Forums

1. Træning, kost og sundhed

1. Online Logbog

Opret en logbog og lad andre følge din træning

380,736

Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

42,459

Kost og Kosttilskud

62,648

Alt om sport

48,586

Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

10,198

Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

61,023

Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

3,263

Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

9,742
    12. Billedgalleri   (218,654 visits to this link)

Brugernes egne fotoalbums

• Nyeste Emner

• Nyeste indlæg

• Doktorens log
      Hey Jakob, sælg mig lige dine hip thrusts? Kan de bruges til noget? Er det en (gyyys!!!) funktionel øvelse, mao kan jeg overføre den til skwats?
    • Oppustet mave / mindre badering
      Jeg er en ung fyr på 21, som styrketræner tre gange om ugen og løbetræner 2 gange om ugen. Motionen er på plads. Dog irriterer min mave mig. Det er ikke en "vom", men ligesom en delle, der lige under navlen, og som jeg bare ikke kan få til at gå væk. Den nederste del af maven er "oppustet" (konstant, men altid mere efter spisning), og det føles også som om, at fedtet er inden under, hvilket jeg har hørt, hedder visceralt fedt(?). Grunden til, det irriterer mig, er, at resten af min krop ser forholdsvis trænet ud. Har jeg en t-shirt på, er der to buler på min krop; mine brystmuskler (fedt nok), men til tider desværre også dellen. Jeg er ikke fanatisk omkring alt dette, og på ingen måde usikker på mig selv, men når jeg nu afsætter den tid, jeg gør, til træning, så vil jeg have det hele med. Jeg har konkluderet, at jeg ikke spiser ofte nok, men desværre er hoppet i fælden med at spise et par få meget store måltider hver dag, hvilket skulle være kontraproduktivt. Jeg er studerende med begrænset tid, og har altid været meget imponeret over travle mennesker, der kan formå at sætte en sund kost sammen på farten. Mit spørgsmål er - hvordan gør I? Jeg er ikke i besiddelse af en masse vilde og komplicerede opskrifter (alt, der tager længere tid end pasta med kødsovs, er for besværligt), og ærligt talt interesserer jeg mig overhovedet ikke det mindste for madlavning (selvom jeg er tosset med at spise). Jeg vil gerne have det overstået hurtigst muligt. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er hug på idéen om at tælle kalorier (jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det). Er der nogen, som evt. kender til en hjemmeside med ENKLE og LETTE opskrifter, eller måske endda en kostplanlægger, så jeg f.eks. kunne planlægge min mad en uge i forvejen og købe ind til det? Jeg ved, at man helst skal spise 5-6 gange om dagen, især i forbindelse med træning, og jeg prøvede det i en periode, men blev træt af havregrød. Jeg mangler tydeligvis inspiration! Jeg sætter pris på alt input!
    • Langt pokker i MOL
      I går var jeg til tandlæge med noget jeg troede var et hul. Så viser det sig at jeg er alt for voldelig mod mit tandkød, som har trukket sig tilbage. Pis og lort. Ny tandbørste med tryk-indikator. Inden, var jeg til den halvårlige lungefunktionsundersøgelse. Den "dumme" KOL-indikator er faldet endnu 1 point. Omvendt var lungefunktion og pustekraft blevet bedre. Den stakkels læge aner ikke hvad der er fat. Først var hun inde på kortvarigt at øge dosis af Giona. Efter at have tænkt ville hun så halvere den. Men endte på at jeg fungerer med det nuværende og ikke ville risikere trænings-mismod ved at pille ved dosis og risikere samme bøvl som sidst vi eksperimenterede. I dag har jeg købt ny dyne og hovedpude. De gamle var virkelig gamle og lusede og burde have været skiftet for mange år siden. I dag har jeg ligget på knæ og tigget og bedt om at komme tilbage til S-tog. Himmel og hav er sat i bevægelse for at finde ud af om det kan lade sig gøre - det skal givetvis op og vende højt oppe i systemet, så forventer ikke svar lige med det samme. Til aften blev der kørt Heino-cup så fremmødet i cykelklubberne har ikke været stort. Så jeg kørte med Hvidovres licenshold. Socialt fungerer det egentlig ret fint. Intervallerne var præget af stor styrkeforskel fordi vi var ret få. Jeg var stadig busted i stængerne fra søndagsturen sammenholdt med ussel restitution pga de to nattevagter og dehydrering. Men fik slæbt mig med rundt de 91km. Når de andre skyder en spurt af i enden af et fællesinterval er jeg prisgivet - der er jeg skamstegt og har stort set intet at rykke med  Til gengæld går det fornuftigt når spurterne køres uden optakt. Dog er jeg bange for at overtræde de uskrevne regler, så tør ikke starte oppe foran og så ligge og køre med deroppe, nu jeg ellers ikke kan bidrage med noget i noget andre sammenhænge. Det er bare lidt trist at pløje op gennem rækkerne, når man ellers ville kunne få få lidt helt reelle tæv - det havde været liiiidt sjovere. Men det er jo det sædvanlige bøvl.
    • Fra s til xl på 1 1/2 år. wtf!
      Den her bliver lidt lang, beklager på forhånd.  For omkring to år siden gik jeg ned med en hæftig omgang stress/depression og blev sat på escitalopram 30 mg om dagen (max anbefalede dosis er 20 mg for en voksen, tror ærlig talt ikke at min 70 årige læge havde sat sig ind i medicinen før hun forhøjede dosis). På omkring et halvt års tid tog jeg 10 kg på. Da jeg startede vejede jeg omkring 60 kg, trænede 3-4 gange om ugen og havde godt styr på kosten, dvs spiste fornuftigt med plads til et stykke kage til fødselsdage, et glas vin osv. Da jeg blev syg blev jeg opfodret af min læge til at "gå lange ture" i naturen, og med to hunde og en sygemeldning tog jeg dette til mig. Det skal lige siges at jeg ikke rigtig havde nogen appetit til at begynde med, og spiste meget mindre end jeg plejede. Det var først da jeg blev "klar" i hovedet igen og begyndte at foretage mig andet end at gå ture i naturen og begyndte at vende tilbage til min normale rutine med træning og sund kost, at jeg opdagede hvor meget jeg havde taget på. I det sidste års tid har jeg levet hvad jeg mener er sundt, med masser af motion, og blot set vægten stige. Jeg har spist som jeg plejede og givet den lidt mere gas med cardio dog uden resultat.D. 1 januar besluttede jeg mig for at det kunne være nok og fik lagt kostplan med en indtag på ca 1400 kcal om dagen fordelt på 50 % kulhydrater, 30 % protein og 20 % fedt. Efter to måneder havde jeg taget på! Jeg snød ikke! Jeg spiser ikke sukker, drikker sodavand, går i byen osv! Min læge mener at det er medicinen der gør at min krop lagrer fedt i højere grad, men hvad gør jeg ved det? Jeg er i gang med at trappe ud, men det er en lang proces. Jeg blev selv bekymret for at jeg havde kørt min forbrænding i stå, og prøvede at droppe kostplanen og tælle kalorier, og så ligge mellem 1600-1800 kcal. Dette holdt jeg hurtigt op med igen da vægten steg endnu mere! I øjeblikket tæller jeg kalorier på myfitnesspal og holder mig på 1200 om dagen. Jeg er ret aktiv i min hverdag med 3 daglige gåture og cykel som transportmiddel, dette supplerer jeg med 2 gange styrketræning og 3 x 30 min cardio. Hvad gør jeg forkert?   

• Recent Status Updates