Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Oksen fra Århus N skrev:

Hej, Sort-is.

Du har før skrevet lidt om at sejle speedbåd. Har du selv båd? I givet fald hvilken?

Både og. Jeg havde Bagmandens jolle et par år. Det var en Mercruiser, en Mariah 19SX. 19 fods legetøj med 4,3V6 og 220hk.

Der er mange måder at havde båd på. Bagmanden havde den som trailer båd, og trillede den i vandet efter behov. Vi havde den liggende fast. Ulempen er prisen på en havne plads, behovet for bundmaling , vinter konservering osv.

Vil man passe på grejet så er det et årligt service og en vinter konservering. En kasko forsikring og en bådplads. Vi fik brugt det for lidt og havde to dårlige sæssoner med skadet skrue og drev og så forsvandt lysten.

Men sådan en Mariah er en super båd. Men jeg havde forstillet mig at i skulle have noget ala en Ørnvik som ikke kun er legetøj

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, BLACKICE skrev:

Både og. Jeg havde Bagmandens jolle et par år. Det var en Mercruiser, en Mariah 19SX. 19 fods legetøj med 4,3V6 og 220hk.

Der er mange måder at havde båd på. Bagmanden havde den som trailer båd, og trillede den i vandet efter behov. Vi havde den liggende fast. Ulempen er prisen på en havne plads, behovet for bundmaling , vinter konservering osv.

Vil man passe på grejet så er det et årligt service og en vinter konservering. En kasko forsikring og en bådplads. Vi fik brugt det for lidt og havde to dårlige sæssoner med skadet skrue og drev og så forsvandt lysten.

Men sådan en Mariah er en super båd. Men jeg havde forstillet mig at i skulle have noget ala en Ørnvik som ikke kun er legetøj

 

 

 

 

 

Ja, en decideret speedbåd skal vi ikke have. Men har man råd, så er der jo mange skønne både. 

Vi kigger meget på en Arvor 20, da vi gerne vil have en fiskebåd med kahyt. Med 50 HK diesel skulle den gå lige omkring 20 knob. Det er det dobbelte af en gængs kutter. Det gør dels, at vi ikke skal bruge halvanden time på at nå ud til havet. Og dels er det rart at vide, at man kan nå hurtigt i land, hvis det skulle blæse op, når man ligger derude, hvor der virkelig er vand til alle sider.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev:

Ja, en decideret speedbåd skal vi ikke have. Men har man råd, så er der jo mange skønne både. 

Vi kigger meget på en Arvor 20, da vi gerne vil have en fiskebåd med kahyt. Med 50 HK diesel skulle den gå lige omkring 20 knob. Det er det dobbelte af en gængs kutter. Det gør dels, at vi ikke skal bruge halvanden time på at nå ud til havet. Og dels er det rart at vide, at man kan nå hurtigt i land, hvis det skulle blæse op, når man ligger derude, hvor der virkelig er vand til alle sider.

Det er sikkert glimrende til jeres brug. Har man sådan noget liggende i vandet året rundt? En Speedbåd har man jo som udgangspunkt på land om vinteren.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Oksen fra Århus N skrev:

Den skal op om vinteren. Formentlig ofrer vi også en trailer. Vi må lige akkurat trække den, når vi nu ikke udskifter Avensis'en. 

Min far vil desuden helst have en indenbords motor med fast skrueaksel. 

Ok. Så skal i jo nok forvente bund maling ved hver sæsson start også. 

Indenbords eller påhæng er lidt religion har jeg indtryk af. 

Link to comment
Share on other sites

Hurtig runde inden Jetlaggen satte ind

30 Januar 2017 Seattle Thompson Hotel

 
Hammer grip pullups
7xbw 8xbw 7xbw
 
Cabel chest push
10x50 10x55 10x70 10x75 8x90
 
Diverging cabel rows
8x40 8x50 8x60 8x70 8x80
 
Pushdowns
8x45 8x55 8x60
 
DB squat 
6x100 7x100
Link to comment
Share on other sites

På 29/1/2017 at 21:12 , Oksen fra Århus N skrev:

Ja, en decideret speedbåd skal vi ikke have. Men har man råd, så er der jo mange skønne både. 

Vi kigger meget på en Arvor 20, da vi gerne vil have en fiskebåd med kahyt. Med 50 HK diesel skulle den gå lige omkring 20 knob. Det er det dobbelte af en gængs kutter. Det gør dels, at vi ikke skal bruge halvanden time på at nå ud til havet. Og dels er det rart at vide, at man kan nå hurtigt i land, hvis det skulle blæse op, når man ligger derude, hvor der virkelig er vand til alle sider.

Tjek også priser/udbud i nabolandene. Der kan være mange penge at spare har jeg ladet mig fortælle.

Link to comment
Share on other sites

Har været hos min søster de sidste dage. I morges trænede jeg med en af min svorgers venner i hans garage gym.

Det blev en stille omgang med lidt front squat, bænkpres (sluttede på en single på 130kg), og 3 korte intervaller på hans AeroDyne (Rædselsfuldt) 

Meget fint at få trænet lidt, da næste mulighed er Tirsdag eller Onsdag

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

På 14/2/2017 at 19:32 , Oksen fra Århus N skrev:

Vi smutter ned og kigger på den der skude i morgen (Arvor 20). Bliver spændende. Man ved jo aldrig, om vi kan komme overens med sælger. Men er godt nok lidt vild med alt det udstyr, der er i den: VHF, garnhaler, søkortplotter/skrivende ekkolod, samt selvstyrer.

 

 

Hvordan gik det så?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share