Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Fint! Der kunne måske godt have vøret til en rep mere? Der var i hvert fald god kontrol og stabilt pres på alle sammen. Godt at se du ikke fucker rundt inden den sidste rep!

Tillykke!

Der var måske til en rep mere. Men jeg vil hellere holde en rimelig konsekvent progresion, da jeg i så fald føler mig lidt mere tryg ved restitutions tider m.m

Jeg tror der er til en 3`er på 145 eller 147,5 hvis jeg disponerer mine sæt anderledes

Link to comment
Share on other sites

Der var måske til en rep mere. Men jeg vil hellere holde en rimelig konsekvent progresion, da jeg i så fald føler mig lidt mere tryg ved restitutions tider m.m

Jep, I know. Tryghedsnarkoman :tongue:

Jeg tror der er til en 3`er på 145 eller 147,5 hvis jeg disponerer mine sæt anderledes

Det kan godt være hvis du går direkte efter en 3'er og laver knap så mange tunge reps inden. Men 3 x 147,5 er ret heftigt, så den kommer ikke bare sådan ud af ingenting :devil:

Link to comment
Share on other sites

Igår løftede jeg med vægte i BVK

Bænkpres med pause

1 x 10 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 100

1 x 8 x 110

1 x 8 x 120 - PR

2 x 8 x 115

1 x 8 x 110

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 140

5 x 5 x 170

Done deal

Bagefter gjorte jeg noget så dumt som at køre til en times badminton. Idiot

Link to comment
Share on other sites

Stærkt presset..... 4thumbup.gif

Thanks

Uden at gulv og ketcher gik i stykker???

Hverken ketcher eller gulv gik i stykker. Tilgengæld var min dødløft plagede lænd og lår, og bænkpres plagede triceps, godt ømme og stive bagefter. Det føles en smule fjollet at være totalt handicappet efter en times badminton, når man netop har kørt et fornuftigt styrke pas uden at være specielt mærket.

Hvornår ser vi et forsøg på PR i 1RM BP?

Det er på tegnebrædtet. Jeg skal dog op og køre nogle tunge singler først. Jeg har trods alt ikke været over 142,5 i flere måneder. Så jeg er nød til at have nogle tunge løft i kroppen hvis jeg skal op og sætte 1RM. Men jeg håber at kunne lave et forsøg ultimo september, eller start oktober.

Er det ikke lige en tand for seriøst?

Alt hvad der er i denne log er kun semi seriøst, inklusiv PR´s.

Link to comment
Share on other sites

I et øjeblik´s svaghed har jeg fået sagt ja til at hjælpe 2 timer som skivepåsætter ved øernes 5 kamp i dag.

Jeg havde glemt hvor MØG irriterende det er at skifte mellem "Dame" og "Herre" stang 200 gange, og hamrende irriterende det er at løfterne ændrer vægt 2-3 gange inden de går på.

Så hver løfter skal have 6 løft, og ofte ændrer de vægt 1 pr løft i snit. Dvs 2 x 6 pr løfter = 12 skive skift pr løfter. x 32...........Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anyway, VL stævner har en ret god underholdnings værdi

Tilgengæld fik jeg hilst på Mads den flotte fyr...

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Grå Mandag.

Jeg diskuterede lidt med mig selv hvad dagens bench trænings skulle bruges på. Tunge 5`ere, volume, eller tunge singles. Højre skulder knager lidt

BVK

Bænkpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 1 x 130

2 x 1 x 140

1 x 1 x 145

1 x 1 x 150

1 x 1 x 152,5

1 x 1 x 155 - Tangering af PR

2 x 1 x 145

Der var mangel på spottere, og det tog tid at få varme i skulderen. Men ikke desto mindre var det fint nok lige at få lidt føling med formen og styrken

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 112,5

1 x 5 x 115

1 x 5 x 117,5

1 x 5 x 120

1 x 5 x 122,5

Link to comment
Share on other sites

stærkt der!! :devil:

Med alle de sæt inden tangering af PR er der da til forbedring af PR inden længe, hva?

Det håber jeg ja. Jeg går efter 160 i første omgang. Planen var at det skulle være nok til at holde Spøer på afstand. Hvad der ikke indgik i planen var at han har lavet ny PR i mellemtiden.

Link to comment
Share on other sites

Flot!

Med alle de sæt inden tangering af PR er der da til forbedring af PR inden længe, hva?

Sådan gør BLACKICE. Jeg har gentagne gange prøvet at få ham til at gøre det anderledes. Men ak, det kan ikke lade sig gøre :bigsmile:

Det håber jeg ja. Jeg går efter 160 i første omgang. Planen var at det skulle være nok til at holde Spøer på afstand. Hvad der ikke indgik i planen var at han har lavet ny PR i mellemtiden.

Hehe... Husk dog at du lige skal smide lidt vægt, tykke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Flot!

Sådan gør BLACKICE. Jeg har gentagne gange prøvet at få ham til at gøre det anderledes. Men ak, det kan ikke lade sig gøre :bigsmile:

Hehe... Husk dog at du lige skal smide lidt vægt, tykke :tongue:

Hvorfor i al verden skal jeg dog smide vægt? For det første handler det om at være den der har det tungeste bænkpres, ikke hvem der ser pænest ud i ballet udstyr, og for det andet er det et tegn på velfærd at have råd til at spise sig stærk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Bp m.pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 120

1 x 5 x 130

Det kørte egentlig rimeligt, men min højre skulder værkede, og jeg lod fornuften råde, og valge at bakke

1 x 13 x 90

1 x 12 x 90

1 x 12 x 80

1 x 15 x 75

1 x 15 x 70

Close grip

2 x 10 x 70

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 3 x 140

1 x 3 x 170

1 x 3 x 185

1 x 3 x 205

2 x 3 x 185

Udemærket runde.

Jeg har stadig en udfordring i at stykke et bænkpres program sammen der er tungt nok til at skabe progression, men samtidig let nok til at holde skuldren og albuer skadesfri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget bekymret for om det bliver til et Max forsøg i denne omgang. Højre skulder opfører sig upassende. Der er ingen tvivl om at balancegangen for mig består i at holde antallet af tunge serier på et plan hvor jeg ikke går i stykker. Frekvensen har ellers virket rimelig godt, meeeeeeeeeen det er alligevel blevet for meget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget bekymret for om det bliver til et Max forsøg i denne omgang. Højre skulder opfører sig upassende. Der er ingen tvivl om at balancegangen for mig består i at holde antallet af tunge serier på et plan hvor jeg ikke går i stykker. Frekvensen har ellers virket rimelig godt, meeeeeeeeeen det er alligevel blevet for meget.

Hvad har du haft lavet med din skulder siden den giver problemer?

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du haft lavet med din skulder siden den giver problemer?

Jeg har ikke lavet noget specielt. Det er et problem der ar været der i mange år, som kommer igen med mellemrum. Det er desværre "bare" den tunge belastning i bænkpres der trigger det. Generelt kan jeg ved opvarmning og udstræk holde mig ude af det. Men fra tid til anden blusser det op igen. Jeg har et par skavanker i højre arm , i form af en overarms knogle der ikke sidder 100% hvor den skal i skulderen, og et skulderblad der ikke er helt mobilt nok, der gør at der er tendens til noget "irritation" af en art.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lavet noget specielt. Det er et problem der ar været der i mange år, som kommer igen med mellemrum. Det er desværre "bare" den tunge belastning i bænkpres der trigger det. Generelt kan jeg ved opvarmning og udstræk holde mig ude af det. Men fra tid til anden blusser det op igen. Jeg har et par skavanker i højre arm , i form af en overarms knogle der ikke sidder 100% hvor den skal i skulderen, og et skulderblad der ikke er helt mobilt nok, der gør at der er tendens til noget "irritation" af en art.

Ja det lyder da godt nok noget belastende. Det er jo lidt svært som styrkeløfter at holde sig fra flad bænk. Men styrken fejler da umiddelbart ikke noget de 155 er sgu stærkt løftet!

Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder da godt nok noget belastende. Det er jo lidt svært som styrkeløfter at holde sig fra flad bænk. Men styrken fejler da umiddelbart ikke noget de 155 er sgu stærkt løftet!

Nej styrken er absolut hæderlig. Jeg tror der er til 160-162,5 pt. Ihvertfald i den størrelses orden. Men det er ret klassisk at når jeg når op i PR størrelsen på mine løft, så begynder den at sige fra. Kunsten er at tilføre den nødvendige variation i træningen.

Jeg ville dog ønske at vi havde en god decline bænk i centeret, men det er ikke tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag.

Skulle egentlig lave DB pres i dag, men da der var en god gennemsnits vægt i klubben, og derfor god stemning, så blev jeg revet med.

BP m. pause

1 x 8 x 60

1 x 5 x 100

1 x 2 x 120

1 x 3 x 120

1 x 1 x 140 - Godt pres

1 x 1 x 150 - Nemt, men lidt wobbly

Her efter et fejlet max forsøg, og et fejlet tungt løft efter

Man kan undre sig over ovenstående når jeg har skulder bøvl. Men efter god opvarmning synes jeg den var "ok". Det viste sig dog, at der ikke var meget pres fra bunden. Man kan komme med mange dårlige forklaringer, men det undlader jeg så :tongue:

Så gik jeg i gang med at straffe mig med følgende

Flat db pres

1 x 10 x 21

1 x 10 x 31

1 x 8 x 41

1 x 5 x 51

1 x 5 x 53,5

1 x 6 x 51

2 x 5 x 51

Her efter batlede vi i biceps, hvor Kofod vandt med 44cm, stærkt efterfulgt af en 25kg lettere Flutet, med 43,4.

Her efter kom vi 3 x 42cm.....

Squat i morgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share