Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      389,476
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,692
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,147
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (243,119 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 172 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Lidt mere tirsdagstræning:   Hyper ext - 4sæt x 25reps High box Squat - 10x50kg, 5x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x150kg, 3x160kg Bulgarien split squat - 4sæt x 8/8reps med +15kg Bænkpres - 10x60kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 3x120kg (Jaja, engang var dette en let vægt. Det er godt nok lang tid siden. Men fint nok jeg kunne presse den) Close grip bænkpres - 8x90kg, 8x90kg, 8x90kg DB curls - 5sæt x 10reps med 20kgs KB press - 10x12kg, 10x16kg, 10x20kg, 10x24kg Plate raises - 3sæt x 10reps med 25kgs skive Frihæng i barre med fatgripz - 3sæt    Udemærket runde. Det er sgu barske løjer at sutte sit bænkpres op fra slap. Men altså det går langsomt fremad trodsalt og det har trodsalt ikke hovedfokus. Cardio er ligeså vigtigt og kropsvægten skal holdes nede.   
    • Tak kære Vestjyde  ja og for det meste nyder jeg også mine ture. På weekendens ture følte jeg mig dog ikke helt tilpas. Somehow for tung og for træt, ligesom ude af balance pga arbejdspresset, som nok også i sidste ende var det der fik mig til at forfalde til koffein fixet. Ja og selvom, at det kun var fredag og lørdag, så har jeg lige siden haft oplevelsen af at sove med et øje på klem. Ikke rigtig nede i den dybe søvn. Og så tilgengæld træt om dagen. Søndag faldt jeg i søvn om eftermiddagen i sofaen. Fik spist lidt for meget og for usundt.  Nå ved jo heldigvis godt, hvad der skal til for at balancere tingene og selv her i de mørke corona tider, så har jeg fundet helt vidunderlige live streaming yoga klasser hos Yo studio. Der er også et kæmpe katalog af tilgængelige videoer men det med online streaming kan altså noget. For mig giver det mig mere følelsen af en konkret aftale, noget som jeg skal troppe op til og ikke lige kan udskyde til senere (de dage hvor jeg så ender med ikke at få det gjort). Desuden så ligger der masser af 15 minutters klasser fra Yo´s januar challenge og det må jeg simpelthen kunne få kastet mig selv ud i også på travle dage. I morgen er jeg booket til noget barre træning og så noget yoga inden sengetid = praktisk i forhold til at skulle tidligt op igen ovenpå forhåbentligt en god nats søvn.  Træning d 25.1 Yoga 1 dejlig times Vinyesa Træning d 26.1 Yoga  1 dejlig Vinyesa time + 1 dejlig Yin time  Ihhhh så bliver det ikke meget bedre. Stadig følelsen af at sove let i nat men faldt i søvn igen når jeg vågnede og er ved at være godt arbejdet igennem flere udfordrende deadlines.  Jeg har ikke forbudt mig selv at indtage tidlig tog kaffe på torsdag men det fornuftige valg er at lade være. Jo jeg bliver totalt lykkelig i øjeblikket men bare så meget crash & burn fornemmelse senere på dagen og i dagene der følger. Så hellere forfølge de ting der gør mig naturligt glad som ro, yoga og anden træning.  Nå har noget undervisning som jeg skal have gjort færdigt. Fortsat god uge til boardet.  
    • Tirsdag:   Concept 2 roergometer - 2000meter (7min og 37sek. Damper settings: 7) Løbebånd - 1km med 13-14km/t   Er godt nok ikke i ro form. Men pulsen kom godt op ved både roning og løb. Fint fint :-)        
    • Endnu et par ugers træning i bogen Efter et skuffende FTP test, valgte jeg egentlig lige starte med at starte ugen stille og rolig, med lidt tempo kørsel udelukkende, samt jeg skippede onsdagens træning. Torsdag blev der dog skruet op for intensiteten med 3 minutters intervaller på 115% af FTP x 9 og lørdagen på 5x 10minutters på sweetspot.  Om søndagen kørte jeg mit eget lille struktureret træningsprogram, hvor jeg har 3x 15minutters på ca 86% af FTP, samt 3x 115% a 3m på FTP. Jeg forsøger lidt, at vende kroppen til at forbrændte fra mine fedtdepoter istedet for sukkeret - hvilket jeg oftest gør, da det plejer at være ret intensiv træning jeg kører - nu må vi se om, det kan gøre at FTP'en bliver bedre - da der er dobbelt så meget energi i fedt, end i sukker.   Ellers startede den sidste uge, med nogle hårdte 50s på 150% af FTP efterfulgt af 40sek pause - og det blev gentaget 8 gange, inden en lille pause - og 3 set af dem i alt - den var sgu hård for mig :D - men det der gør ondt, gør godt! Onsdagen kørte jeg lidt løst på zwift - og det skulle egentlig være en recovery ride - men jeg bliver sgu grebet af de segmenter, og endte med at give den gas op af en bakke  - det endte med 3½ minut på 355w i snit - dumt men hva faen - lidt sjovt skal man jo også have! Samtidig har jeg læst lidt omkring, hvilke muskler cykelryttere bruger meget, og en af de muskler som er den største, er balderne. Samtidig fladte jeg så over en youtube video, hvor han viste nogle øvelser - og de første par øvelse han viste, viste akkurat hvordan jeg tog de øvelser. Dernæst nævnte han så, at dem som tog øvelserne på denne måde - kompenserede rent faktisk balde musklen med deres baglår samt lænden. Det gav god mening, for jeg får sgu nogle gange noget ondt i lænden hvis jeg skal yde store watt i længere tid. Så nu er jeg begyndt på nogle øvelser for at aktivere balden noget mere. Spændende om det giver noget - for, at min FTP kun skulle være på 260w giver bare ikke mening, når jeg kigger lidt tilbage på den baggrund jeg har. Samtidig hørte jeg en podcast, hvor en sundhedsguru snakkede om kreatin tilskud, om han dyrker motion/styrketræning eller ej, er godt for nervebanerne i cellerne, og skulle efter sigende have en god effekt for at komme sig fra hjernerystelsen (hvilket jeg stadig bøvler lidt med, fra 2017 - ekstra træthed) så det er købt og igang med at forsøge, om et bedre mentalt overskud samtidig også kan give et ekstra nøk - så mange spændende ting! Resten af ugen blev ved hårdere intervaller, og søndagen blev der brugt 3 timer udenfor på min cross - det kan virkelig anbefales - cross kan virkelig noget, som MTB ikke kan, og noget racer ikke kan!
    •   Søndag kørte jeg 2x14 minutters 30/30 sek og løb efterfølgende 10 kilometer.
      Her til aften er det blevet til halvanden times zone 2.
      Sidste uge ramte jeg 7 timer fordelt på 3 løbeture og 3 ture på hometraineren.
  • Recent Status Updates