Kickstart på vægttab


FruJensen
 Share

Recommended Posts

Hej RDJ og Chrizz

Det ville jo være fedt, hvis jeg kunne nå det stadie, at være afhængig. Men det kommer nok af sig selv, når jeg kan se resultaterne af mine anstrengelser :)

Nu var det ikke for at kaste med sten .... på ingen måde. Jeg bor vist i et alt for stort glashus til at gøre det :lol: Men det bunder nok lidt i, at jeg som overvægtig er nået dertil, at min flovhed over mig selv, og min frygt for følgesygdomme, er blevet tilpas stor til, at jeg bare kan slå det hen.

Bundlinjen er vel, at det faktisk er ligemeget hvad de andre tænker, det er jo mig, mit helbred og velvære det drejer sig om ;)

Fru Jensen

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke for at kaste med sten ....

Hej FruJensen,

Det med stenene...det var ikke om dig jeg talte...s'følgelig ikke! :) Jeg mente bare at folk der måske ikke var overvægtige men veltrænede ikke var perfekte alligevel...derfor skal du ikke bekymre dig om dit udseende men bare gå ud og få gjort det du vil gøre :) ok, nu tror jeg du forstår mig... :)

og det med afhængighed: det kommer faktisk før du resultaterne...hihihi...også selv om man i langt tid ikke har været særlig glad for motion ;) Men det behøver vi ikke at snakke så meget om, det finder du forhåbentligt selv snart ud af :) take care :)

Link to comment
Share on other sites

Hej FruJensen :wave:

Jeg vil blot lige tilslutte mig de andre herinde, og også give dig et lille kærligt skub ;) med på vejen. Der er ikke nogen der føler sig helt tryg i et motionscenter til at begynde med, tro mig. Det gjorde jeg heller ikke, og jeg er ikke overvægtig. Men når man er kommet over den første hurdle (som formentlig er den sværeste) og vænnet sig til stedet og træningen, så kommer man til at holde af det.

Men det bunder nok lidt i, at jeg som overvægtig er nået dertil, at min flovhed over mig selv, og min frygt for følgesygdomme, er blevet tilpas stor til, at jeg bare kan slå det hen.

Du har INGEN grund til at være flov over dig selv. Tværtimod! At ændre livsvaner er ikke noget man "bare" gør, og hvis man ikke har den store træningserfaring kan også dette forekomme forvirrende og uigennemskueligt. Jeg vil vædde på at alle herinde tager hatten af for dine bestæbelser; og at du kommer herind og gider at sætte dig ind i tingene, og ikke bare tyr til den første Femina-kur, viser engagement, og tyder på, at du mener det alvorligt.

Og jeg vil også vædde på at størstedelen af folk i motioncentrene synes at det er flot når en overvægtig klør på med krum hals, og ikke lader sig afskrække af hvad "folk" mon tænker. Og hvis de ikke gør det er de formentlig nogle pubertære snotaber uden menneskelig indfølingsevne. :angry:

Du kan eventuelt starte en log så vi kan følge din fremgang. Jeg er sikker på, at der er en masse klåve der hjertens gerne vil give gode og fornuftige råd med på vejen.

Held og lykke :)

Med venlig hilsen

Clayman

Link to comment
Share on other sites

Hej Clayman

Tak for dit kærlige skub :bblush: Jeg blir jo helt flov over roserne !!!

Jeg kunne ikke sige det meget bedre, det er hammer-sejt at skulle overskue et stort vægt-tab. Men jeg er jo ligesom indstillet på, at det skal vare ved. Derfor er jeg nødt til at lære mig selv gode kostvaner, og at begynde et aktivt liv. Så da jeg så dette fora, tænkte jeg at det måske var vejen frem.

Jeg er blevet spurgt før, om det ikke var en idé at oprette en log .... men jeg har intet at skrive i den :unsure: . Jeg har aldrig trænet før ... så jeg tænkte jeg ville vente til jeg har noget at skrive om ;) Det vil også være med til at holde mig til ilden, at kunne skrive resultater herinde. Så har jeg ligesom noget der hjælper mig på vej, et regnskab til offentlig skue, hvis i forstår. Når jeg opretter den, håber jeg også der er mange der kommer med gode råd.

Det med at skulle komme over den første hurdle, at tage de første skridt ind i sådan et center ..... jeg er så nervøs, men samtidig glad over at ha´ taget beslutningen.

Tak for dit indlæg Clayman

Hilsen Fru Jensen

Link to comment
Share on other sites

Lige en anekdote om 'Stofskiftekuren' - kuren stammer enten fra Hvidovre hospital eller Riget.

Jeg fik besøg af et par venner, som jeg ikke havde set i en måneds tid, og den ene havde T-shirt på. Jeg tænkte, at det var da underligt så pindarmet han var blevet på det sidste :confused2: :lol:

Jeg nævnte det ikke (flink er jeg vel :angelgrin: ).

De fortalte så, at de havde været på denne stofskiftekur og havde tabt hhv 5 og 7 kg - incl. elskovshåndtagene. De styrketrænede ikke, de var glade for resultatet, og de havde bevaret den nye vægt. Men jeg ville ikke røre den kur med en 3 m lang ildrager, det har jeg min muskelmasse for kær til :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share