Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      380,737
      posts
    2. 127,957
      posts
    3. 27,131
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,459
      posts
    5. 40,001
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,649
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,586
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,198
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,023
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,263
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,742
      posts
    12. Billedgalleri   (218,656 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner


  • Nyeste indlæg

    • Oppustet mave / mindre badering
      Mænd har en tendens til at lagre fedt omkring maven, så ikke noget nyt under solen her. Du er studerende, drikker du mange pilsnere? Træning 3 gange om ugen: Bryst - mandag, skuldre - onsdag og biceps - fredag? Løb 2 gange om ugen: luntetur på 3-5 km? For madinspiration der skal du nok finde en madblog eller en fitness kostblog. Det som mange i fitnessverden gør, er ikke ikke at lave komplicerede måltider, da det er svært at tælle kalorier. Som oftest er det Kød/protein, noget kulhydrat og grøntsager. Det kunne være stegt kyllingbryst med sweet potatoes og broccoli. Men faktum er, at du nok ikke fejler noget medicinsk, og derfor bare har en for høj fedtprocent. Og en for høj fedtprocent skal på en eller anden måde sænkes. Jeg ville danne mig et overblik over mit daglige kalorieindtag, skære en lille smule i det og så øge cardioindsatsen ganske lidt. Det er i øvrigt en myte at man SKAL spise 5-6 gange om dagen. Man skal finde den måde at spise på der er nemmest at holde ved. For nogle er det at spise 5-6 gange om dagen, for andre er det 5:2 faste og for andre er det intermittent fasting.
    • Optimus prime
      Jeg har erhvervet mig en provokation i hoften. Nok en overbelastning af af nogle sener, hvor der nu er optræk til en betændelse. Det betyder jeg har meldt afbud til dagens 3000m. Træls. Har alt at miste ved at tage afsted, men intet at vinde, ud over en god tid.  På nedenstående billede vises mig på podiet som nr1. "3"km (3,5), vundet i 11:20. Misforstået og ikke godt arrangeret løb. Lad det ligge, jeg fik 2 flasker vin og et par ronaldostrømper. Vinen er drukket. Kan ikke overfører det skide billede, hvad er det for noget lort.. Igår bestod træningen af 5 rolige km. Her kunne jeg ikke varme hoften op, der tog jeg også beslutningen. Yderligere squat 3*10@60kg, BP 2*15@50 3*10 pullups    
    • Doktorens log
      Hey Jakob, sælg mig lige dine hip thrusts? Kan de bruges til noget? Er det en (gyyys!!!) funktionel øvelse, mao kan jeg overføre den til skwats?
    • Oppustet mave / mindre badering
      Jeg er en ung fyr på 21, som styrketræner tre gange om ugen og løbetræner 2 gange om ugen. Motionen er på plads. Dog irriterer min mave mig. Det er ikke en "vom", men ligesom en delle, der lige under navlen, og som jeg bare ikke kan få til at gå væk. Den nederste del af maven er "oppustet" (konstant, men altid mere efter spisning), og det føles også som om, at fedtet er inden under, hvilket jeg har hørt, hedder visceralt fedt(?). Grunden til, det irriterer mig, er, at resten af min krop ser forholdsvis trænet ud. Har jeg en t-shirt på, er der to buler på min krop; mine brystmuskler (fedt nok), men til tider desværre også dellen. Jeg er ikke fanatisk omkring alt dette, og på ingen måde usikker på mig selv, men når jeg nu afsætter den tid, jeg gør, til træning, så vil jeg have det hele med. Jeg har konkluderet, at jeg ikke spiser ofte nok, men desværre er hoppet i fælden med at spise et par få meget store måltider hver dag, hvilket skulle være kontraproduktivt. Jeg er studerende med begrænset tid, og har altid været meget imponeret over travle mennesker, der kan formå at sætte en sund kost sammen på farten. Mit spørgsmål er - hvordan gør I? Jeg er ikke i besiddelse af en masse vilde og komplicerede opskrifter (alt, der tager længere tid end pasta med kødsovs, er for besværligt), og ærligt talt interesserer jeg mig overhovedet ikke det mindste for madlavning (selvom jeg er tosset med at spise). Jeg vil gerne have det overstået hurtigst muligt. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er hug på idéen om at tælle kalorier (jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det). Er der nogen, som evt. kender til en hjemmeside med ENKLE og LETTE opskrifter, eller måske endda en kostplanlægger, så jeg f.eks. kunne planlægge min mad en uge i forvejen og købe ind til det? Jeg ved, at man helst skal spise 5-6 gange om dagen, især i forbindelse med træning, og jeg prøvede det i en periode, men blev træt af havregrød. Jeg mangler tydeligvis inspiration! Jeg sætter pris på alt input!

  • Recent Status Updates