Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      387,767
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,168
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,689
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,146
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (233,890 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 26 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • X 2, det er så sejt Vestjyde og lur mig om ikke at super løber og cykeltrold Henrik bliver fristet af at springe ud som yogi  
    •  Mange tak super løber og ja kan mærke, at det gør en positiv forskel med logbogen. Det er dejligt. Træning nåede jeg dog ikke i går. Tanken om at forkæle mig selv med sushi, chokolade og Netflix vandt. Ja og no harm done men ser faktisk tydeligere og tydeligere, at de ting som jeg gør for at være god mod mig selv, ja at de faktisk ikke gør nær så godt, som når jeg fx får taget mig sammen og får ryddet lejligheden, tilberedt noget sund mad, eller som fx torsdag får trænet.  Altså at se en god film eller serie er jo ikke en katastrofe. Somehow, så er det bare lidt ligesom med kaffen, hvor den ene kop tager den anden - jeg kan ikke rigtig styre det og der er nogle negative omkostninger/konsekvenser.  Min dagbog af papir har været god i forbindelse med mine (ja der har været mere end et) kafferehabs og på samme måde tænker jeg, at jeg kan bruge logbogen her til at dokumentere, hvordan det går med mig versus Netflix.  Alene det, at jeg kort tid efter at have opsagt abonnementet og den obligatoriske "Sad to see you go" mail, får en "Hvad skal det være i aften.." altså de kalkulerer med, at jeg ikke kan holde mig væk og har hidtil haft ret mange gange.  I dag må være dag 0, da jeg i nat så sidste afsnit af 7.sæson af "MadMen" færdigt. Et fabelagtigt gensyn med en af de IMHO alletiders bedste serier. Og også en serie, der lidt får mig til at ønske,  at jeg havde et job, hvor jeg kunne have pæne kjoler og sko på, make up og udslået hår. Ikke, at jeg ikke ser meget godt og meningsfuldt i det job liv, der nu engang blev mit, men der er bare meget lækkert tøj og et fantastisk portræt af udviklingen fra starten af tresserne over i 70'erne.  Ja så dag 0 mht Netflix og dag 73 mht at være kaffefri.  Dagens træning  Løb - Hechmann grundtræning uge 1 dag 6 15 min jog-Ae1, bevægede mig op i 5.27 2 X 4 min i AT-An1, lagde mig direkte på 4.20 i begge omgange og det gik fint. Kunne godt have fortsat 20 sek = udmærket tempo for 1000 m intervaller, hvis det skulle have været. 4 min jog indimellem og til sidst 15 min jog.  Så god fornemmelse i krop og sind bagefter.  I morgen personlig træning med super coach J  Om jeg finder energien til noget langt langsomt Hechmann løb efterfølgende, ja det får vi se.   
    •   Hip thrusts 90 x 5 (2310)  120 kg x 15   D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd    Bencurls 110 x 10   Inverse rows Kv x 10, 9, 8, 7   Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+70 kg x 10 Kv+50 kg x 15, 13   Maskin laterals 70 x 20, 16, 13   D. Pull-overs (3010) 27 kg x 15?, 12, 10
    • Samme 2 x 15 min i FPT som i søndags. Væsentlig lettere denne gang (bortset fra min bagdel) men nu havde jeg jo heller ikke kørt intervaller dagen forinden i dag.
      Ingen pulskurve, da dette skrives fra toget på vej til arb, da jeg ikke kunne nå det hjemme - jævnt panisk med at komme i bad osv. Jeg fik dog en tanktop med i tasken, så jeg måske kan få trænet lidt overkrop i den længste pause - eller lidt i dem begge. Hvis alt flasker sig, håber jeg at komme på landevejen i morgen. Sidst jeg checkede vejrudsigten virker den helt hæderlig.
    • Lørdags træning i abeskuret:   Airbike - 25min (Ny PR i forhold til hvor lang tid jeg har siddet på det bæst. Kørte med pulsmåler. Puls imellem 117-144 på nær de sidste 3 min hvor jeg fik den op på 155. Formen er blevet bedre eftersom pulsen ikke kommer så hurtig op med samme watt. )   Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg (alt med pause på brystet. Klart bedste omgang bænkpres længe :-) ) Sumo dødløft med overhåndsgreb - 5x50kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg, 0x195kg(forsøg på PR var måske ikke så smart når jeg trænede greb igår) Hyper ext - 50reps   KB Snatch - 100reps med 16kg (lige til at få pulsen op tilsidst)   Super træning :-) 
  • Recent Status Updates