et stresset arbejdsliv og hverdagsliv for tiden. Ikke nogen grund til at køre dig selv i sænk til træning også. Be smart!

Jeg kan ikke understrege nok hvor vigtig ernæring er i forbindelse med styrke og muskelmasse gains. Det er ALT så at sige.

Få lavet dig en plan hvad angår din daglige ernæring. En ernæringsplan kan sagtens være fleksibel. Det er blot vigtig man har en PLAN eller i det mindste et blåprint, man kan følge og ændre på efter behov.

Brug den første grundtræningsperiode på at få smidt nogle kilo fedt og øg så kalorieindtaget i takt med at Nordland nærmer sig og din træning intensiveres.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Hej David

Tak for input. Det er værdsat.

Du har ganske ret. Træningen har været for random de sidste måneder, og det skal slutte nu. Jeg har i overordnede træk en plan, og jeg skal bruge den kommende uge på at få hele kroppen dækket ind, da det pt er BP delen jeg har en plan for.

Mht kost, så har du helt sikkert også ret. Mit umiddelbare take er dog at jeg tager det på geful, og opjusterer protein og grøntsags indtaget, og minimerer alt det elendige føde.

Mere uddybende svar i morgen

Link to comment
Share on other sites

11 Trænings pas i December måned, og jeg burde nå et mere.

Det er ikke super godt, men heller ikke super skidt.

I dag var der et lille vægtløfter stævne, da tre Veteraner i klubben skulle kvalificere sig til EM.

Man kan sige meget, men jeg har respekt for at man i en alder af plus 70 stadig har så meget livs glæde, overskud, og energi at man kan og vil bruge kræfter (og i det hele taget har dem) på den slags.

Teknik er der ikke meget af, men en ganske pæn styrke.

Der er i øvrigt lagt i kakkelovnen til at jeg får whop ass med 280kmt som hævn for sidste års BVK mesterskabs sejer. Markus vejer nu cirka 100g, bænker 152,5 touch and go, dødløfter +270kg, front squatter +180kg, og squatter et sted mellem 200 og 220..........

Jeg tror bare jeg skal være skive påsætter

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så meget at prale af selv, så jeg må prale af andre.

Vores lokale freak, som er et trænings uhyr uden lige, gik jo fra at veje 120kg, til at veje midt i 90`erne. Det kostede initielt en del styrke.

Nu har han bulket lidt, og vejer 103kg.

Med den kampvægt laver han pt følgende:

180kg Front squat

220kg Backsquat

280kg Dødløft

152,5kg Bænkpres

Sidstnævnte dog ikke konkurrence godkendt. Det er da meget godt klaret når hans fokus egentlig er roning. :laugh:

Han er et modbydeligt stærkt bæst.

Kan han knive sig under 100kg, ligger han som en MEGET giftig Nordland deltager i 100kg klassen

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så meget at prale af selv, så jeg må prale af andre.

Vores lokale freak, som er et trænings uhyr uden lige, gik jo fra at veje 120kg, til at veje midt i 90`erne. Det kostede initielt en del styrke.

Nu har han bulket lidt, og vejer 103kg.

Med den kampvægt laver han pt følgende:

180kg Front squat

220kg Backsquat

280kg Dødløft

152,5kg Bænkpres

Sidstnævnte dog ikke konkurrence godkendt. Det er da meget godt klaret når hans fokus egentlig er roning. :laugh:

Han er et modbydeligt stærkt bæst.

Kan han knive sig under 100kg, ligger han som en MEGET giftig Nordland deltager i 100kg klassen

Den nye vægtklasse hedder -105 kg.

Link to comment
Share on other sites

Nu har han bulket lidt, og vejer 103kg.

Med den kampvægt laver han pt følgende:

180kg Front squat

220kg Backsquat

280kg Dødløft

152,5kg Bænkpres

Sidstnævnte dog ikke konkurrence godkendt. Det er da meget godt klaret når hans fokus egentlig er roning. :laugh:

Han er et modbydeligt stærkt bæst.

Mjae... Prehn squattede 222,5 til TSK Cup i -90. Simon DJ trak 270 i -82,5 til Nordland og jeg var (desværre kun) tæt på 165 bænk i -90 til TSK Cup.

Samlet er det helt klart en pæn total han laver, men det er ikke helt sygt. Såfremt han kan lave det på podiet på én dag er deg dog en giftig konkurrencedeltager. Men der er godt nok stor forskel på tre adskilte træningsløft og et stævne.

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Mjae... Prehn squattede 222,5 til TSK Cup i -90. Simon DJ trak 270 i -82,5 til Nordland og jeg var (desværre kun) tæt på 165 bænk i -90 til TSK Cup.

Samlet er det helt klart en pæn total han laver, men det er ikke helt sygt. Såfremt han kan lave det på podiet på én dag er deg dog en giftig konkurrencedeltager. Men der er godt nok stor forskel på tre adskilte træningsløft og et stævne.

Bemærk at manden er kajakroer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mjae... Prehn squattede 222,5 til TSK Cup i -90. Simon DJ trak 270 i -82,5 til Nordland og jeg var (desværre kun) tæt på 165 bænk i -90 til TSK Cup.

Samlet er det helt klart en pæn total han laver, men det er ikke helt sygt. Såfremt han kan lave det på podiet på én dag er deg dog en giftig konkurrencedeltager. Men der er godt nok stor forskel på tre adskilte træningsløft og et stævne.

Ret beset er der ikke så meget at diskutere. Den all time bedste 3 kamps total i 100kg klassen i Nordland er 660kg. (Hvilket er 30kg mere end for 90kg klassen)

Marcus er gammel vægtløfter, og dyrker i dag roning, og har aldrig stillet op i et styrkeløft stævne, og kan lave samme total. Det er IMO uden tvivl helt sygt. Han har en work capacity der er out of this world, og de 280kg, og 220kg er lavet samme dag.

At der er individer der har lavet bedre løft i de enkelte kategorier er jeg med på, men tre kampen er mere end giftig.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ville frem til var bare, at det er en ganske pæn trekamp han klemmer af sig, taget i betragtning at det ikke er hans hovedmål :smile:

Den var jeg med på, men det jeg ville frem til er, at ens mål ændrer sig. Det har vedkommendes åbenbart gjort et par gange.

Ret beset er der ikke så meget at diskutere. Den all time bedste 3 kamps total i 100kg klassen i Nordland er 660kg. (Hvilket er 30kg mere end for 90kg klassen)

Marcus er gammel vægtløfter, og dyrker i dag roning, og har aldrig stillet op i et styrkeløft stævne, og kan lave samme total. Det er IMO uden tvivl helt sygt. Han har en work capacity der er out of this world, og de 280kg, og 220kg er lavet samme dag.

At der er individer der har lavet bedre løft i de enkelte kategorier er jeg med på, men tre kampen er mere end giftig.

Og der kom det jo så frem - så er han ikke helt uerfaren i forhold til at løfte vægte. Så selvom hans nuværende fokus er roning har han altså haft en del år "inden for sporten". Dvs. det ikke er en roer, der ud af det blå og på "sædvanlig uforklarlig vis" er meget stærk.

Og ret beset synes jeg heller ikke der er så meget at diskutere - han har ikke stillet op og derfor ikke fået godkendt en trekamp. Derfor er det også meget lidt sandsynligt han laver sin teoretiske max total i hvert fald den første gang han er til stævne.

Det er i øvrigt ikke for at nedgøre ham eller promovere mig selv - jeg kommer jo ikke til at konkurrere mod ham med den vægt han holder sig pt. (jeg er trods alt også slapmand i squat og dødløft og tæsker ham i bænk). Synes bare det er vigtigt at pointere den store forskel på stævne og træning.

Link to comment
Share on other sites

Den var jeg med på, men det jeg ville frem til er, at ens mål ændrer sig. Det har vedkommendes åbenbart gjort et par gange.

Og der kom det jo så frem - så er han ikke helt uerfaren i forhold til at løfte vægte. Så selvom hans nuværende fokus er roning har han altså haft en del år "inden for sporten". Dvs. det ikke er en roer, der ud af det blå og på "sædvanlig uforklarlig vis" er meget stærk.

Og ret beset synes jeg heller ikke der er så meget at diskutere - han har ikke stillet op og derfor ikke fået godkendt en trekamp. Derfor er det også meget lidt sandsynligt han laver sin teoretiske max total i hvert fald den første gang han er til stævne.

Det er i øvrigt ikke for at nedgøre ham eller promovere mig selv - jeg kommer jo ikke til at konkurrere mod ham med den vægt han holder sig pt. (jeg er trods alt også slapmand i squat og dødløft og tæsker ham i bænk). Synes bare det er vigtigt at pointere den store forskel på stævne og træning.

Altså nu har jeg trænet op og ned af ham i 3 år, og hans squat og dødløft er altid i godkendt form. Så jeg er helt sikker på at hans sagtens kunne performe til et stævne. Hans eneste svaghed er bænk, pga de lange arme. Men 152,5 er da ret pænt.

jeg har aldrig lagt skjul på at han er vægtløfter, jeg har tit nævnt ham i loggen og andre topics på MOL, med video m.m.

Eftersom at han ikke er styrkeløfter har han ikke kæmpe fokus på teknik og sticking point forbedring, og har ikke kæmpe volume på styrkeløften.

Link to comment
Share on other sites

Arhhh wunderbar

Hvor kan jeg se de nye vægtklasser? Kunne ikke se det på styrke.dk umiddelbart

På forsiden. :biggrin:

De nye vægtklasser pr. 1/1 2011!

Kvinder: 43 kg (Kun Sub-Junior/Junior), 47 kg, 52 kg, 57 kg, 63 kg, 72 kg, 84 kg, +84 kg

Herrer: 53 kg (Kun Sub-Junior/Junior), 59 kg, 66 kg, 74 kg, 83 kg, 93 kg, 105 kg, 120 kg, +120 kg

Link to comment
Share on other sites

Det ligner da ikke noget at gemme det sådan et listigt sted hvor man ikke har en kinamands chance for at finde det :blush:

Præcis, det står lige midt i det hele, hvor ingen kunne drømme om at kigge.

Mht gutten, så er det sådan set ligegyldigt hvad I kalder ham. Med de beskrivelser du har givet i tidens løb er det jo tydeligt at han lægger stor vægt på vægttræningen, og har gjort det længe. Om det er stævnespecifikt er for den sags skyld ligegyldig.

Link to comment
Share on other sites

Præcis, det står lige midt i det hele, hvor ingen kunne drømme om at kigge. Mht gutten, så er det sådan set ligegyldigt hvad I kalder ham. Med de beskrivelser du har givet i tidens løb er det jo tydeligt at han lægger stor vægt på vægttræningen, og har gjort det længe. Om det er stævnespecifikt er for den sags skyld ligegyldig.
Selvfølgelig gør han det. Ingen tvivl der. Men uanset hvad er han en 21årig (eller 22) clean atlet, der har fokus på at være i allaround god form. Dvs han løber, klatrer, laver vægtløftning (han kan stadig vende 150, og støde 140) , roning, osv osv. Roning er hans fokus i dag, og derfor er der IMO også ret hardcore at kunne gøre sig raw i blandt de bedste styrkeløfterem når det aldrig har været hans mål eller egentlige fokus område <BR><BR>Det er jo den samme freak der dødløftede 310kg da han var på toppen med VL greb og uden bælte. Hvor mange har vi i det hele taget i DK der har gjort det. Jeg synes der er al mulig grund til at være imponeret Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Roning er hans fokus i dag, og derfor er der IMO også ret hardcore at kunne gøre sig raw i blandt de bedste styrkeløfterem når det aldrig har været hans mål eller egentlige fokus område <BR><BR>Det er jo den samme freak der dødløftede 310kg da han var på toppen med VL greb og uden bælte. Hvor mange har vi i det hele taget i DK der har gjort det. Jeg synes der er al mulig grund til at være imponeret

Nu er der jo reelt set også kun ganske få SL'ere i Danmark og kun et meget lille udsnit af disse, der rent faktisk er gode til deres sportsgren (ja hvis man da i det hele taget kan kalde det en sport).

Sune Bak herinde fra er en voldsom stærk all-round person for at nævne én.

Men se dig rundt omkring. Halv og helfede, out-of-shape og average at best betegner meget godt styrkeløfter segmentet herhjemme. Set bort fra enkelte udøvere bevares.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share