Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      387,835
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,168
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,689
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,146
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (234,027 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Træning d 25.1 Løb - Hechmann grundtræning uge 2, dag 6  15 min jog-Ae1 2 x 5 min i AT- An1 og ligesom sidst i 4.20 5 min jog ind imellem  15 min jog  Gik overraskende godt trods ømme muskler rundt omkring Dejlig udstrækning bagefter hvor sveden dryppede og masser af god musik hele vejen, da jeg fandt et gammelt SoundCloud mix med gode beats.     Må se om det lykkes at liste noget Hechmann løb ind ovenpå PT i morgen   
    • Ikke ligefrem flyvende i dag, men fik da i det mindste sat pensum op til fem styk lørdagsintervaller. Det må så blive seks styk næste lørdag 
    • Lørdagstræning i abeskuret:   Incline dumbell press - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+elastik, 6x40kgs+kraftigere elastik(PR), 10x40kgs Dumbell curls m. Fatgripz - 6sæt x 10-12reps med 19kgs Dumbell laterels - 3sæt x 15reps med 10kgs Supersættet med Dumbell shoulderpress - 3sæt x 10reps med 20-27,5kgs (vertikalt rygstykke)   Cardio: Airbike - 100kcal på tid (5min og 15sek. PR)   Planen var at holde den over 400watt men Ca. Halvvejs måtte jeg droppe den til et sted imellem 350-400watt. Træls jeg ikke kom under 5min men den er der næste gang :-) Føler ikke jeg var maxet helt ud. Men klamt hårdt selvfølgeligt.    Fed runde :-)
    • Jeg ville egentlig lave en vinterstatus. Ikke fordi vinteren er væk men alle korrigeringer på arbejde er overstået og udover en enkelt lille ting, er alt på plads i lejligheden. Jeg skal bare til Jylland i weekenden og derefter venter en OCD-venligt triviel trommerum. Altså indtil hjemmeplejen ringede og fortalt, at min onkel (ham med sprutten) var faldet og havde ligget næsten to dage, før de fandt ham og fik ham indlagt. Heldigvis har det det bedre end sidst. Dengang gik der en del ture til Hillerød og lige i den sammenhæng er det ret upraktisk at arbejde 12-22.
      Så en hektisk dag, hvor jeg også skulle forberede en særlig gave til weekenden, vaske tøj osv. GPSen i bilen ville gerne opdateres og det blev den desværre og nu er den så umulig at jeg ikke engang kan komme ind i indstillinger. Men jeg kom en god tur på Zwift. Efter to benfri dage var det ikke helt uoverkommeligt og stængerne havde det da også væsentlig lettere end konditionsdelen, der begynde at blive presset til sidst.
    • Hæ hæ ja. Er i hvert fald fascinerende, at det er muligt at ændre for længst indgroede vaner, når du virkelig skal. Mens andre vaner tilgengæld bare kan synes helt umulige at rokke på. Det gode ved morgenerne egentlig, at de minder mig om morgenerne i Nepal. Ud af soveposen, pakke sammen, vand i hovedet og så en kop kaffe + afsted. Koffein kicket kan jeg stadig savne men ikke, at jeg var nødt til at sidde en time i min seng og vente på, at det ligesom virkede og dagen kunne begynde.  Speaking of: Koffeinfri på dag 79 og Netflix fri på dag 6. Ville lyve, hvis jeg ikke indrømmede, at det trak i mig da jeg kom sent hjem ovenpå laang dag og uge. Lykkedes mig i stedet at få ordnet en masse i køkkenet mens jeg spiste og ja så virker det jo indlysende rigtigt, i stedet  for bare at sidde og stene. Havde gymnastik tøjet på fra morgen stunden men forlod først arbejde sent og er desuden SMADRET ovenpå PT i går Træning d 23.1 Yoga 45 minutter i udstrækningsområdet Scandinavian center, Yoga stream og valgte programmet Strala relax. Bare på med Bose hovedtelefonerne, lukkede øjne og så derudaf.  Det har taget mig mange, mange år og både hjemme og hold træning at nå dertil, hvor jeg bare kan distrahere fra andre, centret og det mærkelige i, at jeg hopper rundt. Well efterhånden følger folk mange forskellige programmer og det gav masser af god natte søvn. Mere af den slags.  Personlig styrketræning med coach J 1.super set Squat med fri vægt stang vekslende med air squat. Begge dele med elastik lidt oppe over lårene. Forholdsvis mange gentagelser og lav vægt, da det er ret nyt og teknikken lige skal være i orden.  2.super set DB incline chest press, gik fra 10 til 12 til 14 kg, 10 gentagelser og de første 2 med langsom fase ned mod brystet + de to sidste med pause i bunden. Bulgarian split squat med 10 kgs håndvægte i hænderne, 10 stk Kørte 4 eller 5 runder. På den sidste tog jeg så mange gentagelser som muligt med de 14 kg = 20 stk, så kunne godt have haft mere vægt på. Andre gange er jeg slatten som en udtrådt banan, så ikke nemt for coach at vurdere 3.superset Pull down, smalt fat, 10 gentagelser 35 enheder i kabelstak + 1.25 kg  Nordic hamstring curls, 7 gentagelser 3 runder 4. superset var EMOM 90 sekunder x 6 Prowler med 62.5 kg frem og tilbage = 32 m, vekslende med 6 push ups I 5.runde var jeg nødt til at stå over på push ups, da jeg var helt færdig. Som sagt i dag vilde vilde muskelsmerter i ballerne. Må se om kroppen overhovedet vil være med til fx løb i morgen. Søndag mere P.T. 
  • Recent Status Updates