Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hvorfor vil du så langt ned? Skal du sætte dansk rekord i DL?

Fordi jeg desværre har brug for det hvis jeg skal være noget der nærmer sig anstændigt cut.

Dansk rekord i DL skal jeg vidst 10kg yderligere ned (mens jeg bibeholder min top) for at sætte.

Men vi har stadig en i kluppen der vidst kan vinde 110kg klassen raw nu

Link to comment
Share on other sites

Meget fornuftig træning i BVK i dag

Dødløft - TJ Uge 3. Tung dag

1 x 5 x 70

1 x 3 x 120

1 x 3 x 150

1 x 1 x 180

5 x 1 x 205

BP m. pause

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 120

1 x 3 x 130

2 x 3 x 125

1 x 3 x 122,5

1 x 3 x 120

Meget overbevisende i dag. Fedt

Decline bench - lige for at røre mig lidt

1 x 5 x 70

1 x 3 x 120

Chins

1 x 8 x bw + 11,25

1 x 8 x bw + 12,5

1 x 8 x bw + 13,75

db flys

3 x 8 x 31

Link to comment
Share on other sites

Dansk rekord i DL skal jeg vidst 10kg yderligere ned (mens jeg bibeholder min top) for at sætte.

Men vi har stadig en i kluppen der vidst kan vinde 110kg klassen raw nu

der findes ingen 110kgs klasse mere. Der har været nye vægtklasser i noget tid. Vedkommende, såfremt han ønsker at stille op, skal enten stille op i 105kgs klassen eller 120kgs klassen

Link to comment
Share on other sites

der findes ingen 110kgs klasse mere. Der har været nye vægtklasser i noget tid. Vedkommende, såfremt han ønsker at stille op, skal enten stille op i 105kgs klassen eller 120kgs klassen

Fair nok. Jeg kunne ikke lige huske klasse inddelingen i de tunge klasser. 105, eller 120, så kan han tage dødløft rekorden. Total rekorden skal der arbejdes lidt mere for. Hans bænk styrke sætter ham mere tilbage end han kan hente i dødløft alene.

Edit: Jeg kan se at han i 105kg klassen kunne være potentiale til at sætte ny dansk raw rekord (Dristigt postulat, i know), men det forudsætter naturligvis at man træner i en styrkeløft klub, har en licens, og rent faktisk performer på dagen.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Fair nok. Jeg kunne ikke lige huske klasse inddelingen i de tunge klasser. 105, eller 120, så kan han tage dødløft rekorden. Total rekorden skal der arbejdes lidt mere for. Hans bænk styrke sætter ham mere tilbage end han kan hente i dødløft alene.

Edit: Jeg kan se at han i 105kg klassen kunne være potentiale til at sætte ny dansk raw rekord (Dristigt postulat, i know), men det forudsætter naturligvis at man træner i en styrkeløft klub, har en licens, og rent faktisk performer på dagen.

Hvad løfter din ven? Rekorden i -120 bliver sandsynligvis en del højere ved næste raw stævne.

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Front Squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 82,5

1 x 5 x 92,5

1 x 5 x 97,5

1 x 5 x 90

1 x 5 x 85

Decline benchpres - Of doom

1 x 15 x 50

1 x 10 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 115

1 x 3 x 130

1 x 3 x 140

1 x 2 x 145

Military

1 x 8 x 50

1 x 5 x 60

1 x 5 x 65

1 x 5 x 67,5

Dips

1 x 8 x 25+bw

1 x 8 x 45+bw PR

pulldowns med spadegreb

1 x 8 x 90

2 x 8 x 100

Link to comment
Share on other sites

Er det ham der Marcus (?) der DL'ede 300 for derefter at vende sig om, der begyndte at ro i stedet?

Si. Still going strong. MEN, realistisk set er der næppe stor chance/risiko for at nogen af os stiller op pt. Som sagt er vi ikke i en SL klub, og der er tilsyneladende ingen der gider tage bøvlet med at blive det.

Link to comment
Share on other sites

Noget jeg har lurret lidt på, er hvor stor masse roerne opbygger. Vi træner sammen med ret mange unge roere, og på trods af deres (i min optik) noget mangelfulde, og til tider fjollede vægttræning, så opbygger de generelt en meget fornuftig lean form. Det til trods for at de træner submaksimalt, og med en rimelig statisk belastning. Det burde give en lidt stof til eftertanke

I skærende kontrast til de mange unge roere i fornuftig form, står de fodboldspillere man møder på vej ud fra træning. Så mange overvægtige (og ofte rygende) mænd på et sted. Spøjst

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik kold da jeg kom hjem igår, og derfor blev den fysiske aktivitet stærkt begrænset. Fik lavet 3 sæt chins...

1 x 12 x bw

1 x 13 x bw

1 x 12 x bw

Ud over det er det værd at bemærke at jeg endelig lader til at have krydset vægt barrieren. De sidste to dage har vægten været nyt lowest low.

Med tallene fra igår har jeg samlet set tabt 13,3Kg siden første måling 6 Februar.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Du er blevet god til at trække dig op i armene :-)

Med hensyn til fodboldspillere vs roere synes jeg nu ikke det er så mærkeligt.

Fodboldspillere på de lavere niveauer gør det jo udelukkende fordi de synes det er sjovt at løbe efter en bold. Deres motivation er ikke at komme i form men (Kunne være) et produkt deraf.

Roere derimod gør man jo ikke fordi man synes det er pissesjovt at ro. Men fordi man får en kropslig effekt ud af det. Ligesom med styrketræning. Når man har trænet længe nok kan man dog også synes at dette er sjovt. Men er mere sjovt på den måde som os der styrketræner også synes at det er. Ellere løbere. Man mærker man bliver i bedre form og det er en del af glæden.

Link to comment
Share on other sites

Du er blevet god til at trække dig op i armene :-)

Med hensyn til fodboldspillere vs roere synes jeg nu ikke det er så mærkeligt.

Fodboldspillere på de lavere niveauer gør det jo udelukkende fordi de synes det er sjovt at løbe efter en bold. Deres motivation er ikke at komme i form men (Kunne være) et produkt deraf.

Roere derimod gør man jo ikke fordi man synes det er pissesjovt at ro. Men fordi man får en kropslig effekt ud af det. Ligesom med styrketræning. Når man har trænet længe nok kan man dog også synes at dette er sjovt. Men er mere sjovt på den måde som os der styrketræner også synes at det er. Ellere løbere. Man mærker man bliver i bedre form og det er en del af glæden.

Du kan have ret.

Det rigtige svar (HA! Det har jeg patent på!) er dog sandsynligvis at man på absolut ingen måde får nogen som helst form for hypertrofi ud af at løbe, som er hvad man gør som fodboldspiller.

Det gør man derimod af at ro. Man ophober jo en ganske udmærket volumen af at slide og slæbe med de årer dag ud og dag ind. At de så holder sig lean er vel heller intet under, eftersom de også forbrænder en stor mængde energi.

Link to comment
Share on other sites

Du er blevet god til at trække dig op i armene :-)

Med hensyn til fodboldspillere vs roere synes jeg nu ikke det er så mærkeligt.

Fodboldspillere på de lavere niveauer gør det jo udelukkende fordi de synes det er sjovt at løbe efter en bold. Deres motivation er ikke at komme i form men (Kunne være) et produkt deraf.

Roere derimod gør man jo ikke fordi man synes det er pissesjovt at ro. Men fordi man får en kropslig effekt ud af det. Ligesom med styrketræning. Når man har trænet længe nok kan man dog også synes at dette er sjovt. Men er mere sjovt på den måde som os der styrketræner også synes at det er. Ellere løbere. Man mærker man bliver i bedre form og det er en del af glæden.

Det kan du have ret i. Modsætnings forholdet bliver bare så tydeligt når der på samme stadion færdes flere danske mestre inden for deres sports grene (Atletik, roning, vægtløftning, løb osv), og så samtidig kommer et hold hygge fodboldspillere med en kasse øl i mellem sig. Det er der naturligvis ikke noget galt i, men det virker altid lidt pudsigt når sport blandes med rygning, alkohol, og en elendig dagsform. Jeg forstår selvfølgelig godt at mere handler om socalisering og hobby, end om form og sport, og det er jo lige så ok som det er at spille pool eller playstation.

Link to comment
Share on other sites

Du kan have ret.

Det rigtige svar (HA! Det har jeg patent på!) er dog sandsynligvis at man på absolut ingen måde får nogen som helst form for hypertrofi ud af at løbe, som er hvad man gør som fodboldspiller.

Det gør man derimod af at ro. Man ophober jo en ganske udmærket volumen af at slide og slæbe med de årer dag ud og dag ind. At de så holder sig lean er vel heller intet under, eftersom de også forbrænder en stor mængde energi.

Man kunne vel dog godt tro (forvente?) at der var mulighed for at holde sig "lean" ved at spille fodbold på fastbasis. Men det er der sikkert også mange der gør, men det er ikke særlig usædvanligt at se overvægtige fodboldspillere.

MEN det er måske fordi fodbold appelerer til flere, og det dermed for rigtig mange er mere "hygge" end sport, i modsætning til feks Roning, Styrkeløft, Vægtløftning og alt muligt andet. Hvilket gør at jeg bare burde blande mig uden om, og lade folk passe deres sport i den grad de nu har lyst til.

Ok

Hej Hej

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Mads<< Disse smukke betragtninger vil jeg da give dig ret i. Synes dog også jeg har en pointe når man tager den mere psykosociale vinkel på. Så har vi jo begge ret. Fantastisk :-)

Generelt synes jeg også det er en tendens blandt fodboldspillere at de er dovne i alt andet end selve spillet. Kun ganske få laver styrketræning, eller andet specifik træning ved siden af fodboldtræningen. Og de går generelt heller ikke særligt op i kosten.

Selv på superliga niveau synes jeg det er en tendens. Se en mand som Diego Maradona. Bollefed og alligevel verdens bedste dengang. Det går dog ikke helt idag på det helt høje niveau.

Dengang jeg selv spillede fodbold var der ikke ende på al den klagen og brokken sig når man skulle lave noget fysisk træning. Læste David Nielsens bog og der var de fysiske trænere jo ved at blive frosset ud af spillerne hvis de var for hårde ved dem.

Til gengæld vil jeg ikke anklage fodboldspillere for at være dovne inde på banen. Når bolden først er i spil så giver mange sig ofte rigtigt meget.

Min egen bror er lidt sådan en type. Er en hård negle på en fodboldbane og er uanset hvor dårlig hans form er så løber han solen sort og giver jeg 100% i tacklingerne. Med andre ord ikke doven på en fodboldbane. Men udover i selve spillet gider han absolut ikke rører hverken vægtstænger eller løbe nogen steder hvis der ikke er en bold at løbe efter. Men han har det fint med det på det hygge niveau han nu engang befinder sig på fodboldmæssigt. Så det er jo fint nok.

Hold kæft en gang pludder og pladder, hva' Venner!

Link to comment
Share on other sites

Du er blevet god til at trække dig op i armene :-)

Jeg glemte at kommentere på den vigtigste del af dit indlæg.

Tak, det begynder at hjælpe på det. Generelt er det rimelig svært at blive stærkere i kalorie underskud. Men lige præcis i kropsvægts øvelser er der lidt at hente. Samtidig med at mine lats er blevet en smule større (eller også har de blot fået pustet lidt liv i tidligere muskel masse igen)

Jeg battler med en af mine trænings makkere om at kunne lave flest reps fordelt på 3 sæt. Igen af os er de store helte, men rekorden er pt 45, og min er 43. Ikke imponerende, men et eller andet må man jo gøre for at bevare motivationen

Link to comment
Share on other sites

Begge mine slaskede makkere meldte af i dag, så det var back to basic, som de sidste 9-10år af min træning har været. Det var faktisk et ok cool pas

Squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 3 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 122,5

1 x 3 x 132,5

1 x 3 x 142,5

1 x 3 x 135

1 x 3 x 130

Dødløft TJ´s cyklus

1 x 5 x 50

1 x 5 x 100

1 x 3 x 130

10 x 1 x 160

5 x 1 x 162,5

Flat dumbell benchpres

1 x 15 x 21

1 x 10 x 31

1 x 5 x 41

1 x 6 x 46

2 x 5 x 51

2 x 6 x 46

Presse styrken er så småt stigende hvilket er fedt. For et år siden kørte jeg sæt på 5`ere af 56. Njiet

Dips

1 x 5 x 30 + bw

1 x 5 x 42,5+bw

1 x 3 x 56,25+bw

Failede ikke på den sidste, men stoppede da jeg var lidt nervøs for at ustabiliteten i kroppen rev for meget i skuldre og albuer. Det er ikke prisen værd

Formen spiller rimelig godt for tiden, og indkaserer en del ros. Det er cool at de sidste mange måneders arbejde endelig begynder at betale lidt retur.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Fornuftig træning i BVK i dag

TJ Single cyklus , uge 4.

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 120

14 x 1 x 167,5

1 x 1 x 172,5

Very easy

Bænkpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 100

1 x 8 x 110

1 x 8 x 107,5

1 x 8 x 105

1 x 8 x 102,5

Chins

1 x 8 x 15 + bw

1 x 8 x 16,25 + bw

1 x 8 x 17,50 + bw

1 x 17 x bw

Very nice

Flys

3 x 8 x 31

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Forben

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 3 x 70

1 x 3 x 92,5

1 x 3 x 102,5

1 x 3 x 110

1 x 3 x 105

1 x 3 x 100

Dips

1 x 10 x bw

1 x 8 x 20+bw

1 x 8 x 46,25+bw PR

1 x 8 x 35+bw

Decline bench

1 x 10 x 40

1 x 8 x 70

1 x 5 x 100

1 x 3 x 120

1 x 3 x 135

Military

1 x 8 x 40

1 x 5 x 60

1 x 5 x 70

2 x 5 x 65

Pulldowns - Spadegreb

1 x 8 x 100

2 x 8 x 105

Decline bench

1 x 10 x 40

1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share