All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Langt pokker i MOL

    En campingvask og så en rolig tur på turbotræneren. De nye klamper gav et døgns tid med periodisk øffen fra mit venstre knæ, hvor foden karter uhæmmet rundt på pedalen, hvis jeg ikke har begrænset hvor meget den kan bevæge sig og det havde jeg jo glemt alt om. Så de første 10 minutters trædetid var i zone 1 men reelt tog det længere tid, da jeg var af og på for at justere. Herefter 35 minutter i zone 2. Udover en krop kaffe (ej sort) ved 10-tiden, var jeg stadig fastende da jeg kørte kl 13. Mens jeg skriver dette kommer der sære lyde fra badeværelset, da der netop er kommet (kun koldt) vand og jeg desværre tidligere glemte at det var lukket og trak ud i toilettet. Desværre, fordi det så tager der første grumsede brune vand ind i cisternen og sidst jeg jeg glemte det, så skulle jeg sparke/slå på cisteren i et par uger, før det var ude og igen kunne tage vand ind normalt. Jeg går ikke i bad i koldt vand frivilligt, så jeg vil fonde en FW, inden jeg tager op til mor. Dog skal jeg lige nævne at jeg har taget et “trist” tiltag, der forhåbentlig hjælper på mine sengetider, der er stukket lidt af. Og dermed også på kost. Jeg har meldt mig ud af den HayDay gruppe jeg ellers har spillet med i. Så er der mindre at lave i spillet og jeg kan vel nøjes med at bruge 1/5 af den tid jeg ellers har brugt. Det skulle også gerne give mere tid til træning før arbejde, når jeg ikke sidder og glemmer tiden.
  3. Nice and clean power building

    Det kan måske forklare de mange der har stået omkring Hovedbanegården med skilte med engelsk test på? Nogle gange stod 6-8 stykker samlet for at tage imod. Det er ikke så tit med den slags modtagelser, så jeg lurede lidt på hvad der skete
  4. Today
  5. Nice and clean power building

    Så blev de manglende logs opdateret ;)
  6. Nice and clean power building

    14 Juli 2019 Boksen Yates rows 8x95 8x95 8x95 8x95 8x95
  7. Nice and clean power building

    13 Juli 2019 Boksen Fatbar bænkpres med stop 8x78 8x95,5 8x95,5 8x93 8x93
  8. Nice and clean power building

    12 Juli 2019 Boksen Ez curls 5x8x40 plus stang
  9. Nice and clean power building

    11 Juli 2019 Boksen Fatbar military pres 3x68 2x70,5 - Kom i ubalance 3x70,5 3x75,5 4x70,5 5x70,5 Rumænsk dødløft 5x130 5x130 5x140 5x140 5x140
  10. Nice and clean power building

    10 juli 2019 Boksen Yates rows 8x90 8x92,5 8x95 8x95 8x95 Ez curls 10x35 plus stang 8x40 8x40 8x47,5 8x42,5
  11. Nice and clean power building

    9 Juli 2019 Boksen Manse squat 5x90 5x92,5 5x95 5x97,5 5x100 Fatbar benchpres 505 4x80,5 3x83 3x85,5 3x85,5 3x88
  12. Nice and clean power building

    Hehe. Jeg havde taget en uges ferie for at kunne hjælpe til med de mange gæster (7000 cirka). Så jeg har brugt 40 timer cirka i ugen der er gået på at være "vært". I mit tilfælde nogle helt basic praktiske opgaver. Der er inviteret til en større musical/teater ting på Farum arena, med spisning, hvor der hver dag er 3800 (både lokale og gæster er inviteret). Der har jeg været 3x6 timer og hjælpe Food holdet med transport af fødevarer (Drikkevarer fra kølecontainere, ud til "boderne" osv). Ligeledes har jeg haft 21 timer cykel "vagt" hvor jeg har cyklet de ældre med behov på Rickshaw, fra Rundetårn til deres bestemmelsessted . Så der har hverken været tid, eller fysisk overskud til træning. Men det kører jeg på med igen i dag. Og så mangler der vidst logs fra et par dage fra ugen inden :-) Men tak fordi du spurgte
  13. Yesterday
  14. Nice and clean power building

    Du ender som en spinkel IT dreng hvis du ikke snart poster i loggen ;-) Travlt med ferie, arrangør af konvent i DK eller blev du fængslet i Atea-sagen? Håber på det første :-)
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 30reps Stående læg - 5sæt x 50reps High box squat - 15x50kg, 15x50kg, 10x100kg, 6x110kg, 6x130kg, 6x140kg Coc2 - Yes, det lykkedes at lukke den et par gange med højre. Den ene gang måske lidt tvivlsom men den anden gang helt sikkert inde og 'klikke'. Fedt fedt. KB press - 5/5x20kg, 5/5x24kg, 5/5x32kg, 3/3x40kg, 15/15x20kg Fatman pullups - 3sæt x 10reps Pullups - 2sæt x 10reps DB flyers - 2sæt x 20reps med 20kgs Netop hjemvendt fra Ferie i Italien. Det betød 14dage næsten uden træning. Dog havde jeg en elastik med jeg lavede lidt med 3-4dage. Og så løb jeg 2 gange omkring 3km. Lavede også lidt Coc med svedige naller. Måske det der lønner sig idag hvor jeg havde kridt til rådighed.
  16. Doktorens log

    D. 20/7 D. Holds 60 kg x 10/10 sek Hammer isolateral rows 55 kg x 10 50 kg x 12, 12 45 kg x 15 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2 Kv+50 kg (2010) x 12, 9, 8, 7 D. Pull-overs 32 kg x 10 30 kg x 10 27 kg x 12 D. Incl. Curls 16 kg x (ny) 12 15 kg x 11 Maskin laterals 60 x 25, 5, 4 Var helt smadret i dag. Er startet på at cutte i mandags, men nok ikke det, der allerede gør sig gældende. Men kom afsted og gir den gas næste gang jeg er frisk :)
  17. Last week
  18. Langt pokker i MOL

    Jeg skulle egentlig bare skifte kæde på cyklen men så fik jeg også gang i nye sko og nye klamper - også på de gamle sko. Og så tog det pludselig overhånd. Nå men en hurtig tur på diget inden DR2 sender fra 20 og hele natten om de første på Månen. Men så opdagede jeg at DR K sendte mit favorit-afsnit af Huset af Christianshavn: Kammertonen. Så jeg nåede kun en kort omgang på turbotræneren. Det hele er alligevel kludder resten af ugen, så pyt. Jeg skal være vågen hele natten og se DR2 så i morgen er jeg nok bare giga træt. Dagen derpå har jeg intet vand og så kommer 5 arbejdsdage i træk, efter ugers bytteri. Men så har jeg ikke byttet flere vagter og satser på at finde tilbage i en fast rytme igen og også få mere struktur i træningen med lidt mere blik for NM. Min adgang til cykelbanen er forsinket 3 uger, så jeg må selv hitte på
  19. Langt pokker i MOL

    Vækkeuret ringede lidt over 8, så jeg kunne nå cyklen før arbejde. Benene føltes desværre ikke til intervaller, så besluttede bare at køre en tonsertur i stedet. Jeg lidt usikker på længden men efter Køge Landecej sydover i modvind, tog jeg den lange. Om det var søbrise eller turbulens ved jeg ikke men der var også modvind hjem, så jeg fik lidt mere at rive i end jeg havde troet. Men det gik OK og dejligt med en tur der gik bedre end ventet (så intervallerne var nok også gået hvis jeg havde prøvet)
  20. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 4 100 kg x 2 120 kg x 1 130 kg x 1 120 kg x (12) 14 Bencurls, ligg 110 x 12 D. Holds 60 kg x 10/10 sek Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2 Kv+50 kg (6010) x 8, 7 K. Rows, narrow 17 plader (2011) x 10 16 plader (2011) x ? 15 plader (2011) x 10 Pull-overs 30 kg (3010) x 10 30 kg (1010) x 12 Maskin laterals 60 x 20+5, 20
  21. Got legs?

    Ikke forfærdelig meget træning i sidste uge, men kom da ud 3 gange. Kørte to gange til og fra arbejde, men fik et lille siddesår der virkelig tog glæden fra det at køre på cykel. Søndag var jeg ude i et par timer, men i øjeblikket døjer jeg virkelig med udfordringer fra mit IT-band, TFL og gluteus medius. Det driller ret meget, og det er noget jeg også mærker relativt meget til i de efterfølgende dage. Selvom jeg går til fys, og har haft fokus på problemet længe, så er det som om det ikke er blevet bedre. Så jeg har valgt at booke en tid hos Velofit for at få lidt fokus på problemet, og håbe på at Thomas kan hjælpe med det. For som tingene er lige nu, så gør det lidt at jeg ikke har lyst til at træne, fordi det bare skaber mere bøvl.
  22. Langt pokker i MOL

    Det tog tid og jeg var vist i cykelklunset 3-4 gange, før jeg fik samlet mod til at trille udenfor. Der blev ikke noget særligt - bare Farumturen (59,6km) men jeg KOM ud og det var vist egentlig det primære. Man kan ikke rigtigt lave noget fartleg på den tur og der er hele tiden andre cyklister i vejen og lyskryds og i dag også en masse vejarbejde, hvor jeg selvfølgelig kørte forkert, da der kun var sat ét omkørselsskilt op, hvor man skulle væk fra vejen men ingen om hvordan man kom tilbage på den. Momentvis lidt perioder omring FTP og i vo2max. Eftersom jeg var så længe om at komme ud af døren, så var jeg småsulten allerede da jeg kørte, så alt i alt en nogenlunde rolig tur. Lidt senere 3 x 25 tåhævninger på hvert ben og 100 på begge. Planen var FW før arbejde i morgen men det bliver vist ret genialt vejr inden en periode med Mou-vejr (hvis man kan huske den reklame), så måske intervaller på diget i stedet for?....
  23. Motion i balance™

    Begynder at kunne se fordelene ved både at løbe og cykle. Det giver lidt mere variation, og det aktiverer kroppen på forskellige måder. Det vidste jeg naturligvis godt, men det er sjovt at få det prøvet af. Mit tidligere bøvl med ryggen er nu ved at være helt væk, og når turen om nogle dage går sydpå på ferie, kan jeg nøjes med at pakke løbeskoene og holde formen ved lige uden at slæbe cyklen med. Så bliver der nok lidt ømme cykellår igen ved hjemkomsten, men mon ikke det fortager sig hurtigt. Jeg er jo kun væk i 14 dage. Det samme kommer til at gælde til vinter. Indtil videre regner jeg med at fortsætte cykeltræningen hen over efterår og vinter, men hvis vi - for en gangs skyld - får en rigtig hård vinter, kan jeg jo bare løbetræne, hvis det bliver for surt. Man kan løbe i al slags vejr og i alle former for føre, men jeg må ærligt tilstå, at frostgrader, spejlglatte veje og høj sne ikke lige er mig rent cykelmæssigt. Hvis jeg fortsætter med både/og kan jeg jo skrue op og ned for hhv. løb og cykling, som det passer bedst i forhold til vejr og vind.
  24. AxBard

    Tirsdag 2019 07 16 Opvarmning · 400 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 07 x (BW-5) · 07 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 20 x BW · 20 x BW Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 06 x 137 · 10 x 132 · 05 x 132 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Ingen afføring på gulvet i dag – man skal glæde sig over de små ting i livet. Rengøringsfolkene havde haft travlt og omridset af udåden kunne stadigvæk ses i fliserne, sandsynligvis pga af nogle kradse midler der skulle bruges. Smerter i venstre forrest del af skuldermusklen fik mig til at fokusere på BW udførsel i stedet for. Det bevirkede at jeg kunne tage en del flere i sagens natur. Det irriterede ikke musklen synderligt ekstra. Så lidt pause fra dips. Den unge mand jeg omtalte tidligere med de flotte gains har sørme også fået en del strækmærker omkring biceps som også er den del som i den grad har responderet positivt til hans nye træningsregime. Om han bruger noget eller ej, er mig fuldstændigt ligegyldigt. Det er blot interessant at observere idet vi efter min bedste vurdering ikke har mange i centeret som bruger kemiske hjælpemidler. Sagt på en anden måde, vi ser alle skravlede :-D
  25. Tinapigens log!

    Torsdag. 11. juli 2019 Cykling. Eftermiddag og aften i KBH i anledning af jazz-festivalen. Nød de første par timer i solen på et tæppe i Kongens Have på langs med lidt lækker hjemmembragt spiseligt og en kold øl :-) Musikoplevelsen her var (for mig) en blandet fornøjelse - men superlækkert at ligge og nyde solen og "restituere" lidt ;-) Derefter cyklede vi ind til Balders plads og havde en fest - vi dansede rundt på pladsen sammen med de andre til tonerne fra "Dudu Tassa og The Kuwaitis" - en slags arabisk rock'n'roll. Kendte dem ikke i forvejen, men det var meget underholdende og super stemning. En lille tur rundt på Nørrebro -inden vi endte retur på Balders plads - nu til tonerne fra "Mames Babegenush" - et dansk band, der også virkelig gav den gas med fænomenal stemning, så nu var pladsen endnu mere fyldt og publikum var på :-) Nogle dygtige musikere - og de gav et helt andet positivt indtryk af, hvordan bl.a. en trompet kunne lyde - med balkanagtige, østeuropæiske undertoner. Superfed oplevelse at stå der og rokke nærværende i den lune sommeraften! Fredag. 12. juli 2019 Morgenchinups: 1x18xbw - er selv imponeret over at kunne trække 18 x rent - for træningen i chins/pullups er lige "stille nok". 2x6xbw+12 kg kb i bælte Cykling Middag hos venner i Klampenborg - inkl aftendukkert på stranden - nice - helt vindstille og lækkert! Lørdag. 13. juli 2019 BJJ - no gi: TekniK: escape fra mount + ca 1 times sparring - 6 minutters + 1 minut Cykling 12 km Rund fødselsdag afholdt i Lyngby kajakklub - sikken megen "festivitas" disse dage... Søndag. 14. juli 2019 Afslapning - ingen træning ;-) Mandag. 15. juli 2019 Cykling Tirsdag. 16. juli 2019 Cykling 29 km Kajakklubben: lille hyggetur rundt om øen i to'er - ca 4 km BJJ no-gi: 1 times teknik + ca 20 min's sparring. Har været lidt brugt i kroppen og træt de seneste dage - tror bjj-sparringen tager en del energi - men sjovt er det, selvom det går relativt voldsoomt for sig at og til - når vi ikke altid er i samme "vægtklasse" men ofte 20 kg forskel... Pullups: 1x12xbw, 2x3xbw12 kg kb i elastik om nakken - to sæt før træning, 1 efter..
  26. Langt pokker i MOL

    Jeg gad ikke rigtigt i går og kom til at holde en nuldag. Jeg gad heller ikke i dag. Jeg tror måske det er blevet en dårlig vane at have selskab på turen og ellers mangler det lille lille adrenalinkick der kommer, når jeg skal nå at træne før arbejde eller op til mor og har travlt... det har jeg ikke på en fri fridag. Jeg kom omsider på turbotræneren for at køre noget tabata. Det gik i fisk. Jeg havde slet ingen kampgejst og havde en af de dage med pigtråd i brystkassen og det føles faktisk ikke så fedt. Jeg har dem kun (nogle gange) på turbotræneren men aldrig på to hjul, så jeg tænker at jeg har for meget tid at at tænke over hvordan jeg skal trække vejret og så gør det forkert. Så jeg fik kørt den første blok men midtvejs i den anden, kyllingerne jeg ud og ville stoppe. Fik dog losset mig bagi og kørt resten efter en pause. NÅ!!! men det er 50 år siden man fik Apollo 11 i luften, altså den med de første mænd på Månen. Uden jeg stornørder ned i de bittesmå detaljer så elsker jeg emnet. De små computerfejl der i dag ville være en katestrofe. Men computeren kunne ikke rigtig crashe og så gik det alligevel. At man betjente den under hele missionen med nummertaster. At man i Apollo 12 rettede fejl på linie med det jeg gør, når S-toget slår en bøvs og ikke lige vil køre. At koden ikke blev tastet ind i hukommelsen men vævet ind af et kæmpe hold af vævedamer. Og alt det andet - der er SÅ meget der er hamrende spændende og Saturn V raketten er jo et bæst. Heldigvis har DR 2 sat hele lørdagen af og har byttet mig til en fridag. Indtil da, vil jeg gå i youtube-arkivet og smovse i lækkerier om emnet. Selvom det ikke er fra Apollo, så alligevel et passende stykke musik.
  27. xjyden

    træning i Videbæk 14-7-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 5x10x60 Barbell rowing 8x10x40 Benpres diverse op til 5x10x80 Skulderpres med håndvægte 5x10x6 Biceps curl med håndvægte 5x10x6 vægt 90.4 kg Jeg er så meget ude af form. Jeg får lige trænet en dag og så pause en uge eller mere. Det er glædeligt, at jeg så til gengæld arbejder 10-15 timer over (betalt) hver uge, men jeg savner kontinuitet. Jeg har været i gang med at melde mig ind i centret i Rudkøbing, hvor min ene veninde bor, men de har underholdende nok lang sommerferie. Jeg regner med at være mere på Fyn eller deromkring efter sommerferien. Jeg overvejer alvorligt, om det er muligt at starte på et kropsvægt program til når jeg ikke har tid eller energi til træningscenter. Nogle ville nok juble over vægttab, og jeg overvejer, om jeg skulle bruge anledningen til at forsøge at begynde at løbbe igen, men jeg misbruger mine fødder på arbejdet, så jeg er egentlig mere til at have benene oppe og se fjernsyn, når jeg har fri. Hvis jeg da ikke er hjemme og har mulighed for at komme i haven. Jeg købte lige ekstra porrer til at sætte i stedet for dem, som blev ødelagt af hagl for en måned siden. Jeg var på afveje omkring Hegebro undervejs hjem, og de havde overraskende nok porrer endnu (til 5 kr for en bakke, hvilket jo ikke gjorde noget (normalt 15 kr))
  28. xjyden

    træning i Videbæk 6-7-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 4x10x60 Barbell rowing 8x10x40 Benpres diverse op til 3x10x80 Skulderpres med håndvægte 3x10x6 Biceps curl med håndvægte 3x10x6 vægt 90.2 kg
  29. xjyden

    træning i Videbæk 29-6-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 3x10x60 Dødløft 7x10x40 Benpres diverse op til 3x10x80 vægt 90 kg
  1. Load more activity