All Activity

This stream auto-updates

1. Yesterday
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Som jeg skrev, er jeg helt enig i at søvnmangel kan føre til overvægt. Men man spiser fordi man er træt og viljesvag, IKKE fordi det hjælper. Faste kan netop klare en igennem en dag, hvor man er træt. Når man så får noget at spise, crasher man. Jeg har prøvet det 1000 gange uden overdrivelse.
  3. Nice and clean power building

18 Juni 2019 Boksen Konventionel dødløft, touch and go 5x130 5x145 5x160 5x175 5x190
  4. Langt pokker i MOL

I går aftes blev det til 20 minutters strækøvelser. I morges en sjældent brug af vækkeur, for at køre med kollega før han skulle på arbejde. Jeg fik trykket snooze et par gange for meget og havde under en time før jeg skulle køre. De første km gik let, da jeg kom ud lige efter en knallert 30 som jeg lagde mig i slipstrømmen af - ikke helt i røven men 2 cykellængder bag. Det gad madammen sgu ikke og bremsede pludselig midt i det hele og så måtte jeg tage vinden selv. Turen gik som vanligt men vi var begge to lidt flade.Trods 100 watt mindre end i går, fik jeg lukket hullet på den første bakkespurt. Vejen er smal og der er intet udsyn over bakketoppen og da jeg kører med radar, er det helt nagelfast at jeg ligger bagerst når der mangler plads i bredden. Efter han var trillet hjem, smuttede jeg ud på diget for at køre vo2max efter lidt lyskrydsfræs. Skinkerne var ikke på toppen, så det blev den gammelklassiske 3/3, selvom man nu om dage helst holder pausen kortere end arbejdstiden. Også lille ekstra pause efter nr 3 pga vending og en christianiacykel. Hjemturen mest i zone 1 på stierne bag Avedøre Holme. Så kunne jeg teste at køre uden hænder - det har jeg ikke prøvet siden folkeskolen. Og så tre korte kadencespurter. Overordnet er godkendt cykeludbytte af de her tre fridage, næsten som jeg havde planlagt. Pga én der ville bytte fridag, har jeg kun to arbejdsdage foran mig. Jeg ville ønske at jeg fik styrketrænet i aften aht restitutionstid men benene er bare SÅ trætte lige nu, trods en tur i trykbukserne, så....
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Én persons erfaringer er jo ikke den fulde sandhed. Men efter jeg er begyndt at møde på arbejde mellem kl 11 og 13, er jeg markant mindre sulten end da jeg skulle bruge vækkeuret. Jeg har godt nok ikke tabt mig men hvor det før var en evig forbandet kamp at holde vægten nede, så falder det nu naturligt at holde den. At have energi og trang til at træne mig i smadder er også fulgt med. Værdien af søvn er grotesk undervurderet.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Jeg har læst flere steder at sammenhængen mellem søvn og "overspisning" er velkendt. Nu har jeg ikke haft tid til at finde en mere lødig kilde end nedenstående, men den argumentere rimelig fornuftigt for sammenhængen. Alt andet lige endnu et godt argument for at passe sine sengetider :-) https://www.sleepfoundation.org/articles/connection-between-sleep-and-overeating
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Jeg er præcis samme sted mht løb. Fasterne synes jeg dog hjælper på trætheden. Jeg tror mere man spiser fordi man har mere lyst og mindre kontrol, når man er træt.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Jeg vil sige jeg godt gad ned i vægt men det går ikke så godt :-D Jeg synes jo det er ok at faste. Kan være nemmere for mig end at småspise. Men mit problem har nok været at jeg ikke er konsekvent med gasterne. Det har kun været hver anden uge. 1 gang ugentligt. Hvis jeg har været træt så har jeg ikke kunne Gennemfører. Så nattesøvn er essentielt. Mit løb er noget lort. Frygteligt hårdt. Men prøver at få lavet lidt af det som et led i bedre sundhed og evt. Vægttab. Synes sgu bare ikke det bliver nemmere når man bliver ældre :-D
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Er du på vej ned i vægt med alt det løben og alle de forlængede faster? Hvad er dine erfaringer med de forlængede faster? Jeg har selv fastet 45-50 timer nogle gange, men aldrig prøvet en 3 dages faste.
  10. Nice and clean power building

17 Juni 2019 Boksen Fatbar benchpres , ben oppe 8x78 8x80,5 8x83 8x85,5 8x88
  11. Tinapigens log!

Søndag d. 2. juni 2019 Cykling 8 km Kajaktur fra Hvidovre Havn: Roede en bette tur i toer-kajak med Thore bagi - ca 2 km. Derefter med L. - hans første tur ca 2,5 kg for lige at afprøve, hbad hans operede skulder sagde til det. Stadig lidt "mentalt presset" pga arbejdsrelaterede beslutninger/forhold -skal lige passe på ikke at komme for langt ud over stress-tærsklen... Det er ikke altid en fordel at være den "ansvarsfulde type"... og jeg ved endda, at meget af det er mit eget hoved, der blusser tingene lidt op... er dog opmærksom herpå - så - det bliver bedre lige om lidt! Mandag d. 3. juni 2019 Cykling Blev impulsivt inviteret på aftensmad hos veninde - i anledning af hendes søn havde klaret nogle eksamener flot - det siger man ikke nej til sulten på vej hjem på cyklen ;-) Tirsdag d. 4. juni 2019 Kajaktur m. L. ca 4 km med lidt begyndende entringsøvelser ude ved "øen" (motorvejsbro-øen). Altid godt lige selv at få den årlige genopfriskning af at kunne komme op i sin kajak selv. Obs en anelse irritation i v. skulder, da fik lavet en forkert bevægelse i omklædningen efterfølgende. BJJ no-gi: 1 time + 45 min rul (fik vist 3 head/guillotine chokes :-) ) Aften"arb", da måtte hjælpe et familiemedlems gamle hund. Onsdag. 5. juni 2019 - Grundlovsdag Kursusdag. Jeg elsker at være på kursus. Dette var heldigvis også rigtig godt - når det nu lå på en "fri-dag". Cykling 3 km - og aftenhygge hos venind efter en tur i stemmeboksen. Torsdag d. 6. juni 2019 Cykling 16 km. Laaang dag på arb. Fredag d. 7. juni 2019 Cykling Kajaktur og få en rolig tur i det fri :-) Distance: 10 km - er så glad for min "nye" kajak! Hun er så dejlig at ro i.
  12. Tinapigens log!

Hej, kære Gregers :-) Dejligt, at du stadig kigger lidt med. Du har altid være meget "stabil" og flittig her på MOL. Det er sjovt, at "lære" andre at kende her igennem. Jeg husker dig, som blandt nogle af de første til at byde mig velkommen. Tak for alle dine indput :-) Alder og tid er en mærkelig størrelse. Sjovt nok går ens "indvendige ur/alder" meget langsommere" end den ydre tid ...i hvertfald hos mig. Hverdagspositive ting! Et godt ord....Det er vigtigt at huske. Lidt ligesom det er "vejen til målet", der som regel er den "længste og... vigtigste(?)" .. Jeg er glad for, at jeg stadig kan blive glad og påskønne "små ting". Det får mig til at smile mere ;-) Rigtig god dag!
  13. Last week
  14. Doktorens log

D. Holds 60 kg x 2 x 10 sek Push-ups Kv x 5, 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 x 2 Kv+50 kg (5010) x 8 Kv+50 kg (4010) x 8 Kv+50 kg (3010) x 8 Kv+50 kg (2010) x 8 Kv+50 kg (1010) x 9 Hammer rows 50 kg x 17/17, 15/15, 14/14, 12/12, 11/11 Pull-aparts Rød x 2 sæt D. Pull-overs 29 kg x 14, 12, 14 M. Laterals 70 x 18 - 60 x 5, 4 60 x ? D. Incl. Curls 15 kg x 13
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Mandag i skuret: DB curls - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Floorpress - 10x50kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 10x80kg Så gad jeg ikke mere og kørte istedet en lille tur på motorcyklen i det gode vejr :-)
  16. Langt pokker i MOL

Både jeg og sædvanlig kollega har fridag i dag, så til direktørtid (kl 11) daffede vi ud på den lange runde. Hans hjul var fladt inden start, så den blev flyttet 10 min og jeg kunne køre stille og roligt ned til ham og havde også tid til en kalibrering af wattmåleren. Som vanligt fyrede han den af på den første af kamelbakkerne, så meget at han var off flere minutter efter. Igen måtte jeg hale watt-PRs frem for at spole ham minimalt ind. Min peak blev kun øget med 10 watt og bliver slugt af usikkerheder men 5sek blev øget med 60w og er nok lidt mere holdbart. Jeg var dog ikke oppe og skære ansigter som sidst, så den må kunne hæves igen. Derefter meget af ruten som vi plejer men i medvinden fik han smag for farten og trådte pænt til; generelt er han efterhånden i så god form, at jeg også skal “lave noget”. Vi havde aftalt at jeg måtte tage en dingerføring med ham på hjul (endelig fik jeg ham overtalt) men det blev desværre på Køgevej hjem i medvind og det er ikke det fedeste sted at ligge med 40-45 i timen. Men han syntes det var sjovt med farten, så måske får jeg lov igen, nu han tror på at kunne blive på hjul og ikke bliver sat. Da han var drejet hjem lå jeg stille og ventede på et rødt lys og fik kørt en stående start. Jeg fandt også på at køre ud på diget og køre FTP-ish begge veje men da jeg drejede op i modvinden, kunne jeg godt mærke at efter 2t45m, var jeg ikke klar. Fik i stedet trillet lidt i zone 1 og prøvet lidt at stå stille på cyklen. Den slags “pjat” har jeg aldrig lavet før og er selvsagt pisse dårlig til det. Jeg er nok for gammel til at lære det men tænker alligevel at give det et spædt forsøg.
  17. AxBard

Søndag 2019 06 16 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 35 · 10 x 35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 · 10 x 70 Pull down · 10 x 50 · 10 x 55 · 10 x 55 Leg press · Ingen Mp · Ingen Lat raise · 10 x 07 · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 09 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 23 · 10 x 23 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Havde klippet hæk og renset stenbede lørdag og søndag så min krop havde det som om nogle havde tæsket mig med køller. Træningen blev derefter. Jeg gik ret tidligt i seng og gik ud som et lys i nat :-)
  18. Tinapigens log!

10 år... puha, allerede. Jeg kan egentlig godt huske at du både var “ret” aktiv og også loggede om det, så var omme og kigge 10 år tilbage. Stadig dejligt med alle de “hverdagspositive” du disker op med. De minder lige en om at man skal huske at nyde de små ting.
  19. Nice and clean power building

16 Juni 2019 Boksen Box squat 3x130 3x135 3x140 3x142,5 3x145
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Søndag i skuret: Dødløft - 10x50kg, 10x90kg, 10x140kg, 10x140kg Ikke planlagt træning. Var ude i skuret og flyttet lidt rundt og rydde op og så tænkte jeg ville lave lidt.
  21. Tinapigens log!

Lørdag d. 25. maj 2019 Ville oprindeligt have været afsted på vandreweekend med oppakning, men ville ikke belaste min ankel "overdrevet", så "nøjedes" med en dagstursoppakning - og overnatning et sted med adgang til levering af bagage med bil.. Anklen fungerer i dagligdagen, og det gør ikke ondt når jeg går, men den er alligevel stadig en anelse "irriteret" - øv - det tager lang tid - godt det ikke er "værre". Der er lidt for meget at "tænke på" jobmæssigt bl.a. pga en barselsvikar, der "sprang fra" i sidste øjeblik. Selvom jeg personligt godt kan forstå, at man ikke siger nej til en fast stilling, er det bare lidt øv, for "os" lige her og nu. Nå, det hjælper ikke (eller jo måske lidt ;-) ) at klynke - tingene løser sig nok. Det er i hvertfald vigtigt for mig at komme "UD", for at lade op og så lige blive bedre igen til at "lukke døren" til forskellige ting. Jeg elsker at være "på tur" - heldigvis også de "små". Stod tidligt op, fik pakket en masse og lavet lækker pastasalat samt smurt nogle lækre madder til at tage med - og så AFSTED :-) Turen gik til "Bøgeskoven" på Stevns. Vi gik langs stranden, der var temmelig kupéret med tonsvis af væltede træstammer - så det nærmest mindede om hækkeløb for kæmper. Der blev tid til en dejlig dukkert - og turen tilbage gik oppe på "kanten" af skrænten langs skovbrynet, hvor frokosten også blev indtaget. Herefter kørte vi langs blomstrende rapsmarker til Boesdal Kalkbrud for at tjekke ud, om det skulle være her vi ville overnatte. Det blev det - shelterne så ud til at være optagede, men vi havde heldigvis telt med - så fik lavet en hyggelig lejr lidt længere inde. Herefter blev det endnu en travetur - langs stranden til Rødvig, hvor vi samlede brænde og holdt "kaffepause". Turen retur langs Trampestien. Virkelig terrængående dag. - distance "kun" 10 km? - men det meste på ujævne sten. Lavede dejligt bål og råhyggede om aftenen. Søndag d. 26. maj 2019 Vejret en anelse mere gråt og blæsende i dag- men formiddagen tør - og perfekt til endnu lidt frisk luft langs "Trampestien" med flotte udsigter over bugten og klinterne - mens fornøjede mursejlere og lærker fløj rundt om ørerne på os. Vi gik til Stevns klint - hvor "kirken" er ved at falde ud over skrænten og retur. Lige perfekt timet ankomst til bilen, hvor regnen begyndte. Mandag d. 27. maj 2019 Aftenkursus efter arb i Roskilde angående akutte og kroniske GI-lidelser hos hund og kat. Altid dejligt med lidt opdateringer på nyeste viden. Tirsdag d. 28. maj 2019 Cykling 17 km?'Lidt coretræning.. Onsdag d. 29. maj 2019 Lidt cykling? Torsdag d. 30. maj 2019 - Kr. Himmelfartsdag Pullups 1x16? BJJ no-gi: Fokus på Ashi garami. ½ times rul (første rul i 3 uger siden stævnet) - sjovt, men mest defensivt - hukommelse er mærkeligt - skal igen lige genlære.. Fredag d. 31. maj 2019 Chins: 1x18xbw Pakkede cykler og cykeltrailer - og cyklede alene med mine kære drenge ud til Amager fælled - Pinseskoven for at ligge i telt og slappe af med bål og hygge. Samlede en ven og hans søn op på vejen, der cyklede med. Cykeldistance 11 km - en punktering hos Thore. Staklen var lige styrtet på sin cykel på grusstien næsten derude, hvor han fik en hudafskrabning på armen. Efter at have overbevist ham om, at han sagtens kunne cykle igen lige om lidt - selvom det gjorde ondt lige nu - opdagede jeg, at hans cykel var pivflad på baghjulet lige da han var klar til at cykle igen...suk Nå, lappegrejet frem - og så var vi på farten igen. Alt var heldigvis godt herefter - vi fik lavet bål, grillet pølser og skumfiduser - drengene legede i vandgrøfterne, huggede lidt med økse etc - og vi fik slappet af og læste "De fem"-bøger højt for hinanden. Lørdag d. 1. juni 2019 Formiddagen gik med mere bål og højtlæsning. Superlækkert og roligt. Herefter pakkede vi sammen og cyklede rundt - forbi en anden shelterplads - hvor der også kunne læses højt ;-) Videre med mig bagerst med godt læsset trailer i pæn modvind hjem over fælleden en anden vej. Cykling med trailer 15 km
  22. Tinapigens log!

Søndag d. 12. maj 2019 BJJ med GI: Armbar fra guard og sweep, sakse. Øv, min v. ankel lettere hævet og lidt irriteret - så måtte tage det lidt roligt - droppede sparring. Mandag d. 13. maj 2019 Pullups: 1x12xbw morgen Chins: 1x17xbw aften Tirsdag d. 14. maj 2019 Cykling 20 km Onsdag d. 15. maj 2019 Hmmm.? Torsdag d. 16. maj 2019 Lauge 10 år - Hurrah - tænk at jeg har været mor i 10 år nu. Cykling 28 km Morgenpullups 1x12xbw, Chins 1x15xbw Fredag d. 17. maj 2019 - St. Bededag Regnvejr. Temmelig træt. Pak til sommerhus...og familiefødselsdagtamtam i morgen (godt det belv rykket fra i dag) Lørdag d. 18. maj 2019 Familie/fødselsdagstamtam. Udendørs - totalt lækkert. Dejligt at se mine kære niecer og nevø samt søskende m.m. Søndag d. 19. maj 2019 På travetur med drengene - Tisvilde: Overdrevet rundt - off road i lyngen etc. Vi fik hilst på bl.a. heste, køer, larver, firben og diverse fugle. Fik spillet Risk udendørs. Cb pilatesdel + yoga. V.ankel stadig let irriteret og en smule øm - går fint at gå i vandrestøvler. Tirsdag d. 21. maj 2019 Bjj No-gi: en time - kun "tekniktimen" Forældremøde, håndbold. Cykling. Chins. Onsdag d. 22. maj 2019 Kort arbejdsdag - dejligt. Eftermiddag med Fødselsdag for Lauge - klassekammeraterne.. Lasergame - i Tåstrup. Vild succes. Torsdag d. 23. maj 2019 Cykling. Bjj no gi: en time. Tekniktimen. Ingen sparring. Gus i Avedøre Svømmehal - Ahh - der var lige et par pladser - og trængte til det :-)
  23. Langt pokker i MOL

Jeg vaklede længe mellem 40/20 og 15/15 men endte på det sidste og besteg turbotræneren. Det fortrød jeg ret hurtigt, for jeg kunne med det samme mærke at der var diamanter i stængerne og de ville blive spildt nu jeg ikke kørte udendørs. Men sådan er det - til gengæld holdt jeg mig til programmet. Overskuddet blev brugt til at køre intervallerne med noget højere kadence end sidst, så maxpulsen endte to slag over. Under nedvarmningen øgede jeg kadence for at holde pulsen på 150 indtil jeg begyndte at hoppe i sadlen, hvilket skete omkring 130rpm I morges lidt efter jeg havde fået øjne, swipede jeg pulsen frem på uret: 41. Det er to slag under tidlige bundrekord. Vægten er ikke prangende men den er da kommet under 92,0 igen.
  24. Motion i balance™

Endnu en vellykket uge med blandede bolcher er overstået. Og det er sket efter præcis samme recept som sidste uge. Dog har jeg været omhyggelig med at overholde to gange styrketræning i FW. Konklusionen er også den samme som sidst, nemlig at det faktisk går ret godt med begge dele. Der er fornuftigt skud i benene til både løb og cykling, og det, ja, det går jeg stadig rundt og er lidt forundret over kan ske. Hvis jeg lige konsulterer min Strava, er det blevet til følgende træningsmængde: Mandag: 9,2 km tilbagelænet løb i 5:30/km Tirsdag: 6,3 km løb med pitstop i FW Onsdag: 62,3 km solotræning på cykel med et OK snit på 28,1 km/t. Jeg susede af sted for mig selv allerede lidt i 16, da jeg var sikker på, at det hele ville eksplodere i torden og regn - det gjorde det så bare overhovedet ikke :) Torsdag: 6,3 km løb med pitstop i FW Fredag: 14 km løb med 4:48/km som tempo. Meget tilfredsstillende Lørdag: 37,3 km cykling med tre intervaller på Avedøre Holme. 2 x 3:05 på Kystholmen var også godkendt. Søndag: 92,5 km klubtræning med ganske gode ben på intervalrunderne. Eftersom det går godt med begge dele, og jeg lader til at have fået ryggen/lænden under kontrol, ja, så fortsætter jeg bare sådan her en rum tid endnu. Der er grønt lys hele vejen rundt, og selv cyklen kører som en drøm, så alt er OK indtil videre.
  25. Tinapigens log!

Mandag d. 6. maj 2019 Dejligt lang dag (med glade og rosende klienter :-)) efterfulgt af personalemøde. Cykling Tirsdag d. 7. maj 2019 Cykling 24 km BJJ no-gi: Choke fra turtle, to varianter. Rul en time med 5 minutters runder, 1 minuts pause - minus to runder. Pullups: 1x12xbw Onsdag d. 8. maj 2019 Cykling 30 km? Bjj: rul en time no-gi. Tilmeldte mig bjj-stævne no-gi på lørdag - intermediate level. De ønskede flere "piger" - så favorabel pris ;-) - og tænkte, nåh ingen særlige planer på lørdag...nu kommer sommeren med mindre indendørstræning - jeg bliver nok aldrig klar alligevel. - Eftersom jeg nok ikke kan kalde mig "begynder" mere, men ikke føler mig på et højt intermediate niveau (endnu?) - vil jeg gerne have " mit eget mentale pres" mht konkurrence lidt nedtonet (ja, ulempen ved at gøre det godt i sin første konkurrence Danish open sidste år, hvid bælte er, at så føler man, at der er noget at leve op til..) Jeg er ikke udpræget konkurrence-menneske - men synes åbenbart alligvel, at det er sjovt på hyggeniveau af og til.. Torsdag d. 9. maj 2019 BJJ no-gi direkte efter arbejde.. Lange dage... Knee slide pass. Rulle en times tid. Tips til mig: Shrimp inden/lidt tidligere. Inside control. Cykling 8 km Fredag d. 10. maj 2019 Bw 61,4 kg morgenvægt. Lørdag d. 11. maj 2019 Siam Submission Challenge vol. 2. Weight classes is -69, -79, -89, -99, +100. For piger viste det sig at være +/- 60 kg. We will have beginner, intermediate and expert after that we will have 3 superfights All the matches will be round robin to get as much experince as possible. Beginners is 0-2 years Intermediate 2-4 years Expert 4 years and up SSC will be under the NAGA rule set, although without points.. http://www.nagafighter.com/pdf/2018_naga_rules.pdf It will be submission only every match is 7 min. If it goes to a draw it will be REF DEC. REF DEC will be determined on Aggersiveness, Positionel dominance, Submission attempts, We will have two refs on every mat that will decide who wins. Vejede ind på 61,8 kg med rash guard og korte tights. Vi var 4 tilmeldte tøser. To intermediate (mig den ene) og to beginners. 3 af os i + 60 kg. Vi kæmpede dog alle mod hinanden for at få lidt sjov og erfaring. Alle virkede supersøde. Min ene modstander (hvidbælte, -60 kg) har jeg kæmpet mod før i open class sidste år. En anden (begynder) var helt ny i bjj - men havde haft flere kampe indenfor MMA. Min "rigtige" modstander A - virkede supersød - men også meget garvet/dygtig... Jeg snakkede med hende og fandt ud af, at hun havde været til 17 konkurrence før, tog af og til til Tyskland for at kæmpe i Naga-regi (havde endda vundet en kamp mod en "experienced"), trænede 4-5 om ugen..65 kg - og så pænt veltrænet ud. Så en garvet og dygtig modstander! Nåh, ja - så må en nu "masterstøs" som mig med lidt begrænset konkurrenceerfaring, jo bare prøve...og lære. Og lærerigt blev det ;-) Det var et godt arrangeret stævne med rigtig god og afslappet stemning. Pigekampene var sidst på formiddagen - "ventetiden" blev kortet hurtigt ned pga deltagere, der vandt på submission før 7 min. Vi fik varmet lidt op i et lokale nedenunder inden kampene - og så var det bare igang. Klar, parat, start. Min første kamp var selvfølgelig mod A. Havde jeg selv kunnet vælge, ville det have været rart lige at starte "blødere" ;-) Jeg havde lige nået at få at vide, at A er "ekspert i fodlåse" inden kampen - men nåede ikke at lære at mestre forsvar hermod på de få min, jeg kunne nå lige at få det vist inden kampen. Jeg synes, at jeg fik givet rimelig med modstand, så er ikke utilfreds med min egen indsats - mest ærgelig over, at jeg endnu ikke er helt skarp på diverse afslutninger og stadig har nogle "basis black outs" ;-) Hun vandt! Tillykke. Kampen blev stoppet pga, at jeg desværre blev fanget i en ankellås og min ankel sagde en meget høj lyd... Vi blev lidt paf over det. Jeg kunne dog intet mærke, da det skete (og var på daværende tidspunkt ikke særlig vidende om, at fod/ankellåse åbenbart slet ikke gør ondt før at det er for sent). Jeg følte mig egentlig klar til at fortsætte, men det er helt fair og godt at den blev stoppet (A stoppede heldigvis også selv, da hun hørte lyden) - og jeg er glad for, at jeg efterfølgende kun har haft "mindre gener" fra anklen. Lige efter kampen kunne jeg INTET mærke i foden. Var ikke hævet. Kunne hoppe på foden og rulle rundt i anklen uden nogen gener. (Og havde 3 kampe efterfølgende - inkl en "open mat" mod A igen + cyklede 10 km+ og roede en lang tur i kajak) Herefter havde jeg to kampe mod de to andre piger - dem vandt jeg :-) Hurra ;-) Den ene gik tiden ud, men til min fordel :-) Manglede igen at blive skarpere på en del afslutninger (hvor jeg lige nu i situationen ikke kan huske alle detaljerne - og når det ikke sidder på rygraden - er chancen forbipasseret) Den anden vandt jeg på guillotine choke. (Dem har jeg kun en meget ussel, ufokuseret video af - så de kommer i hvertfald ikke lige nu.) Måske et længere resume, på andet tidspunkt, når jeg har genset dem.. I løbet af dagen talte A og jeg om, at vi godt kunne tænke os at prøve at kæmpe igen - jeg skulle lige beslutte om "jeg turde" - men vi fik lov til at kæmpe i "open mat" piger. De andre var da taget hjem. Det blev dagens sidste kamp efter fyrenes "Open mat". Jeg troede, at der igen var 6-7 min tidsgrænse, men fik at vide på måtten at det var uden tid...gulp... Troede ellers næsten på det - men kampen endte desværre igen i en ankellås, på modsatte ben, jeg ikke kunne komme ud af, så jeg måtte tappe out. Der er masser at arbejde videre på, men formålet med dagen var opfyldt. Mere erfaring, en superhyglig dag og "afmystificering af konkurrence-presset".. Dertil bring home defense mod benlåse..."ballerina fod", op og stå på benet, pil straks modstanders hænder af dine ben, så du slet ikke ender i farezonen.. Efter stævnet - mødtes vi og hyggede med lidt spiseligt i solen på Nørrebronx. Da aftenen stadig var ung og vejret fantastisk - cyklede jeg til Hvidovre havn og smed kajakken i vandet og roede en lang og skøøøn tur ind i til København, Fisketorvet og retur - ca 16 km. Det er virkelig hygligt, at ro om aftenenen i solskinsvejr og se byen "nedefra" og hilse på Go Boats og nyde roen. Cykling 22 km
  26. Hvad er der med de dér Monster? Er det “bare” koffein i rå mængder eller er der andet i? Jeg har et par kolleger som bæller dem i rå mængder; jeg drak en da jeg skulle hjem fra konfirmation i Esbjerg for et par uger siden men syntes ikke rigtig at den gjorde noget? ... til gengæld tog en preworkout inden sidste styrketræning og det gør jeg ikke igen når jeg skal have iltgæld efter hacksquat. Det føltes fanme mærkeligt i brystkassen men det fungerer fint med mindre øvelser, der ikke trækker pulsen op.
  27. Tinapigens log!

...-> fortsat ;-) I Jylland her i Påskeferien.. Mandag d. 15. april 2019 Det meste af dagen gik i Randers Regnskov inkl udendørsanlægget med deres store klatrelegeplads. Her morede vi os også over deres minigrise, der havde unger der spænede rundt og så temmelig sjove og nuttede ud. Derefter et lille smut i Randers by, hvor det bl.a lykkedes at finde noget vandtæt, vandreegnet fodtøj til drengene. Planen er Færøerne til sommer...:-) -min evne til at finde tid til og prioritere "shopning" er ikke enorm - og har nogle drenge, der hurtigt bliver træt af at "prøve" ting... så det var rart at få "krydset" den af ;-) Nåede 35 minutters gulvøvelser for ryg/mave etc inkl 3x20 push-ups Tirsdag d. 16. april 2019 LEGOLAND Heldagstur. Dejligt med tilpas få mennesker - og mindstemanden blevet høj nok til "de vilde ting". Tip: Man kan downloade gratis børnebilletter via "skolemælk.dk.", hvis man ikke lige har andre steder fra...kræver dog udprint af tegning/prik til prikopgave. Onsdag d. 17. april 2019 Travetur i skoven ca 1½ time. Retur til Hvidovre. Havde en skøn pause v. Storebælt/Korsørsiden - hvor vi nød solskinsvejret og hoppede og (ungerne) løb fra sten til sten på "molestenene" med udsigt til broen. Torsdag d. 18. april 2019 Chins: 1x18xbw - et sæt - "kold start" Ind og udpakning - og så afsted til sommerhus i Asserbo -Aahh...Påskefrokoster og afslapning+restitution og familiehygge. Fredag d. 19.-Mandag d. 22. april 2019 Sommerhus. Gåture. Badning i det fantastiske sommervejr (kender nogen, der forkortede deres tur i Barcelona for at komme hjem til godt vejr! - i DK !- lol- det er øv) Fik øvet SLACKLINE :-) Lavet lidt boldøvelser i haven + chins 3x8 og push-ups 5x20. Tirsdag d. 23. april 2019 Cykling. BJJ no-gi: Selveste Matthew Tesla underviste i dag :-) Han er en dygtig underviser! Derefter 1 times sparring af 6 min's runder m. 20 s pause i mellem! Pyha! Onsdag d. 24. april 2019 Morgenpullups: 1x15xbw bw =61 kg Cykling 18 km Pullups 1x12, chins 1x10 Matthew Tesla-SEMINAR 2 timer: fra mount to back Torsdag d. 25. april 2019 Push-ups 1x20 Cykling 18 km BJJ: Rul i 50 min. Pyh, er træt - hårde dage på arbejdet, lange dage ... Fredag d. 26. april 2019 Cykling Lørdag d. 27. april 2019 BJJ: Øvede nogle teknikker fra seminaret sammen med Maria en times tid inden 2 timers open mat. Så i sommerhus. Søndag d. 28. april 2019 MTB-tur i Tisvilde hegn med LB og A. 35 km - 310 hjm. Var træt til slut - men fin tur og havde et udmærket "flow/føling" med cykel og terræn i dag :-) Det er nu også dejligt at cykle. Kan godt lide MTB i Tisvildeområdet. Nåede lige kortvarigt at "blive væk" på vej ned af en bakke, hvor jeg herefter fulgte efter en forkert, i samme farve tøj da de andre åbenbart var stukket i forvejen en anden vej.. Aftenen social igen, da inviteret til fødselsdagstøsemiddag hos veninden i Hvidovre. Det var godt nok sjovt. Ærgeligt at måtte afbryde pga arbejdsdag næste dag... Mandag d. 29. april - 3. maj 2019 Lidt cykling... Coreprogram med CB - minus pilatesdel. Søndag d. 5. maj 2019 Gåtur i Skoven ved Furesøen med mine skønne drenge. Fik vippet på en træplanke, ligget på maven på en bro over et rislende vandløb og kigget på dyr i vandet, klatret og hygget.