Til spinning med Arne


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Det ærede medlem Hoosier og det ærede medlem MaxPower har ledt opmærksomheden hen på de to, der ved første gennemlæsning sprang i øjnene, jeg takker.

Pedanteri, hvis i spørger mig - men det gjorde i jo ikke :D

Hov!! glemte lige.... god artikel - det er sjovt så nysgerrig jeg bliver, når der står noget om personlige erfaringer - er det kun mig der har det sådan??

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

For ganske få år siden ville jeg utvivlsomt have ment, at denne artikel var en beskrivelse af noget urimeligt selvplageri. Idag synes jeg, det er utrolig fascinerende læsning. At "almindelige" mennesker kan nyde anstrengelse og stærkt forhøjet puls, og at de ligefrem giver udtryk for det; det er da noget af et skred. Virkelig god artikel :devil::devil::devil:

Skulle der komme en andenudgave engang med tiden, vil jeg lige påpege et par ting, sådan rent artikelmæssigt.

Voksne mennesker har et fornavn og et efternavn. I en reportage fra Skovbørnehaven er det fuldt ud i orden at kalde personerne for Tobias, Nicolai og Linnea, Det er jo børn. Gør man det samme med voksne, bliver troværdigheden trukket ned. Hvis navnet i denne sammenhæng er følsomt, bør man, efter min mening, i en bisætning beskrive hvilken person, der er tale om. Det kunne man gøre i kolofonen.

Profilnavnene spock og Hoosier bliver også nævnt, uden at man bliver gjort opmærksom på, at der er tale om Arnes træningspartnere. Som udenforstående ville jeg jo straks tænke på Indiana og Star Treck og hvad deraf følger af mærkelige associationer. Måske kunne man linke til de pågældendes logbøger, hvis man indhenter de behørige tilladelser. Artiklen er et logbogscitat, men det virker lidt (for) indforstået i passager.

Som Jyllænder er jeg lidt stødt over, at et udtryk som "SATS-Parken" får lov til at stå uforklaret. Et direkte link ville virke for reklameagtigt. Man kunne ofre en bisætning, hvor man forklarede, at der var tale om et større motionscenter i København. "MendetvedvelalleogGoogleerkunetparklikvækognævneskunstedoggadenavneerdetnokikøbenhavnsområdet"- holdningen er mig fremmed. Lå træningscenteret i Sdr. Knudris, ville den geografiske paratvisden ikke være slet så overladt til folkeskolerundkredsen. Så ville man nok ofre plads til en beskrivelse af geografien.

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Som udenforstående ville jeg jo straks tænke på Indiana

Det var også meningen... ;)

Er du sådan én ægte én - og ikke noget med Hoosier Daddy/Mamma- noget?? Eller hvad er meningen? :confused3:

Har boet der et år - så næsten. ;)

Og Felix the Cat (min avatar) er maskot for Logansport High School, som jeg gik på. :)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

cfred -> Tak for kommentarerne (som jo mest er til redaktøren). Jeg var omkring nogle af de overvejelser du kommer med, men valgte ikke at komme med uddybende noter for ikke at ødelægge det fortællemæssige flow. Teksten formidler en stemning og hvorvidt læseren sidder tilbage med uforløste detaljer er sekundært. However, en redaktionel infoboks nederst på siden kunne give de manglende informationer uden at forstyrre teksten. Helt rigtigt.

Hvis Arne på forhånd havde planlagt teksten til forsiden havde han nok ikke skrevet "Parken", men : "Det var en varm aften i fitnesscenteret i den ellers kolde storby. Neonlyset havde lagt en stemning, men det skulle snart ændre sig ..."

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arne på forhånd havde planlagt teksten til forsiden havde han nok ikke skrevet "Parken", men : "Det var en varm aften i fitnesscenteret i den ellers kolde storby. Neonlyset havde lagt en stemning, men det skulle snart ændre sig ..."

....Arne trådte ind af døren og hængte sin regnvåde cottoncoat af på stumtjeneren og smed hatten efter receptionisten. På sin særegne måde som en cowboy der just er hoppet af jernhesten gik han til caféen, og forlangte med et koncentreret blik - "to maximbarer og to kolde fra kassen". Centret blev stille -HAN var ankommet. Den berømte Chris McDonals rystede ved tanken, her var københavns mest frygtede spinning-slayer - og det var HANS time han havde valgt at slagte.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

" LaChris var nervøs og han kunnne ikke skjule det. Han svedte. Ikke den sædvanlige træningssved, men en kold ildelugtende sved der piblede frem fra armhulerne. Han kunne ikke få pulsen ned. Der var kun en ting at gøre - at komme op på cyklen hurtigst muligt. Arne gik til en af cyklerne i forreste række. Det var et trick han tit brugte. LaChris bemærkede det, men lod sig ikke mærke med det. Han tog sig sammen - det var trods alt ham der var spinnerkongen. "

Link to comment
Share on other sites

" LaChris var nervøs og han kunnne ikke skjule det. Han svedte. Ikke den sædvanlige træningssved, men en kold ildelugtende sved der piblede frem fra armhulerne. Han kunne ikke få pulsen ned. Der var kun en ting at gøre - at komme op på cyklen hurtigst muligt. Arne gik til en af cyklerne i forreste række. Det var et trick han tit brugte. LaChris bemærkede det, men lod sig ikke mærke med det. Han tog sig sammen - det var trods alt ham der var spinnerkongen. "

Han kom i tanke om at en fyr ved navn allerup en gang have forsøgt at ansætte ham som spin-doctor i sit mindre fallerede edb firma. måske han skulle ha sagt ja, så ville han slippe for at sidde her og komme med historier om den texanske helt Lancier armstærk - blot for at dække over sin alt for høje puls, mens ham der spinning-slayeren sad smilende. Hvor er det irriterende tænke han ved sig selv. I samme øjeblik hans rystende fingre fandt vej til cd afspilelrens play knap - fangede han slayeren arnes øjne - onde, kolde og forventningsfulde, man kunne se glæden i hans øjne, om lidt skulle LaChris slagtes - så døde stilheden, da musikken brølede ud af højtalerne...

Link to comment
Share on other sites

 Share