BLACKICE

Nice and clean power building

Recommended Posts

Du skal ikke være ked af dit dødløft. Det vigtigate er at din ryg/lænd ikke bliver skadet!

Der skal nok komme mange flere kilo på stangen med tiden.

Evt. kan du jo prøve at lave dødløft hvor du holder bredere fat (en håndsbredde fra enden af stangen), så du skal længere ned for at hente den. Det kan give noget ekstra styrke på de første centimeter på det normale (smal fat) dødløft. Men så skal ryggen være helt strakt. Måske skal der være en der holder øje de første gange. Det er nemlig svært at bedømme selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nej det er heller ikke så slemt. For der er alligevel ikke andre i centeret end mig der dødløfter. SÅ Who cares. Der er ikke nogen at sammenligne sig med. jeg vil prøve at lave bredt greb.

Jeg har svært ved at sveje i ryggen, jeg holder den strakt. Jeg har også spotter på hver gang. så det er ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, beklager. lad mig omformulere det. Der er heldigvis ikke andre end mig der dødløfter på de tidspunkter jeg træner. De har ihvertfald ikke været der de sidste 6 gange så.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så har jeg trænet. Kørdag den 26/1-02

Det tog 1 time og 38min. Der var klub mesterskab og julefrokost i dag. så overvej selv hvor svært det er at koncentrere sig når man hele tiden skævede over til folkemængden som var i færd med forskellige øvelser. Så alt i alt gik det ikke særlig godt:

Frontsquat

Opvarmning 2X6X40

Workset 5X5X50

Incline bænkpres

Opvarmning 1X5X40

Workset 5X5X60

Closegrip bænkpres

Opvarmning 1X6X40

Workset 4X5X70 1X4X70 jeg kom ved en fejl til at tage 5kg mindre på end sidst. Så jeg kan ikke bruge dette til ret meget. Det var ikke heldigt.

Barbell Curls. > noget gik helt galt her.

Opvarmning 1X8X22

Workset 1X4X37,5 1X4X22,5 1X5X22,5

Crunch maskine. Techno gym

Opvarmning 1X10X30

Workset 3X10X50

Dips 3X8

Må indrømme at det ikke være særlig opmuntrende men ok det gik. Jeg blev egentlig lidt overrasket over hvor forholdsvis lav vægt de arbejde med i deres mesterskab. Den eneste egentlige styrkeøvelse var nok bænkpres. Jeg tror vinderes max var 160kg. De havde ud over det, en eller anden ro agtig maskine, dips, chins, farmer walk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så er der fest.

dag mandag d 28/1-02. Trænede en time og 5 minutter.

Havde sovet 7½ time. Drak en litter skummet cacaomælk bagefter, og spiste to gulerøder under træningen.

Backsquat

Opvarmning 2X6X40

Workset 5X5X70

Bænkpres. YEEEEHAAAAAAA

Opvarmning 1X6X50

Workset 3X5X80

Ny PR. og alle tre sæt gik sådan ok. Det sidste var lidt svært at trække hjem men det gik. Hel vildt fedt.

Rekorden i centeret var i lørdags 152½ kg.

Military pres

Opvarmning 1X6X20

Workset 3X5X32,5

Dumbell curls

Opvarmning 1X6X12,5

Workset 1X6X17,5  2X5X17,5

Crunch maskine

opvarmning 10X25

Workset 3X10X55

Alt i alt RIGTIG RIGTIG FEDT.

Jeg er overrasket over at jeg uden de helt store problemer har kunne løfte 14kg mere end jeg gjorte her hjemme. Det skal dog siges at jeg trænede på "blød" bænk, uden rigtigt stativ, uden spotter, med ELEX smedejerns skiver til 800kr for 60kg. Nu er det nogle lidt andre faciliteter, men alligevel. Jeg ville gerne kende min 1RM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagens træning.

tog en time. Havde sovet elendigt, kun 5 timer. jeg kunne ikke falde i søvn. jeg drak som jeg plejer en cacaomælk bagefter.

Dødløft.

opvarmning 1X6X40 1X6X50

Workset 5X5X80

Benover rows. ja så kørte jeg den alligevel.

Opvarmning 1X6X40 plus et sæt i T-bar rows.

Workset 5X5X50

Chin ups.

Opvarmning 1X6X40 i træk til nakke

Workset 2X4 1X3 ved ikke hvad der gik galt. Mon det er pga bend over rows. jeg tror det

Barbell Shrugs.

Opvarmning 1X6X40

Workset 3X8X60

Techno gym crunches.

opvarmning 1X10X35

Workset 3X10X60

jeg talte med den største gut i klubben bagefter. Han har trænet der i 3½år. Og havde ikke trænet før. jeg var meget overrasket over at han var blevet så stor på så kort tid. Rigtig flink gut. Han bænkede med 142½kg i Lørdags. Men har en PR på 150kg siger han.

Han trænede det første år 5 dage om ugen, og det havde virkelig sat skub i tingene, nu trænet han "kun" 3 dage om ugen for at vedligeholde. Men lurede lidt på hans størelse. Vildt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kan ikke kalde en mand der vejer 84kg for centerets største gut. Han er en af de stærkeste i bænkpress, men han er ikke centerets største. Han har en rimelig stor overkrop, men han træner aldrig ben. Og ja, han er en flinker fyr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well jeg har ikke set særlig mange der nede der sådan er i den størelse.

Men ok så har han ihvertfald centerets største overkrop :biggrin: Men han er ikke så tung som jeg troede egentlig. Men rigtig flink ja.

Har heller ikke set ham træne ben.

Hvad hedder ham gutten med det afblegede hår, altså det helt lyse, og meget store arme, altså resten af ham taget i betragtning?

Prehn, har du nogen ide om der har været nogen eller er nogen som har leget med Doping? Det er jo ingen sikkerhed i sig selv at de er medlem af DSF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke lige hvem du mener (afbleget hår, og store arme).

Der har været nogle dernede der har dopet sig, men de blev lige så hurtigt kylet ud. Der bliver holdt lidt øje dernede, og der har også været tests af nogle som har været rene. Der har dog ikke været nogle tests i lang tid. Jeg tror heller ikke det er så nødvendigt dernede mere, nu da det er slået fast at man bliver kylet ud når man bruger det. Med det i tankerne, så vælger den slags folk nok andre træningscentre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hMM Jo jeg er næsten sikker på at du ved hvem det er. Ham eller hans makker kører i en Meget Grøn Brian Opel. Tror det er en Opel Corsa, som er ret ombygget. Han ene Homie er ret lav, går også i sorte undertrøje, en lille fætter, den anden en forholdsvis høj poptøs (læs dreng) som træner i hvid undertrøje (som jeg jo faktisk også selv gør) og hvide trænings bukser, og kondi sko. De har været der på tidspunkter du også var der, der er jeg sikker på.

Ok meget fedt at vide at det ikke er et problem. Det er ikke fedt når man ikke kan vide hvem der er på noget og hvem der ikke er.

arghh jeg håber jeg snart tager noget seriøs masse på, jeg er ved at blive vanvittig over at være i flue size. Nå men så længe mine løft ikke er dybt pinlige så er det ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, så ved jeg godt hvem det er. Det er ikke nogle jeg snakker med. Ham den lyshårede virker som den eneste, der træner  seriøst af dem, de andre virker bare som om de bare hænger lidt ud dernede, og så træner lidt bryst-biceps engang imellem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så er der gået endnu en dag. D 2/2-02

Cirka en time. Vi havde centeret for os selv det første stykke tid. Tror jeg var i sukker underskud for jeg måtte tage lidt cacao undervejs.

Front squat

Opvarmning 2X6X40

Workset 5X5X55 Hårdt. Latterlig lav vægt, men hårdt

Incline bænkpres

Opvarmning  1X6X40

Workset 5X5X65

Closegrip

Opvarmning 1X6X40

Workset 1X4X75 1X1X55 1X3X70 Ok jeg skal vidst tage den med 72,5 istedet næste gange. AV min skulder. ØV ØV ØV

Barbell curls

Opvarmning 1X6X22,5

workset 3X8X32,5 Næste gang med 35kg. Der er gået lidt kluder i vægten, pga nogen havde sat en anden stang op sidste gang, så det var en glat EZ stang. IKKE god.

Dips 1X10 1X6 1X7

mave

opvarmning 40X10

Workset 1X10X65 2X10X60

Tja det gik vel ok. Men er sur over mit close grip benchpres. Latterligt, LATTERLIGT siger jeg.

ØV

og så er jeg også sur over mine svage ben og mine små arme. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe bare i orden Watts.

XAX, kan nu ikke se hvad den store forskel er på EZ Barbell curls er, og Preacher EZ curls.

Det må jo stort set være det samme. Jeg synes bare Preacher rammer min biceps utrolig godt, og det er vel også ideen med øvelsen.

HEhe Watts, jeg skal ned og prøve med 85kg bænkpres som workset i dag. Glæder mig.

ej jeg synes måske trods alt det er lidt unfair, jeg har vidst trænet en del længere tid end dig, så alt taget i betragtning så har du opnået gode resultater efter min menning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak. Jeg er også tilfreds som det skrider frem nu. Er meget spændt på hvor langt jeg når til den 6. juli. Hvis jeg ikke får nogen skader, så regner jeg med at ramme mellem 90 - 100 kg max i BP. Er efter en måneds træning oppe på lidt over 70 1RM. Det skyldes også den store seriøsitet som jeg har lagt i min træning. Det kører virkelig intensivt og velovervejet.

Ønsker dig alt mulig held og lykke med dit workset idag! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg også godt forstå. Det er også rigtig flot. Det er sjældent folk oplever "så" store fremskridt. Men det er jo også de færreste som ligger ud med at træne fornuftigt. Min makker som er 16 har ikke trænet BP før overhovedet. Kan er faktisk oppe på 60kg nu, og maxer nok også ved 70kg vil jeg tro.

Jeg håber på 120kg i max pres i de her år. Vil gerne op på 100kg i workset i løbet af 4-5 måneder.

Men det er uden tvivl en kæmpe fordel for dig at du kører 100% seriøst og intenst.

Men håber det går idag. Tror dog at det kommer til at knibe. Kørte med 3X5x80 sidste gang, og det sidste sæt var rimelig hårdt. så det bliver nok en kamp i dag. Men viljen er der ihvertfald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er du nogensinde "nervøs" før et sæt?  - jeg er altid lidt nervøs når jeg sætter mig på bænken og lægger mig ned under stangen. Det forsvinder dog det øjeblik jeg løfter stangen af, men undrer mig bare over hvorfor jeg bliver det. Tror det har noget at gøre med de krav jeg stiller til mig selv og frygten for at fejle.

Måske er det fordi min krop ved at lidt adrenalin i blodet gør at jeg lige kan give den en tak til! Tror sgu at sådan et Corpus er mere intelligent end man lige tror.

100kg workset... damn...    - det tror jeg at jeg vil ønske mig i julegave ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det kender jeg godt. sådan har jeg det tit før jeg tager til træning. Fordi jeg ved hvor meget jeg skal presse mig selv, og at jeg helst skal opnå bedre resultater end sidste trænings session. Kan også godt være nervøs før et tungt sæt, pga frygten for at fejle, og frygten for at udføre øvelsen forkert.

Jeg hader at misse et sæt i benchpres. Hvor makkeren skal tage vægten. Ikke rart.

Men jeg giver dig ret i  at ens krop er mere inteligent end man tror. adrenalin er faktisk meget nyttigt i mange situationer, det kroppens forberedelse på at yde maksimalt i en situation. Det kan være noget så simpelt som at holde et foredrag. Så det adrenalinet hjælp til at yde det maksimale. Selv om det måske ikke føles sådan.

100kg i workset ja. Måske ønske tænkning ,men jeg er kun 20kg fra, og måske i efter i dag er jeg kun 15kg fra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så har vi trænet lidt igen i dag. Startede 19:17 varede lidt over en time. Var ikke SÅ oplagt, men alligevel ret spændt op på mit bænkpres. Havde desværre spist knapt 1½ time før. Ikke fedt.

Mandag d 4/2-02

Back squat

Opvarmning 2X6X40

Workset 5X5X75 Fint. begynder at blive hårdt. Dejligt. Er lidt nervøs for at miste balancen.

Bænkpres. SKOOOOOD

Opvarmning 1X6X50 No probleme. Lige som at løfte en Baby. Heldigvis.

Workset. DAMN 1X3X85 2X2X85 Ikke så imponerende. Ved ikke helt men tror jeg træner med 82,5 istedet næste gang.

Virkelig virkelig svagt. ØV

Men ok ny PR var det da.

Military pres.

Opvarmning 1X6X25

Workset 3X5X37,5

Dumbell Curls

Opvarmning 1X6X12,5

Workset 1X8X17,5 Ret ok. 2X5X17,5 .

En gut som sad ved siden af sagde at det giver meget mere at holde igen når man lader vægten gå ned. Lidt efter så jeg ham køre Barbell curls med EZ stang og bælte med kun 32,5 kg. Så tænkte jeg NEJ du, jeg gør bare som jeg plejer.

Crunch Stol

Opvarmning 1X10X40

workset 3X10X65

Kørte lige 1X10X5 på en skrå bænk men synes det er hårdt for lænden.

Prøvede lige en bryst maskine. Fyrede 8 reps af med 50kg og kørte lige en enkelt med 70kg. Altså isolerer musklen gør den, men de 70kg ved jeg ikke hvor er henne, for det var ihvertfald ikke mine bryst muskler der trak dem, nok nærmere de 77 tandhjul og sager. Men nu har jeg efterhånden også leget med alle maskinerne, så jeg har fået min lyst styret.

Er vildt skuffet over mit latterlige benchpres, og leder efter en EFFEKTIV mave øvelse.

Er meget skræmt over at faktisk ALLE bruger SMITH stativet. ALLE bruger stort set Forced reps hver gang, og massere af reps generelt. og så glor de på en som en tosse når man laver squat. Pudsigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Læser at du hopper på Kreatin-vognen. Det må blive en ekstra udfordring for mig at nå dig, trods et par års forspring og lidt pulver. Men jeg tager udfordringen op!. Håber at du vil kunne løfte mere med keratin. Lyder også lidt på dig, som om du er "træt" af at dine egne forventninger overstiger dine resultater. Men så vidt jeg kan læse, så er du da gået frem i bænkpres det seneste stykke tid. Så længe det går frem ad, så er det jo kanon. Vil følge din træning med stor interesse, da jeg også overvejer at hoppe på K-vognen (men først når jeg når et plateau).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep. Bestiller nok i aften. Ved bare ikke hvor meget jeg skal have . Det bliver ekstra svært ja. Jeg vil sige at jeg er imponeret hvis du når mig, for jeg har trods alt et års tid mere trænings erfaring mht Tung træning. resten gælder vel dårligt med. Håber det vil hjælpe lidt med noget Kreatin. Det vil forhåbentlig forbedre mine læft lidt. jeg er lidt træt af mine egne forventninger, men det er også lidt pga at jeg prøver at ligge på samme stade som de andre Mellem store gutter i centeret, selv om jeg lige er startet.

Jeg er bestemt gået frem i Benchpres. Jeg kom hjemme fra med en vægt på 66kg i max pres. Og har løftet 85nu. Så næsten 20kg fremgang på en måned. Det er fair nok.

Men så længe det går den rigtige vej så er det ok. Jeg skal nok holde dig opdateret. Så kan du jo overveje at tage kreatin selv. Men jeg skal lige læse lidt i aften om eventuelle bivirkinger, jeg vil IKKE taget noget som på nogen måde kan forveksles med et doping middel, eller har bivirkninger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now