Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      388,961
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,691
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,147
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (240,367 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Flere uafhængige tests har i øvrigt vist, at det giver ekstra friktion, hvis det mindste tandhjul kun er 10 tænder ift. 11, fordi kæden skal bugte sig så meget mere. 10 tænder er standard i dag, og Campagnolo har lige lanceret en gruppe med 9 tænder som mindste.

      I den anden ende af kassetten er 30, 34 og helt til 42 tænder noget der minder om standard på racer- og gravelcykler. Og jeg tænker lidt...hvad er EGENTLIG problemet med at have en forskifter på sin racer? Den vejer en brøkdel af de enorme kassetter man bruger på 1x systemer...til gengæld undgår man de ekstreme vrid og kan køre 53x11, som er ufatteligt mere effektivt end 50x10 eller 48x9.

      Og hvad koster en SRAM Eagle kassette egentlig? 300 euro for den almindelige...i Tyskland. Av av av. Det koster KASSEN at lave de store kassetter så de ikke vejer et kilo, fordi der er så meget materiale, der skal fræses væk.

      Skivebremser...ja, enig. Jeg ville HELT SIKKERT hellere køre Marmotte med skiver (uanset om det var varmt eller regnede), men til almindelig fladbane her i DK kan jeg ikke mærke den store forskel. Ud over at en cykel med skiver er tungere og mere kompliceret at reparere. Men skivebremser er en tabt sag, for alle cykelproducenterne har besluttet at det er det, der er fremtiden. Specialized, Cervelo, Trek, you name it...ingen topcykler kommer længere med fælgbremser som valgmulighed.

      Den gode nyhed er, at jeg snart tror at man kan købe hjul til fælgbremser til rigtigt gode priser :-). Både af nye og næsten nye, når folk får en ny cykel med skiver og ikke længere har noget at bruge de lækre hjulsæt til fælgbremser til noget. 
    • 91,4kg

      Aftale med kollegaen om at køre den korte runde. Han har ikke kørt siden han sidst kørte med mig men lagde fra land med stram kæde. Jeg følte mig også kæk, nu jeg endelig havde fået hul til wattene, så vi var begge to ret tændte ude ved kamelbakkerne. Han fik et forspring der var lidt større end jeg havde planlagt og jeg åd mig ikke rigtigt ind i slipstrømmen. Men små 1650w på toppen. Det var sgu fedt at blive presset igen.
      Den manglede træning gjorde at han tabte pusten en del men havde vist en god tur, trods alt. Jeg efterfyldte vand på Shell og ville nyde det gode vejr og fortsatte med Amagerrunden. Lad os bare konstatere, at jeg også oversatsede fælt i modvinden på udturen men tog alligevel et par omveje og fik årets længste tur på 102km i hus. Og en genopfriskning at stregerne på arme og ben

      Miraklet kom der herhjemme, da jeg åbnede TP. Ny All-time-PR over 5 sekunder på 1591w. Vi skal kun 10 dage tilbage før der var all-time-PR på 10 til 90 minutter. Så det funker åbenbart i begge ender at tidsskalaen - når jeg har en god dag.

      Det er jo lige før jeg skal gå lidt stille med styrketræningen og prøve at holde bedre fast i cykelformen, så jeg ikke som vanligt skal starte helt forfra når vi når april. Men noget jern skal der knækkes - det har jeg glædet mig til.

      De næste tre dage skal jeg på efteruddannelse kl 11-18 og har længere transportid end normalt. Jeg skal til Jylland i weekenden, så der bliver nok ikke trænet alverden i den kommende uge. Måske startskud til at gå i vintermode?
    • I dag kom jeg igennem 6 gentagelser af 3 minutter på 120% af FTP.
      Jeg tænker at cykle en længere tur her i weekenden, hvis jeg kan ramme ind i mellem de byger, som vejrudsigten lover.  
    • Cykler 3 gange om ugen som jeg ikke poster her.  Tirsdag  Pullups - 5sæt x 12reps   Lavede lidt disko idag: Incline DB press - 20x20kgs, 12x27,5kgs, 20x35kgs Band rows - 3sæt x 15-20reps DB laterals - 3sæt x12reps med 19kgs Benpres (technogym) - 4sæt op til stakken(190kg)   Planen er bare at lave et enkelt eller 2 semihårde sæt om ugen. Så lidt slid og så lidt arbejde som muligt.  Imorgen skal der cykles igen :-D
    • 20-9-2020 Løb 6,3km 41m33s   23-9-2020 Løb 4,4km 28m45s Er lidt hårdt ramt af virkeligheden for tiden, det kniber med tiden, men fik løbet en tur kl 21. 24-9-2020 Løb 4,3km 27m02s   09-09-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min.   Squat:  1 x 5 x 20kg.   1 x5 x 50kg. 1 x5 x 60kg.  1 x5 x 65kg.  2 x5 x 70kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 50kg.  2 x 10 x 55kg. Row Low maskine  1 x 10 x 50kg.  2 x 10 x 75kg. Hurtig omgang, gryderne med aftensmaden stod og kogte derhjemme.
  • Recent Status Updates