BLACKICE

Nice and clean power building

Recommended Posts

Jep det er der ikke så meget at sige til. Andet end du har ret.

Jeg har lige en hurtig. jeg skal bruge en DEMO af Barbell Shrugs. Nogen som har et link? Haster lidt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright. Det er bare super.

Så går jeg i krig. Jeg skal der ned om et par timer.

Jeg regner med at ligge et Resultat af mine 5 måneders tung vægt trænings program ind i dag. Og så kan jeg også samtidig måle fremgang med det her nye program. Så skriver jeg status ind igen om tre måneder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ok her er historien om min første dag i centeret. ( AF EN LETTERE IRITERET BLACKICE)

Ok jeg kommer klokken 17:10 går ind og ser at stort set alle vægte er i brug. Møder 3 gamle klasse kammerater, 5 mennesker står og træner OL stød.

Vi trasker lidt rundt for at finde et sted vi kan starte med lidt dødløft opvarming. Så spørg vi en gut om der er et sted de plejer at træne det. Han ser lidt underligt på mig, narrhh ovre i højret der kan du nok gøre det. Hmm jeg trasker over i hjørnet til en bænk.Begynder at se lidt på den da der kommer en gut fra det andet højrnet i centeret og siger at den er han i gang med. Fedt.

Nå vi finder en anden. Så bliver den endelig rigget til. jeg skal vise min kammerat hvordan dødløft udføres. Der går to sec så står ham træneren der og siger at den øvelse må jeg ikke lave. Nå. Hvorfor ikke, fordi du ikke laver den rigtigt. Nå hvad så? Du kan komme en eller anden Tirsdag aften så skal jeg vise dig det. Hmm ok. Nå så må vi jo helre lade være. Fedt vi går vedre til bendover. jeg viser ham bend over. Je har liget lavet et sæt så står der en ældre herre på godt 65år vil jeg sige og himler op om han ikke vil se os lave den øvelse. stort spørgsmåls tegn? Hvorfor ikke det? Den ødeligger din ryg, og du  er slet ikke gammel nok til det. Nå hvad så? nej brug du helre nogle af maskinerne. Jeg ser underligt på ham og siger jeg TRÆNER IKKE I MASKINER, nå men så skal du ikke lave den. Ryggen kan slet ikke tåle det, du ligger et tryg på flere ton på ryg søljen. SUK. Men hvad så med dødløft, jo det er en god øvelse. OK fedt hvis mig den. han demonstrere og vi laver nogle løft, det går rigtig godt er meget sjovt. Så siger han men husk det er jo en øvelse for benene den må slet ikke kunne mærkes i ryggen ??? nå ok.

Så kører vi et par stykket af dem og han smutter igen. Så kommer træneren tilbage. Hmm ja jeg ved godt det er forvirende med alle dem der blander sig, men i må altså komme en tirsdag om nogle uger så skal jeg vise jer den i ro og fred. Nå? Så vi skal ikke lave den. NEJ.

Nå vi går igang med at køre nogle chins. Hurtigt overstået. Bliver så henvist til hjønet hvor der står en maskie til at lave Bendover rows med. Hvor man løfter vægtenen som sigger på en pæl, med håndtag og så løfter man dem på et hængsel og står med fødderne på en plade. Det kan lige gå men hvorfor ikke med frie vægte.

Nå vi kører et par sæt maveøvelser og smutter igen.

Godt iriteret. Aldrig har jeg følt mig så til grin.

Heldigivs er jeg da lidt øm i benene. Men stik tosset over den behandlig. Der var en fjeder type (på 45år halv fed) som lavede barbell curl uden spænderne til stangen så han fik smidt alle vægtenen af mens han fjedrede.

Ret fassinerende at se på ol løfterne.

SUK. Jeg har lyst til at skrige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og forresten så var de få løft jeg egentlig fik lavet med så lav vægt at det var helt latterligt.

De råd vi fik med dødløft var aboslut ikke dumme. Det var skam en god ting. Men træneren skulle træne selv så det eneste han kunne var at forhindre os i at lære det.

Men jeg må nok erkende at jeg ville betale guld for en fast hjælpetræner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis det var mig, ville jeg tænde helt af... :devil:

Heldigvis så forstyrrer folk mig ikke, når jeg træner, selvom jeg laver de mest mærkelig ting, udfra et BB-synspunkt af.

Jeg har på fornemmelsen, at folk i mit center prøver på at regne mit split ud. "Træner han mon ryg og ben, eller bryst og ryg, eller hvad pokker laver han dog egentlig?" :D

Som jeg skrev til dig i min PM, så find hellere et andet center, eller træn på tidspunkter hvor der ikke er så mange.

Problemet er også at du er relativt ung, og de andre tror åbentbart at du blot er "knejd" som ikke aner en klaphat, mens de derimod ved det hele, men sådan er det jo ikke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tro mig jeg var virkelig også ved at tænde helt af. men centeret var helt fyldt og træneren var af så stor en kaliber at jeg ikke havde lyst til at sige ham i mod. Lidt efter så jeg ham stå og grine sammen med hans trænings partner af en ældre herre som lavdede curls som fjeder type. Men ham sagde de ikke noget til.

Jeg tror ikke det er et disideret BB center. For der er MASSERE af frie vægte, der stod 5 gutter og trænede rigtig OL løft. Frivend og stød osv.

Men jeg kan slet ikke tåle den mentalitet med at de er bedre vidende og så bagefter ikke vil hjælpe. Så ville en prøve at hjælpe mig og så fik jeg at vide at jeg ikke skulle høre på det.

Og hvordan kan bend ovre rows smadre din ryg, og hvordan kan jeg være for ung til at træne den?

jeg er så skuffet at jeg har mest lyst til aldrig at sætte mine ben der igen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det lyder godt nok ubehageligt. Nogle af de "gamle" dernede tror de ved alt. Kom derned tidligere på eftermiddagen, jeg var dernede klokken 14:15 og der var vi ialt fire der trænede. det er et dårligt tidspunkt du har valgt, også fordi at vægtløfterne træner om torsdagen, og iøvrigt også om mandagen. Jeg tror at begge dage er ved 17 tiden, så det tidspunkt er ikke godt, hvis du skal træne dødløft, squat osv.

Forresten så var T-bar rows du fik kørt nede i hjørnet ved siden af bænkpressen, det er en fed øvelse(synes jeg selv).

Og forresten synes jeg det er lidt ok, at Bo ikke altid vil instruerer når han selv er nede og træne, for før han får set sig om, bruger han måske helt vildt lang tid på at instruere, og hvis man går meget op i sin træning med pauser mellem sæt osv. så synes jeg det er iorden, at der er en fastsat dag til det, specielt også fordi han gør det ulønnet.

Men giv ikke op af den årsag, du skal nok bare lige vende dig til centeret, det er lidt indspist, men folk er fine nok, pånær et par enkelte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Prehn godt at høre fra dig.

Ja det var faktisk ikke særlig sjovt.

Han troede ihvertfald han vidste alt. Han var som sådan en meget flink fyr, vældig hjælpsom, men ikke så fedt når han vil omstrukturere hele ens program. Jeg har ikke mulighed for at komme før fordi jeg harfuldtids arbejde. jeg har først fri 16:30 alle dage kun fredag har jegfri 16:00 og det tager 45min fra arbejde til center, CIRKA.

Så det tidspunkt hænger jeg på.

Ok T-bar rows er ikke så slem faktisk, jeg skal bare have et ordentligt læs vægte på næste gang, og hænge ham gutten op i loftet i mens.

Jeg synes også det er helt ok at BO træner og ikke hjælper hele tiden. Det har jeg ingen problemer med. Men når han KUN kan hjælpe fredag, og faktisk FORBYDER en at træne DL så har jeg lidt svært ved at bruge det til noget. Jeg er ikke i tvivl om han er dygtig, og jeg tror faktisk også han er flink, men stadig så kommer jeg der for at træne, og ikke for at føje alle mulige andre.

Iriterende at OL løfterne træner Torsdag for jeg kan næsten ikke rygge på det. Så skal det være Mandag Onsdag Fredag. Det er ikke meget bedre jo.

Gid du trænede DL så kunne du instruere mig i det. Skod.

mega nedtur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har skam trænet dødløft, men den eneste grund er at det ikke er i mit program er pga. min knæskade :(

En god dag at køre DL og squat på, er iøvrigt i weekenden, der er man ihvertfald sikker på at have det for sig selv, men generelt er det ikke et problem med at få adgang til benøvelserne i hverdagne, hvis ikke lige vægtløfterne er igang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der var som sådan også plads til både Squat og DL.

Der var plads lige foran indgangen ved det store spejl.

Dvs at det er for enden af det første rum.

Lige nogle andre ting:

Jeg vil gerne have links til følgende øvelser:

Front squat

Back squat.

Incline bænkpres.

og hvor tæt holder i hænderne i close Grip bænkpres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Blackice...

Umiddelbart mener jeg at den eneste løsning på dine problemer er, at du begynder at træne VÆGTLØFTNING! :)

du kan sikkert få en masse god instruktion i dit nye center - der iøvrigt lyder til at være et rigtigt godt sted at træne!

Selvom det ikke var den heldigste start du og din makker havde, tror jeg I kan få LANGT mere ud af jeres træning sådan et sted end i f.eks. Form & Profitness....

hej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

har lige et spørgsmål til TJ.

Er det ikke svært at holde stangen på plads i Front squat? Det ser lidt umuligt ud? er den ikke svær at lave med ret mange kilo?

Du skriver barbell curls. Er det op at væg, eller frit? eller skal det være i en preacher bench?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blackice:

Svarer lige på dit FS spørgsmål, selvom jeg ikke er TJ  ;)

FS kræver lidt smidighed i albuerne og skulderleddet.

Stangen hviler på forsiden af skulderen når du frontsquatter - undersiden af overarmen holdes parallelt med gulvet HELE tiden.

Som sagt hviler stangen på skulderen og skal IKKE støttes af armene som sådan - man behøver faktisk kun at holde stangen på plads med et par fingre.

Hvis du ikke er smidig nok til alm. frontsquats - kan du starte med at have armene krydset istedet (men det er "snyde"-frontsquats!  ;) ).

Personligt synes jeg ikke det er svært at holde stangen på plads når jeg laver FS - jeg synes mere de hæmmer vejrtrækningen - derfor holder jeg mine reps i den lave ende 3-5.

hej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Jeg tror jeg får meget svært ved at køre den. Den ser svær ud. især når jeg aldrig har prøvet den før. Hmm håber der er en eller anden der oppe som kan vise mig den.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lad være med at hænge dig for meget i hvad den en eller den anden siger, hvis ikke de ser ud som om eller lyder som om de har forstand på det de snakker om.

Hvem ved, måske er din dødløft udførelse vitterligt så forkert at du kan risikere at skade dig selv. Hvis, og jeg siger hvis, det er tilfældet er det iorden at manden fortæller dig at du ikke bør lave øvelsen.

Bortset fra det så bare kør på, krum hals og hele balladen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ja og hvordan pokker ved man det?

Selv efter rettelser fra en gut som så ud til at have en ret flot holdning i dødløft synes han stadig vi skulle lade være.

Lige et spørgsmål.

Hvor placerer man hænderne i front squat. Jeg kan ikke rigtig se det på gif`en.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK jeg er ØM.

Jeg har været så øm hele dagen at mit foretrukne sted har været på en stol. For det gør ondt at gå, og bøje i benene.

Det er pudsigt, fra indersiden af knæet, LÆS KNÆHASERNE, og op til lysken er jeg SYRE ØM, især midt på bagsiden af låret og

og ned mod knæet, der er det slemt. Jeg kan mærke lidt i ryggen, men det er ikke meget.

Og mine biceps muskler er også meget ømme. jeg kørte ellers kun to sæt Prechers bench curls, for at lave demo for en anden gut.

og nogle T-bar rows.

Jeg fatter virkelig ikke at det dødløft med så få kg på kan gøre så ondt. Jeg der var 30kg i vægte, plus stangen. Det virker jo helt latterligt.

Hvis det alene er pga dødløft, så har jeg da løftet stort set udelukkende med ryggen før. Men jeg havde også opfattelsen af det mere eller mindre primært var en ryg øvelse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbs-up:                  IM BACK                   :thumbs-up:

Anden trænings dag i det nye center. Og det gik 200% bedre.

Der var måske 7 der nede i alt, så der var massere af plads at boltre sig på. Hvor er det overdrevet fedt at træne med gode stativer, massere af vægte, gode stænger og en spotter.

jeg blev tvunget til at tage øvelserne i en lidt en anden række følge da det bedste squat stativ var optaget da vi kom.

jeg skylder TJ og Milo kæmpe klask, for mine overlår føles som noget der er løgn. Hvilken smerte.

Jeg skulle lære front squat og det gik faktisk bedre end forventet. Det er lidt svært at holde stangen på plads så den ikke ruller.

Jeg startede med lidt opvarmning bare med stangen for at få føling med øvelsen. Derefter satte jeg en 5kg på hver side. Virklig yngeligt, jeg kunne selvfølgelig også lave alle 5 sæt med 5 reps med denne vægt. Men chok hvor mine lår smerter. Skægt, jeg har aldrig ramt mine overlår før.

Nå men:

Incline bænkpres.

Opvarming 20kg plus stang, 1 sæt med 6 reps.

Work sæt. 40 kg + stang. 5 sæt af 5 reps. Jeg skal have noget mere vægt på næste gang. uden tvivl

Close grip bænkpes.

Opvarming 20kg plus stang 1 sæt med 6 reps.

Worksæt. 50kg plus stang. 5sæt med 5 reps. jeg skal også have mere vægt på her.

Barbell curls.  Er ikke helt på plads med vægten endnu.

Opvarmning. 10kg plus stang EZ stang. 6 reps. 1 sæt.

Worksæt. 20kg plus stang. Skal træne med denne vægt næste gang også. Ved ikke helt om jeg klare tre sæt med 8 reps.

Dips. 2 sæt med 8 reps. 1 sæt med 5 reps.

mave med belastning.

5 sæt med 12½kg. Igen problemer. Lavede to sæt for meget.

Drak en litter cacao mælk. Havde sovet 9½ time i nat, og spist frokost 2 timer før.

mine arme og ben føler sig godt bustede. Pudsigt nok.

Men mit bryst har ikke fået nok. Men det var pga manglede vægt. Jeg skal lige være fortrolig med de nye omgivelse og mennesker, og ikke mindst nyt udstyr og min spotter.

Men alt i alt fedt at komme i gang.

Næste gang står den å Back squat og Military  presses som de svære øvelser.

Øvelser som jeg ikke har trænet længe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ser godt ud Blackice!!

Gi den gas.... :)

Mht. Frontsquats - så placerer jeg hænderne ovenpå kravebenet - men om du har samme "sweet spot" må jo komme an på en prøve.

Og JA det er en god øvelse for forsiden af lårene!!

hej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, det er rigtig cool at være på banen igen.

Jeg fandt også hurtigt ud af at hvis jeg krydesede armene (som du sagde jeg ikke måtte, men mine albuer er ikke så smidige) og lagde hænderne på krave benet så blev vægten liggende der. Så jeg tror jeg vil prøve med 20kg næsten gang. Jeg tager det stille og roligt.

Men ja den gør stadig dejlig ondt i forsiden af mine lår. De er lidt halv hårde i dag.

Og en god nyhed de har bælter til at hænge vægte i, så jeg kan få et ordenlig 20kg vægt i bæltet på mine dips :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så blev det tid til at opdateret liste over de resultater jeg har opnået med det to dags trænings program jeg kørte der hjemme. Jeg havde som sagt købt en spand vægte hjem, og bruge de ting jeg havde i huset.

Den 14/7-01 så det sådan ud:

(bemærk at det er mål i spændt tilstand, uden de har været i brug i feks træning, så de er ikke pumpede)

H. ARM 34cm spændt.

V. ARM 34CM spændt.

BRYST 96cm

VÆGT 69,4

I dag den 14/1 -01 Ser det sådan ud

H.ARM 36cm spændt

V.ARM 36cm spændt

BRYST 104cm

Vægt 76kg

Jeg sluttede af med at bruge alle de vægte jeg havde købt, hvilket kun var 66kg. Men de blev også brugt i både bænk, og dødløft. Hmm stadig ik så imponerende, men ihvertfald, en ret ok fremgang på kort tid.

Det har været meget sjovt at holde lidt log på min træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Status for dagens træning. Første gang med Mandags programmet:

Vi lagde ud meget noget backsquat.

Opvarmning 2 sæt af 6 reps. 20kg plus tang.

Worksæt. 5 sæt af 35kg 5 reps. plus stang. Mere vægt næste gang uden tvivl.

Bænkpres.

Opvarmning et sæt 6 reps 20kg.

Worksæt 3 sæt af 5 reps med 50kg plus stang. Jeg skal have mere vægt på næste gang.

Military presses. Kanon øvelse. Gør monster nas.

Opvarming 1 sæt 6 reps bare med stangen.

Worksæt 5 reps 3 sæt med 5kg plus stangen. mere vægt næste gang. Men chok hvor er den hård.

Dumbell curls.

opvarmning 1 sæt med 10kg på hver hånd selvfølgelig 5 reps.

Worksæt 17,5kg. 1X 5 rep. 2X4 3X4.

Her havde jeg overset at vi skulle køre 8 reps. Så jeg bliver nok nød til at gå ned til 15k næste gang. SKOD

Mave med belastning

opvarmning 10 reps ingen belastning

3 sæt med 10 reps med 15kg. Lidt mere vægt næste gang.

Alt i alt ok, nu er jeg klar til at begynde med noget rigtigt vægt.

Må indrømme at jeg har så meget BB tanke gang så det trækker lidt i mig når BB gutterne står foran spejlet op træner Fransk pres, laterals, front løft, Triceps Kick back, incline bench pres, decline bench pres, normal bench pres, og så kører nogle sæt i en bryst maskine.

Der går nogle ret store gutter der nede. Men de træner ikke ben.

jeg så også til min store glæde at de er medlem af dansk styrkeløft forbund. Great.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har altså lige et lille spørgsmål, Blackice:

Når du nu skriver "vægt" + plus stang, betyder det så, at vi skal lægge stangensvægt (20kg) oveni den vægt der i forvejen står der??

F.eks. 35 kg "plus stang". Så mener du altså, at du har kørt med 55 kg, ik???

Hvis jeg har forstået dit system rigtigt, gider du så ikke være venlig, at skrive vægten INCL stang i fremtiden?? :)

Det gør det altså lettere at læse! Hvis du kigger i alle de andre lobgøger, så skriver de også vægten incl stang. Det er også den skrivemåde man anvender ALLE andre steder i verden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now