All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    138km er mere end godkendt. Og tak. Jeg ville bare gerne ikke være så smadret bagefter men det skal nok komme. Jeg kan desværre “kropshuske” hvad jeg kunne i september og hvordan det føltes og lige nu er det virkelig usselt, i forhold. Det vænner jeg mig forhåbentlig til, efter lidt flere ture på rammen. Tænker du løb eller noget med watt? Det ligger helt stramt at jeg VIL have min FTP over 300 w igen og med en vægt under 90kg - jeg svinger mellem: 92 og 93 og har gjort det siden december. Jeg vil også svært gerne holde +1200 watt over 12sek igen men der er lige en dåbsattest der kan gøre at det bare ikke længere er mulig, uanset hvad f....jeg gør. Til sprinttræning blev lidt henkastet nævnt noget om at jeg måske kunne bruges i holdsprint (som sidstemand )men det er slet ikke noget der er reel snak endnu. I første omgang skal jeg have sprinttræning ind i hverdagen. Ellers er sprintomnium i H50 stadig en tanke jeg godt kan lide at lege med men jeg gider ikke at det bliver pinligt. Et par løb ude på flyvestationen kunne også være interessant, når jeg er tilbage ved at 100km er en rutinetur. Der er jo ingen biler derude, hvilket nok er påkrævet når man er mig. Det er vel for ukonkret til at du kører løb, eller?
  3. Langt pokker i MOL

    Hvis du nu sætter et sportsligt mål, så stiller jeg til løb igen i april :-)
  4. Langt pokker i MOL

    Det ser sku da fint ud. Er du ikke lidt hård ved dig selv? 3*15 min AT med ca 300watt er da ok, for en fedling ;-) og tre timer i sadlen giver jo også noget. Jeg rullede 138km i det gode vejr i dag. Det var dejligt! Lang tid siden jeg har kørt en lang tur...
  5. Langt pokker i MOL

    Det er skammeligt, så dårlig form jeg er i. Ikke at det hverken er overraskende eller uretfærdigt, bare lidt øv. Jeg bliver også NØDT til at tage mig sammen til at smide noget blæver fra vommen. Jeg har lige taget nye sommeruniformbukser frem og jeg kan ikke være i dem. Forleden var der også en kollega der spurgte om jeg ikke havde taget på. Fra lørdag er det slut med restferie og fridagsbytninger i denne omgang og jeg er i fast arbejdsrytme. Så kan jeg forhåbentlig få styr på kosten og også få system i træningen. Dagens tur... puha. Det virkede ellers overkommeligt at hyggetrille en times tid for at komme ud på flyvestationen, køre 3x15 minutter (5 pause) og nulre hjem igen. Efter andet interval sov fingre og.... og... ja, den sov også... sadeltræning Som sædvanlig var jeg en idiot og holdt lidt flere watt end planen, gad vide om jeg nogensinde lærer det? Når formen er god, så går det alligevel men i dag klappede skinkerne helt sammen og hjemturen var pinlig. Det gode er at det næsten kun kan gå fremad.
  6. Last week
  7. Doktorens log

    Ret fornuftig pullup styrke. Når jeg selv kommer lidt over 100kg i kropsvægt så synes jeg dælme det er svært. Men så siger jeg til mig selv at Jsc laver 10ere på 105-110kgs kropsvægt og Martin Licis laver 5x10 med 150kgs kropsvægt :-D
  8. Langt pokker i MOL

    Jeg har “ fornøjelsen” af at rasle pendultog mellem Farum og Buddinge. Hold da magle, hvor er her meget varmere end hjemme i Avedøre, nu vinden ikke kommer direkte ind fra vandet. Hmmmm, man skulle næsten overveje at komme ud på to hjul i morgen
  9. Langt pokker i MOL

    Lårene er godt trætte uden at være ømme (kompressionsbukser ). Inden arbejde en lille tur i FW, dog uden at træne quads og baller. Først dog en gang læg hjemme på trappen. 50 langsomme reps på to ben og 3 sæt 20 reps på et ben. FW: Siddende læg: 2 x 12 x 60 ss Chinups: 10, 8 Bagskuldermaskine: 2 x 12 x 40 ss Siddende lårcurl: 2 x 12 x 60 Bænkpres, DB: 2 x 10 x 32,5 ss Bicepcurl: 2 x 10 x 17,5 Laterals: 2 x 10 x 10 ss Fransk pres DB: 2 x 12 x 10 Hyperextension: 2 x 25 ss Alm mavebøjninger på gulv: 2 x 20 Skrå mavebøjninger: 2 x 15
  10. AxBard

    Tirsdag 2019 04 16 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 35 · 10 x 35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-12.5) · 10 x (BW-12.5) · 10 x (BW-10.0) · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+10) Pull ups neutral · 10 x BW · 07 x BW · 05 x BW · 10 x (BW-10) Tricep cable · 10 x 30 · 10 x 30 · 10 x 60 · 10 x 60 Skift af kabelmaskine mellem sæt 2 og 3 Pull down · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 07 x 60 Leg press · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Mp · Ingen Lat raise · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 Rear delt dumbbell fly · 10 x 5 · 10 x 5 · 10 x 5 Den ramte ikke helt korrekt – smidighed I armene? Shrugs · 10 x 23 · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · 2 sæt Abs · 10 x Roman chair · 10 x Russian twist 12 kg kettlebell Kakaomælk · 0 liter Kommentar Bedre end i søndags. Forsøgte med rear delt flys da den del af skulderen trænger. Jeg kunne ikke få den til ramme korrekt.
  11. Langt pokker i MOL

    Banecykling - sprinttræning og i dag gik det ikke i kludder. Jeg havde godt nok ondt i maven hele dagen og følte mig mat i stængerne men der var en af de dage hvor man kører godt alligevel. Vi var 4 veteraner, den enes søn og ingen træner. Efter en stille snydeopvarmning for mig selv, kørte vi en samlet opvarmning. Progressivt fra 30 og endte lidt over 55. Så var vi “lissom” i gang. Far og søn kørte deres intervaller og vi tre andre samlet umiddelbart efter og så en god lang snakkepause. Første tur var med normalt gear og viste os indløbet til en 200m m flyvende start, først indløbet alene og derefter indløb plus 200. Jeg sad bagerst og holdt lidt igen for ikke at overhale. Herfra hed det gear 51-14 for mit vedkommende. Næste tur var 200 med flyvende start. Jeg lå forrest og for første gang siden menisken røg, var det uhæmmet all-out og omsider kom den tykke over 60 i timen. Det var VIRKELIG dejligt at konstatere, at det kan jeg altså stadigvæk godt. Da jeg kom ned i inderkredsen, blev jeg budt velkommen som den nye sprinter på holdet. Den bemærkning lunede også. Så var det en flyvende 500 meter med indløb som på en 200 meter. Vores læremester lå forrest men slog ud efter 250 meter og vi andre gjorde det samme. Det viste sig at han var sovset til og vi andre skulle have fortsat. Jaja, vi skal lige lære. En tur magen til ovenstående, blot kørte vi hele distancen. Føj, hvor var det ulækkert og stængerne visnede og føltes lammede de sidste 100 meter (ligesom i forrige interval) og herfra var stemmen næsten væk og byttet ud med Cecil-hoste. Til sidst en 500 meter med stående start. Ret grænseoverskridende at holde klikket i oppe på banen og (prøve at) have tillid til “holderen”. Jeg har slet ikke teknikken til stående starter men fik flået cyklen rundt på 1ste omgang i en ganske fin tid som jeg ikke kunne leve op til på anden - at min acceleration er bedre end min topfart, vidste jeg jo egentlig godt. Jeg fik kørt mig uhæmmet i bund og havde underlaget været blødt, så havde jeg smidt mig men fik klamret mig til et rækværk i stedet. Nu havde jeg gele-ben og mine baller gjorde ondt så det passede mig fint med en meget stille afrulning. Dejlig dag på kontoret og endnu mere dejlig igen at få nogle succesoplevelser. Incl at begge knæ er helt upåvirkede af både en start fra nul og høj kadence. Til gengæld er jeg smadret i kroppen og går i seng om lidt, trods det bliver før kl 23.
  12. Spock 2018

    Tirsdag d. 16. april 2019 Program A Strict OHP: 5, 5, 5, 5, 5 @ 54kg Squat: 5, 5, 5, 5, 10 @ 55kg Row: 8, 8, 8, 8 @ 70kg Pullups :1, 2, 3, 4, 5, 6 Accessories
  13. Spock 2018

    Søndag d. 14. april Program B Bænkpres: 5, 5, 5, 5, 8 @ 80kg Front Squat: 8, 8, 8, 8 @ 52kg Dødløft: 10x60kg, [email protected], [email protected], [email protected] Pullups: 6, 6, 6, 6, 6 Accessories
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: DB laterels - 100x5kgs, 100x6kgs, 100x4kgs KB curls - 3sæt x 10/10reps med 12kgs kb (God til underarmene) Fiskestangen - 2sæt En del cuff med elastik samt Thoracal mobilisering. Lidt cirkeltræning. Nok til at pulsen kom op.
  15. xjyden

    træning i Videbæk 13-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x5x70 Dødløft 5x40, 9x5x50 Benpres 10xslæden, 10x40, 10x60, 7x10x80 vægt 92 kg
  16. Doktorens log

    D. 15/4 2019 Hip thrusts 60 kg x 5 90 kg x 3 120 kg x 2 125 kg x 13 D. Suitcase holds 60 kg x 20 sek Pull-ups Kv x 10, 10, 8 Push-ups Kv x 5, 5, 5 Kv+20 kg x 3 Kv+40 kg x 2 Dips Kv x 5 Kv+10 kg x 3 Kv+20 kg x 15, 13, 11 + kv x 5 D. Incl. Curls 23 kg x 8 - for tung :P D. Incl. Hammer curls 23 kg x 10 - også for tung ;D Smith RDL 60 kg x 10 Pull-aparts 3 sæt Maskin laterals 80 kg x 20, 20
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Front squat (high Box, wide stance) - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg(Bælte på sidste sæt. Ok variant jeg ikke har prøvet før. ) Stivbenet dødløft - 10x50kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x140kg (Tror dette er vejen frem til at bygge mit dødløft lidt op igen...hvis jeg gider) Floorpress - 10x50kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (De 140kg var tunge og grimme hvilket ikke er så mærkeligt da det var udligning af PR. Og med de 2 øvelser inde så er det ikke så ringe endda. ) Pullups - 10sæt x 5reps (Når man er tykmandsslap så må man bare lave lidt flere sæt. Stærkmand Martin Licis kan dog lave 5x10 i pullups med en kropsvægt på +150kg. Så jeg skal stoppe med at pive) Buttom Up kb press - 3sæt x 10/10reps med 20kgs kb. (Fint at få lavet den igen. Lang tid siden sidst. ) Rotatorcuff - 3sæt Wrist roller - 2sæt Faktisk rigtig fin træning.
  18. AxBard

    Søndag 2019 04 14 Opvarmning · 400 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 35 · 10 x 35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-12.5) · 10 x (BW-12.5) · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+10) Pull ups neutral · 10 x BW · 08 x BW · 06 x BW Pull down · 10 x 100 · 10 x 112.5 · 10 x 112.5 · 10 x 112.5 Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Leg press · 10 x 100 · 10 x 100 · 10 x 100 · 10 x 100 Mp · Ingen Lat raise · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 Lat dumbbell front rise · 10 x 6 · 10 x 6 · 10 x 6 Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen abs Kakaomælk · 1 liter Kommentar Fuldstændig udmattet inden jeg startede og det blev ikke bedre under træningen. Godt weekenden er overstået så man er tilbage på arbejde
  19. AxBard

    Torsdag 2019 04 11 · Ingen træning grundet arbejde
  20. AxBard

    Tirsdag 2019 04 09 · Ingen træning grundet arbejde
  21. Langt pokker i MOL

    Jeg havde aftalt med sædvanlige kollega og hans bedre halvdel, at vi skulle køre klokken 10 i dag, så endelig ud. De flyttede så tiden til klokken 12. Og til klokken 14. Og aflyste fordi det var for koldt. Huh, nu var det da lige blevet nogenlunde lunt??? Det tog mig lidt tid at samle mig til at køre alene men maven knurrede. Jeg fik spist lidt og faldt i søvn. Da jeg vågnede var det liiige sent nok at trille ud. I stedet fandt jeg noget semi-holdløb på Zwift som jeg fik tilmeldt mig. Fik også oprettet mig et nyt sted i Zwift-universet og kom åbenbart til at ændre min tilmelding til A-klassen. Goddaw min bare.... I stedet fandt jeg nedenstående tur. Ikke voldsomt hård og i de sidste fem korte blokke sad og jeg og ønskede at det var HIIT. Bagefter 3 sæt 20 tåhævninger på ét ben plus et ekstra sæt til venstre. Planen er nuldag i morgen og banecykling på tirsdag.
  22. Motion i balance™

    Jeg har skiftet lidt frem og tilbage mht. registrering af mine træningsdata. På nogle ture har jag haft min tlf. med og registreret på Strava. Så har jeg i den senere tid brugt mit Garmin løbeur med registrering via Garmin Connect. Og så kom jeg i tanke om, at jeg for noget tid siden købte en meget billig, basic Sigma cykelcomputer, der er mindre end æske tændstikker og lige så let. Den har jeg testet i dag, og den fungerer egentlig glimrende til husbehov. Meget mere basic kan det ikke blive, men den virker pålidelig, og træningsdata kan synkroniseres med Strava. Så den stemmer godt overens med mine mål om at holde budgettet så langt nede som muligt. https://www.cykelgear.dk/tilbehor/cykelcomputer-tilbehor/cykelcomputer/sigma-sport-pure-20-gps-cykelcomputer?gclid=Cj0KCQjwtMvlBRDmARIsAEoQ8zSVe8vgoez_WoDkT_VoRVEW2tqOSovCkIVZ_0pkmNXkg7jR5W_UnEsaAv2IEALw_wcB
  23. Motion i balance™

    Med en god omgang klubtræning i dag sluttede ugen meget eksemplarisk af. Det er blevet til to gange klubtræning, tre gange solotræning på landevejen, og ugens sidste to dage - tirsdag og torsdag - blev brugt på besøg i FW med lidt styrketræning, en halv times spinning og efterfølgende smidighedsøvelser. Det er vel efterhånden halvanden måned siden, at jeg sidst løb en tur, og nu kan jeg begynde at mærke lidt mere power i lårbasserne. Formen er slet ikke helt ringe, så det er åbenbart lykkedes mig at beholde lidt af cardioformen fra løbetræningen. Det er blevet til lige knap 300 km hen over ugen, og mon ikke det bliver en del mere hen over påsken? Det er i hvert fald planen indtil videre. Niveauet i ABC Motion passer mig fint, og det er super hyggeligt at begynde at få 'cykelkolleger' igen. I dag lagde vi vejen forbi klublokalerne på vejen hjem og hørte talerne i anledning af klubbens 125 års jubilæum. Frits Ravn - danmarksmester fra 1956 og nu 90 år gammel - var kommet herover fra Kolding for at få en æresnål. Det er sgu klubfølelse! Og i det hele taget stikker klubfølelsen dybt i ABC, hvor 'underafdelingen' ABC's Venner har lavet en ny hjemmeside med kapitler fra klubbens historie. Det er sjov læsning: https://abc-vennerne.dk/
  24. Nice and clean power building

    13 April 2019 Boksen Front squat til box 5x87,5 5x110 5x100 5x100 5x100
  25. Nice and clean power building

    11 April 2019 Boksen Front squat til box 5x95 5x100 5x105 5x107,5 5x87,5
  26. Nice and clean power building

    Jeg laver stadig en smule. Mine problemer med skulderen/armen voksede, så jeg gik til kiropraktor. Han mente det var en irriteret nakkehvirvl som generer nerverne og jeg blev beordret til at lade skulder og nakke i fred mens behandlingen står på. Så minimal træning 9 April 2019 Boksen Front squat til box 5x70 5x80 5x90 5x95 5x95
  27. Motion i balance™

    Frisk vejr på landevejen for tiden, men flot alligevel. Var omkring Hove i går og Avedøre Holme i dag. Og så havde jeg min første punktering på raceren i dag, men slangeskift gik heldigvis glat. Jeg synes ellers, at dækket var svært at vride på, men det har strakt sig lidt siden, så det tog ikke så lang tid i kulden. Senere viste det sig, at der var revet et ret stort hul i dækket, så der er kommet to nye dæk på, som jeg heldigvis havde bestilt. Ja, ja, pengene kan hurtigt få hjul at køre på ...
  1. Load more activity