Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Nu må du undskylde mig, men det er ikke ligefrem mit indtryk at du er en autoritet indenfor dansk styrkeløft, ej heller har jeg det indtryk at du har indsigt i sportens udøvelse landet over. Altså er det på lidt usikker baggrund at du udtaler dig om hvad jeg mener er seriøs træning - eller hvad folk ellers gør for at yde deres bedste (Igen: særligt, når nu det stadig kun er amatørsport)

Fuck Moos, læs nu for fanden hvad jeg skriver i stedet for at læse mine indlæg som Fanden læser biblen!

Jeg har aldrig udtalt mig om hvad jeg tror du mener er seriøs træning.

Jeg udtaler mig kun ud fra hvad jeg har set til stævner, træninger og hvad jeg ellers hører rundt omkring.

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er det da kun dejligt hvis der er en ung talentmasse på vej som tager tingene seriøst. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nemlig. Jeg snakker nemlig om mig selv, for jeg har utroligt meget med styrkeløft at gøre og det hele bunder i min dagsform. Åh Jens, hvorfor vil du ikke nok rose min dagsform? Det er så utroligt vigtigt for mig, hvilket er derfor jeg altid har fokuseret så utroligt meget på det :wink:

Tjah, dem jeg har i tankerne træner 6 dage om ugen, følger kostplan, har konstant coaching, rejser landet rundt for træningssamlinger med DSFs coaches og har hele tiden næste stævne i baghovedet. Det naturligvis på trods af at det bare er hobbysport, og de har arbejde, studier, osv ved siden af.

Naturligvis har vi forskellig opfattelse af hårdt arbejde, come on... Er det virkelig væsentligt? :wink:

Det er ikke bare væsentligt - det er essensielt.

Og din beskrivelser lyder sgu egentligt som noget man lige så godt kunne sige om utallige gymrats.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Fuck Moos, læs nu for fanden hvad jeg skriver i stedet for at læse mine indlæg som Fanden læser biblen!

Jeg har aldrig udtalt mig om hvad jeg tror du mener er seriøs træning.

Jeg udtaler mig kun ud fra hvad jeg har set til stævner, træninger og hvad jeg ellers hører rundt omkring.

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er det da kun dejligt hvis der er en ung talentmasse på vej som tager tingene seriøst. :smile:

Det, jeg hentydede til, var følgende:

Med seriøst mener jeg ikke at de kører en Smolov to gange i træk eller træner seks gange om ugen. Nej hvis man vil sin sport seriøst, så ånder og lever man for den. En elite inden for en sport er dem der vil være de bedste og det bliver man kun hvis man tager sin sport seriøst. Søvn, ernæring, træning, aktiv restitution osv, alt skal gå op i en højere enhed. Det er der ikke mange inden for dansk styrkeløft der kan skrive under på.

Som i: Det er heller ikke dét jeg mener, og det kan ikke bedømmes ud fra hvad jeg før havde skrevet. En holdningssammenligning, om du vil. Jeg er nemlig helt enig med dig i ovenstående.

Og ja. DSF er i en livlig udvikling pt og det bliver spændende at følge fra sidelinien hvad der sker. Ny træningstilgang, nyt blod, klogere udøvere, ny landstræner. Så må vi se hvad fremtiden bringer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare væsentligt - det er essensielt.

Og din beskrivelser lyder sgu egentligt som noget man lige så godt kunne sige om jeg ved ikke hvor mange gymrats.

Lol

Der må være en helt anden kategori af gym rats, hvor du træner, end hvor jeg gør. Hvor stiller man op til konkurrence som gym rat? Hvem betaler egentligt deres landstræner? Det er en helt ny verden, der åbnes for mig. Så er det da klart at jeg må have taget fejl :smile:

Link to comment
Share on other sites

På stranden, på disko og foran spejlet på badeværelset.

Den omtalte landstræner ser jeg vel et par gange om ugen. Jeg ved at han både stiller krav nurser sine udøvere (som jeg også ser en del til), og jeg kan nemt forestille at mange vil opleve det som en forskel ift tidligere tider.

Hvem der iø betaler et ydmygt salær, er da fuldstændigt lige meget. Det drejer sig om sporten sutter røv i dk - eller om den ikke gør.

Jeg har meget svært ved at se en Lotte Friis, en Peter Gade, en Guld4, en Kessler, en Henning, eller en Christian Poulsen nogen steder indenfor dansk styrkeløft. Men måske er det bare mig.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

På stranden, på disko og foran spejlet på badeværelset.

Den omtalte landstræner ser jeg vel et par gange om ugen. Jeg ved at han både stiller krav nurser sine udøvere (som jeg også ser en del til), og jeg kan nemt forestille at mange vil opleve det som en forskel ift tidligere tider.

Hvem der iø betaler et ydmygt salær, er da fuldstændigt lige meget. Det drejer sig om sporten sutter røv i dk - eller om den ikke gør.

Jeg har meget svært ved at se en Lotte Friis, en Peter Gade, en Guld4, en Kessler, en Henning, eller en Christian Poulsen nogen steder indenfor dansk styrkeløft. Men måske er det bare mig.

Ja, det bliver spændende at se hvad Bertel får bedrevet :smile:

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det en utroligt lille sport i DK, der er utroligt få udøvere og der er ikke mange seriøse (%mæssigt er der dog langt flere seriøse, end de større sportsgrene. Naturligvis, da det drejer sig om de få tosser, der ikke gør det for berømmelse, penge eller andet end at de simpelthen elsker sporten)

Nu skal vi så bare lige blive enige om, at vi ikke på noget tidspunkt har diskuteret sporten i sig selv, men udøverne... :wink:

Jeg går ud fra at du forsøger at henvise til "store sportspersonligheder", eller hvad? Tjah, sportens natur ligger ikke så meget op til det, men det er vidst en letkøbt forklaring. Der er tilgengæld ikke ret meget publikumsappeal, og alle dem, du nævner, er profesionelle atleter. Du har åbenbart svært ved at se at der er en enorm forskel på hobbysport og på at professionel sport. Når det så er sagt har vi jævnligt danskere, der laver eller forsøger sig på internationale rekorder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anerkender gerne at SL er en sport, selvom vi læner os op ad noget der er lidt for en-dimensionelt. Når jeg siger at sporten sutter røv, så mener jeg selvfølgelig udøverne, da der er dem der udgør sporten.

Jeg henviser til folk med reelt og ægte talent, som jævnligt blevet presset af hårde konkurrenter, som har måtte arbejde benhårdt fra de var ganske unge - altså også før de blev enten hel eller halvprofessionelle. Rigtige atleter der udstråler 'sport'.

Nu bevæger jeg mig ud på en tynd gren, men for mig fremstår SL i dk som en sportsgren hvor man alt for nemt kan lave en sen crossover til, fx. fra svømning, disko eller håndbold, og alligevel opnå pæn succes. Og det synes jeg er sigende....

ps. sry Blackice

Link to comment
Share on other sites

Efter 10 års logning, så viser det sig, at det der skal til for at få folk til at kommentere i denne, er en diskussion omkring væksten og tallentet på den danske styrkeløft scene.

Interessant.

Anyway, jeg kan sagtens forstå hvis folk synes at styrkeløft i Danmark, generelt ikke er imponerende. MEN, hvor mange sportsgrene kan i pege på i DK, hvor penge ikke er et stort element, hvor der er smæk fyldt med top tunede atleter?

Ja selv i de sportsgrene hvor der er penge i skidtet, hvor mange top tunede atleter er der der? Det er jo Næsten Davids Mantra om igen. Selv vores højt betalte fodbold og håndbold spillere lader ofte til at have en "hobby tilgang" til sporten.

Når man sammeholder dette med den "kultur" (eller mangel på samme) der er i DK for styrkeløft, så synes jeg egentlig der er en signifikant forskel at bemærke.

Dem der dyrker styrkeløft gør der udelukkende fordi de har lyst. Der er hverken penge, berømmelse, eller "respekt" i det. Det er så lille en gruppe der synes det er fedt, at man kun gør den slags fordi man virkelig har lyst. Samtidig er der ingen støtte at hente af nogen art, så folk passer job, familie, hus, osv ved siden af. Set i det lys, så er det hårde odds hvis man sammenligner dansk styrkeløft med nogle af de lander der har en helt anden kultur for styrkesport.

Hvis vi kunne finde en måde at måle folks "commitment" til sporten, så tror jeg man ville se, at dansk styrkeløft procentult indeholder flere seriøse atleter end de fleste andre , og langt større sportsgrene i DK. Der er langt mellem snapsene, men nu er gruppen der ses på jo så også langt mindre.

Link to comment
Share on other sites

Erling?

Yep. Good stuff.

Pudsigt nok oplever jeg at min teknik har haft godt at hvile. Da jeg startede i klubben brugte jeg jo nogle måneder på VL. Efter en lang pause er jeg begyndt at lave lidt vend, og træk ind i mellem.Og jeg synes faktisk det kører bedre nu end på det tidspunkt. Især vend synes jeg er en rigtig god compound øvelse

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

træner du stadigvæk ?

Yepper. Det gør jeg. Havde et rigtig godt bænkpres pas igår.

Jeg synes så småt at jeg er ved at ramme en anstændig kontiunitet. Og alene det at det er blevet en smule lysere gør at jeg lige har 10% mere overskud.

Bænk delen så ud som følger

BP med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

1 x 5 x 115

1 x 5 x 117,5

2 x 5 x 120

1 x 5 x 117,5

Incline Barbell benchpres - Mest som back off set

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 80

2 x 5 x 90

Jeg har ikke kørt "tunge" serier i et par måneder. Jeg kører mest 8ère, og eksplosive sæt. Så alt i alt er det nogenlunde. Jeg vil tro at jeg i løbet af en måned eller to, er tilbage anstændig bænkpres form.

Der er klubmesterskab på Lørdag, som jeg for første gang i mange år, ikke deltager i.

Link to comment
Share on other sites

Havde et ret godt trænings pas igår.

På trods af at jeg ikke har været over 130 i månedsvis, lavede jeg 4 singler med stop på brystet i bænkpres. Rimelig fornuftigt pres, dog uden den store eksplosivitet.

Ud over det er jeg blevet ret begejstret for at lave frivend, og råtræk igen. Det sidder rigtig godt i kroppen. I like

Link to comment
Share on other sites

Ud over det er jeg blevet ret begejstret for at lave frivend, og råtræk igen. Det sidder rigtig godt i kroppen. I like

+1

Kunne være lige hvad der skal til for at sparke gang i adrenalinen omkring træningen igen. Jeg synes det er cool at følge med i dine op- nedture omkring gamet. Det er så pissenemt at lade som om det hele kører og bare køre en overfladisk positiv stil. Jeg har sgu' altid syntes det var en indre kamp, omend en jeg er håbløst identificeret. Keep fightin'. Følger med men mest tavst.

Heffe

Link to comment
Share on other sites

+1

Kunne være lige hvad der skal til for at sparke gang i adrenalinen omkring træningen igen. Jeg synes det er cool at følge med i dine op- nedture omkring gamet. Det er så pissenemt at lade som om det hele kører og bare køre en overfladisk positiv stil. Jeg har sgu' altid syntes det var en indre kamp, omend en jeg er håbløst identificeret. Keep fightin'. Følger med men mest tavst.

Heffe

Tak for feedback, det er rart at høre at der er nogle "stille" læsere også.

Jeg træner jo i en "native" vægtløfter klub, og pudsigt nok oplever jeg, at selv om det er 2 år siden jeg stoppede med at lave VL træning (det gjorte jeg kun i en kort periode på et halvt år), så har det at gå sammen med vægtløftere ved hvert eneste trænings pas, alligevel givet større forståelse for teknikken. Feks kan jeg relativt nemt se hvad andre gør forkert, og bør forbedre, på trods af at jeg ikke selv har god teknik.

Link to comment
Share on other sites

Bench styrken er ved at være tilbage. I går kørte jeg en serie, hvor jeg toppede på 8 rep med pause på 115kg. Fornuftigt.

Tilgengæld har jeg svært ved at motivere mig til squat og dødløft. Men jeg kører så en del råtræk og vend, hvilket jeg så er ganske begejstret for. Pinligt nok, har jeg aldrig vendt 100kg. Og det er så målet nu.

Klub mesterskabet blev en barsk affære i år.

Nummer 1 lavede en total på 650kg, på 104kgs kropsvægt. Fordelt på 210kg squat, 300kg dødløft og 140kg bænkpres

Nummer 2, lavede en total på 652,5kg på 124kgs kropsvægt, fordelt på 242,5kg squat, 250kg dødløft, og 155kg bænkpres.

Jeg deltog ikke. Mine præstationer ville umiddelbart have placeret mig på en 3 plads.

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsat svært at tildele træningen den opmærksomhed jeg erfaringsmæssigt ved den skal have hvis der skal være nævneværdigt afkast i form af styrke gain.

Pt har jeg valgt at fokusere lidt på råtræk og frivend igen, da jeg føler det giver en rimelig god helkrops træning. Pinligt nok har jeg aldrig vendt 100kg, så det er første mål pt. Det burde ikke være langt væk.

Ved siden af det passer jeg naturligvis bænkpres træningen :4thumbup:

Jeg tog en times pas i dag. Det blev som så mange gange før i ret tomme lokaler, primært "befolket" af Roere.

Jeg kan se, at jeg burde lytte noget mere til dem. Der er grobund for god underholdning.

Desværre husker jeg den slags alt for dårligt. Men de havde en kort, men genial diskussion om et nyt TV program. En af dem satte punktum for kvaliteten af denne, ved grinende at konkludere "ej hvor plat, de gør det jo kun for at få seere"

Det kalder jeg indsigt. Lyn hurtigt at kunne annalysere sig frem til, at den TV station har lavet et program, udelukkende med det formål, at suge seere til sig............Hvad skal det dog ikke ende med

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rygterne ude i byen går på at jeg er blevet slap.

Det er jeg naturligvis nødsaget til at dementere helt og aldeles.

Jeg passer min træning, og min 18årige svorger er begyndt at træne med mig på fast basis. Nu er det ikke de vilde vægte han rykker, men det er hyggeligt nok med en fast spotter.

Nuvel, jeg kan afsløre at jeg igen laver serier på 5x5x12x med pause i bænkpres, og at jeg laver fine og relativt ubesværede singler på 140+ med pause. Så jeg er ved at være back to normal.

Målet er naturligvis at komme noget nærmere de 160 end tidligere (godkendt forstås).

Dødløft er stille og roligt, og får ikke den store fokus. Men jeg lavede en pæn 3`er på 190 igår.

Squat er ligesom dødløft ned prioriteret, da jeg laver en del VL træning for tiden, i form af Fri vend, rå træk og overhead squat.

Ved siden af dette tæver jeg løs på mine skuldre med diverse presse øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget vejer du og hvordan er flotmandsformen?

Jeg vejer mig ikke, og den eneste form jeg har, er en kage form

Læs: Jeg vejer cirka det jeg plejer, ala lige i starten af 90`erne, så jeg kan præstere en anstændig wife beater form hvis billedet er tage lige fra, alt andet, taler vi ikke om

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Havde glemt mit trænings tøj i dag, hvilket er idiotisk når man bor 22km fra trænings centeret.

Jeg kørte lidt bænk, og skred.

Fik lavet nogle gode singles med pauser

2 x 2 x 140

1 x 1 x 142,5

1 x 1 x 145

Jeg havde af samme grund heller ikke håndledsbind med, hvilket er noget snot.

Jeg fik i øvrigt vejet mig, og kampvægten med trænings tøj lå på de sædvanlige 93kg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nice træning i dag.

Det første jeg spottede da jeg åbnede døren til centeret var et par nye ansigter. Til min skræk så jeg at en af dem bar en Tshirt med en Cross Fit reklame på ryggen. Allerede var begyndte alarm klokkerne at ringe. Det ene ansigt var bekendt, men heller ikke mere end det.

Senere fik det samme ansigt blottet en tatovering der også så bekendt ud.

Kort efter, kommer vedkommende og spørg om jeg er Blackice :4thumbup:

Det måtte jeg erkende. Det viste sig at klubben var blevet beæret med besøg af selveste Kauf og Heffe.

De fik kørt noget VL teknik træning, og noget barsk cardio (eller det var vidst kun heffe) efterfølgende.

For mit eget vedkommende har jeg haft lidt irritation i højre skulder efter de mange over the head squats, men på trods af det fik jeg en super bænkpres træning.

De fem tungeste sæt så ud som følger

Bænkpres m. pause

1 x 5 x 122,5

1 x 5 x 122,5

3 x 5 x 122,5

Udemærket

Efterfølgende en fornuftig serie i dødløft

3 x 170

3 x 180

3 x 190

3 x 200

Marcus fik lukket COC 2`eren for første gang, og lavet en 3`er på 260kg i dødløft. Hvilket så gjorte at han ikke kunne trække 280kg bagefter.........Tsk tsk :tongue:

Heffe havde meldt sig ind, og Kauf fik en indmeldings blanket, så det er super med et par nye dedikerede folk. Det blev dog kun accepteret mod løfter om at de ifører sig lilla spandex når de kører serier med over 8 gentagelser, så vi kan genkende fitness folket på afstand

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share