All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Motion i balance™

    Herfra stor respekt for overhovedet at komme på landevejen i det super våde og blæsende vejr Og bog lyder også virkelig god = i det hele taget fascinerende med Stoicismen. Måske værd at se bog men kom til at bestille en anden i går om små skridt til at ændre vaner.
  3. Yesterday
  4. Motion i balance™

    Hold nu kæft, hvor er jeg efterhånden træt af den evindelige vind. Selv i dag, hvor den ellers skulle løje en smule af, var der en solid blæst i smasken på den første halvdel af turen. Til gengæld gik anden halvdel hjem fra Roskilde i et helt andet tempo, som det fremgår af grafen. Modvind ud, medvind hjem. Ellers alt vel. Vægten har lagt sig helt stabilt på 77-78 kg, når jeg tjekker den i FW. Det giver grobund til planerne om at nærme mig de 75 kg, når forårstræningen for alvor banker på døren. Det begynder virkelig at klø i fingrene efter at finde sommercyklen frem, men indtil videre holder jeg mig i skindet. Skulle egentlig have begyndt på Chris McDonalds nye bog, men den er lige blevet fortrængt af en anden, virkelig velskrevet og letlæst bog af Niels Overgaard. Han bruger stoicismen som et svar på nutidens udfordringer, og han har godt nok mange gode pointer. Den er virkelig værd at læse, og det synes anmelderne også: https://www.berlingske.dk/boeger/6-stjerner-til-suveraen-selvhjaelpsbog-et-liv-uden-modstand-er-et-liv-i
  5. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Søndag d. 23. februar Løb 4 km = 24:50 Var planen at løbe under 3 km, men nyder at kunne løbe på må og få uden et stramt program, og fik forregnet mig lidt. Lykkedes at holde et relativt jævnt tempo hele vejen rundt, og nøjedes med et par enkelte tunge dråber - himlen åbnede sig få minutter efter jeg var kommet ind. Forsøger at fange min motivation igen, så supplerede med lidt styrke i stuen: [email protected]æ strækkere 3x0:45 planke [email protected] inverse rows Det ville være løgn, hvis jeg påstod at jeg ikke skulle kæmpe lidt (særligt med planken), men ser ud til at jeg har kommet samle op hvor jeg slap. Så synes for en gang skyld det er velfortjent at slappe af foran pejsen med kaffe og avis. I morgen svøm med den skønne Bjergfidus.
  6. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Masser af dejlig søvn de to sidste nætter og i morges faktisk vågen kl 5, så håb for, at jeg ikke er helt ude af "tidligt op" rutinen. I går desuden 45 minutters dejlig hatha yoga + 12 minutters meditation via Calm app. Ovenpå det var jeg så afslappet, at jeg lige skulle tage mig sammen for at ramme restaurant for at mødes med god veninde inden tur i Musikhuset. Well og så viste det sig, at det først var i dag.. Altså nogle gange så går det for stærkt. Men fik så et dejligt glas vin med bobler mens jeg ventede på take away, fik reserveret nyt bord til i dag og ja kunne gå tidligt i seng med bog. Brugte også masser af tid i går med at få bagt, tilberedt madbokse og havregrynskugle masse. Mangler så lige at trille dem. Rammer i dag koffeinfri dag 109 og har desuden erkendt, at jeg, også trods Kitchen saver, ikke kan styre chokolade forbrug. Så nu foreløbigt 2 aftener uden chokolade. Om det bliver til lidt dessert chokolade på restaurant i aften vil så være noget andet. Inden da PT pas og vil også ..VIL nå noget yoga.. lige nu en del opgaver ved skrivebordet get moving...
  7. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Do not like mht knæ men super løbet CU søde
  8. Last week
  9. Davai, davai!

    Sidste uge bød på cirka 9 timers træning hvor af fem af dem kom fra weekendens lange tur, hvor jeg kom ud forbi bageren i Ebeltoft og fik benyttet mig af deres vinterferietilbud på romkugler. Jeg holdte en kort spise pause ved Fregatten Jylland, men da jeg skulle i gang igen opdagede jeg at mit baghjul var fladt. Efter et slangeskift kørte jeg videre og svingede ind på nogle kendte landeveje omkring mine forældres bopæl. Efter passage af en grusvej havde jeg nok samlet mere flint op i bagdækket, for jeg punkterede igen - tanken om at supplere mine durano plus med dækindlæg begynder at virke som en god idé. Her et billede fra Kalø slotsruin, som man kan se på vandet så ramte jeg lige præcis en dag uden vind i modsætning til både dagen før og den efterfølgende dag, hvor det blæste kraftigt :) Denne uge har jeg været to gange på hometraineren og jeg håber at få kørt en time eller to i aften. I går aftes kørte jeg en træning med fire gange tolv minutters intervaller som bestod af to minutter på 95% og et minut på 105% af min FTP-værdi, det så således ud på Zwift: Jeg kan se at jeg kørte den samme træning i december 2018 og jeg har ramt præcis samme gennemsnitspuls denne gang, men i december kørte jeg med 27 færre watt i gennemsnit.
  10. Vestjysk dagligdag

    21-02-2020 yoga En flow time Løb: 4,8 km 31m07s Bare for lige at løbe lidt. 22-02-2020 Styrke: Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 2 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 65kg. 1 x 5 x70kg. Horizontal pull up: 5 x 5 x Bw Armstrækker: 5 x 10 x Bw lateral raise: 1 x 10 x 8kg. 1 x 10 x 10kg Baglår (pure strength maskine): 2 x 10 x 20kg. Lidt udstrækning.
  11. Langt pokker i MOL

    92,3kg efter 3300kcal i går Der var planer om en solid tur på turboen før arbejde men jeg var sløv og kunne ikke overskue at sidde med høj puls. I stedet tog jeg i FW for at træne ben - det var også ved at være tid, hvis der ikke skal gå for lang tid imellem. Hexbarsquat: 4 x 10x100 Frontsquat: 4 x 4x75 - føltes meget lettere end sidst, så skar pauser fra 3 til 3 min Bulgask splitsquat: 10, 2 x 15x20, 15x20 kun for venstre ben Siddende lårcurl: 3 x 8x80 - der er vist PR med de 80 .. med opvarmningssæt og roden rundt med skiver, så tager det alligevel 50 minuttter Håber ikke der for mange slåfejl i dag, for DSB kalder
  12. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    I går fik jeg endelig taget sammen til at snørre løbeskoene igen. To ugers løbepause er klart for længe på nuværende tidspunkt, så selv om jeg kom godt fra start og havde en fremragende første kilometer, så måtte jeg ned og gå kort efter. Tog turen skiftevis i løb og gang, og besluttede på et tidspunkt at jeg så lige så godt kunne lægge nogle ordentlige intervaller ind, så lavede nogle spurte mellem villaveje. Fredag d. 21. februar Løb 5 km = 31:25 Skulle nok have holdt lidt mere igen med distancen - knæet brokkede sig i hvert fald, da jeg skulle ned af trapperne til vinterbaderklubben senere samme aften...
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Læg - 3sæt x 50-60reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Low box squat - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg Seated DB shoulderpress - (10x20kgs), 5sæt x 10reps med 27,5kgs Flat DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kgs (2-3sek hold i bunden) Coc2 - Lukkede den et par gange med højre. Prøvede på en double med højre men det gik ikke. Dog ret tæt på. Men en milipæl at kunne reppe med 2eren. Tror aldrig mit greb har været bedre. Airbike - 4min (10sek on/20sek off) Udemærket runde. Havde ikke så lang tid. Gider ikke så meget cardio men laver jeg mit minimum arbejde med de 4min kan jeg sætte flyeben ved den.
  14. Langt pokker i MOL

    Undskyld, hvis nogen fik læst indlægget ovenover, før jeg kom ned i toget og fjernet de værste tastefejl og mærkelig ordbogsrettelser. Til aften brugte jeg min sidste pause til at træne: 2 sæt rows 2 sæt træk til bryst m smalt greb 3 sæt bænkpres 3 sæt bicepcurl 2 sæt skulderpres 1 sæt latererals 2 sæt fransk pres 2 sæt hypers 2 sæt mavebøjninger
  15. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 20.2 Styrke = endnu et power pas med super coach J Først 20 min meget langsom jog til opvarmning = rigtig dejligt 1.superset - squat vekslende med bridge med KB, ialt 4 runder. Squats uden tung vægt men med en del gentagelser = træner stadig teknik, KB initialt 20 og til sidst 26 kg 2. superset DB incline chest press vekslende med Bulgarian split squat med 14 kgs DB i hænderne, 2 sekunders pause i bunden Brystpressene startende med 12 kg og til sidst PR for gentagelser med 18 kg - 15 stk = skulle nok have haft lidt tungere vægte i de foregående. Well men jeg har længe haft travlt med at state, at jeg var ude af stand til at løfte de 18 kg overhovedet, så ikke nemt for coach. 3.superset lat pull downs smalt fat vekslende med nordic hamstring curls 4. Prowler push & pull, initialt 62.5 kg til at skubbe og så træk hjem med 42.5 med 2.5 kg af for hver runde. EMOM 8 runder. Hårdt men ikke ud af kroppen oplevelse. Kom først hjem næsten halv ni, så igen lidt for sen og for meget aftensmad, rum for forbedring. Plus lidt natteroderi med iPhone. Til trods for hvad jeg har skrevet, så var dagen i dag for træt til at benytte løbegear til de planlagte 30 min jog. Og det er heller ikke realistisk, at jeg får smidt mig på yoga måtten. Tilgengæld håb for de næste dage, hvad søvn, træning inkl yoga angår. Den gode weekend til boardet
  16. Langt pokker i MOL

    92,9kg efter 3300kcal i går - jeg var en idiot og lå og så youtube“dokumentarer” til klokken næsten 3 Jeg fik ikke trænet i går. Toget der skulle bringe mig ind til den lange pause var 42 minutter forsinket, efter et sporskifte havde sat sit fast og lavet totalt kaos. Jeg fik dog lavet lidt tåhævninger. 2 x 30 på et ben og 50 på begge ben med arbejdstasken på. Til morgen, 20 minutters aktiv restitution på Zwift. Den crashede to gange, så heldigt at der ikke var intervaller på programmet i dag.
  17. Got legs?

    Efter noget stilstand i vægten, er den så småt begyndt at røre på sig igen. Stilstanden skal findes i sygdom, og ikke mindst at jeg i samme periode lidt mistede viljen til at skære de dårlige ting ud af kosten. Heldigvis stod der kun 88,8 kg på vægten i morges, og det er ret lækkert. Håber at det kan være med til lige at skærpe min egen fokus på at komme igang med det igen.
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: DB laterels - 20x5kgs, 12x10kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 20x5kgs KB press - 1sæt x 20/20reps med 16kg Lige hurtigt ude i abeskuret og få lavet lidt skulder. Lækkert pump :-)
  19. Langt pokker i MOL

    Onsdag: Morgenvægt 92,8kg efter 3300kcal. Jeg fik flyttet styret ned på vintergeden og skiftet sadelpind på sommercyklen. Overraskende nok, så havde jeg en fullcarbon-pind liggende, der så ubrugt ud og jeg aner ikke hvor den kommer fra. Derefter nussede jeg noget rundt og sov lidt til middag. Da jeg skulle til banecykling, havde jeg ikke rigtigt hovedet med og kom til at blive hjemme. Men ok, så fik benene fred til at restituere i bund og det er heller ikke så tosset. I dag: Morgenvægt 92,6kg efter 3650kcal Før jeg tog toget til arb, kørte jeg 2 x 20min på turboen. Arbejdsdagen er noget nær perfekt. Jeg slutter af med et lille smut fra Hovedbanen til Hillerød og retur og så sidder jeg det tog, der skal køre mig hjem. Pausen op er halvanden time lang og tænk hvis det holder. Jeg har taget tanktop og shorts med - med så god tid, kan jeg godt nå at skifte tøj og bygge squatstativet op. Har også lidt vaskeklude og rent tøj til bagefter, hvis jeg er alene. Alt udstyr er max 15 skridt væk, så der kan supersættes i vildskab. Selvom jeg ikke skal køre meget bagefter, gider jeg ikke at sidde og soppe i sved.
  20. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 18.2 Yoga 45 minutters dejlig hatha yoga. Skulle lige overvinde mig selv men så gik det så fint da jeg var i gang og kunne virkelig mærke, at jeg gik mere afslappet i seng. Til en god nats søvn. Stats siger fra 21.10 til 5.06 og i alt 7 timer og 43 minutter. Var lidt vågen ved 11-12 tiden. Træning d 19.2 Bodyfit 1 dejlig time. Var ellers i toget begyndt at parlamentere med mig selv om, at jeg var for træt til løb bla bla bla.... og så pludselig tog jeg en beslutning, fik klædt om på Arrivas toilet og ræsede så fra Banegården til Scandinavian center. Noget hvor jeg længe har haft snakket mig ind i, at jeg ikke kunne nå det på et kvarter men det kunne jeg sagtens og det var MEGA fedt at røre mig. Det bliver jeg bare nødt til at anerkende. Ligesom om mandagen når jeg får svømmet fordi, at jeg har en aftale. Tilgengæld ikke noget yoga i går og fik spist for meget og for hurtigt = betydeligt dårligere søvn. Det skal jeg være obs på. Ikke helt uden iPhone i soveværelset og har brug for den når jeg skal falde i søvn midt om natten til sleepcasts. Bliver nødt til at prøve fortsat. Ligesom med meditation, som jeg har haft nået i toget igen de to sidste morgener = meget værdifuldt. Senere i dag mere tortur med PT Dejlig dag til boardet
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-D Når det er 'kun' en km kan jeg lige æde mig selv med den fart men altså det er satme ikke behageligt. Der er langt op til at kunne holde det pace på en 5er eksempelvis :-S Men du har da ret i at man ikke kan forvente at være god til noget man gør så sjældent især når man er en halvtung fætter omkring de 100kg :-)
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Manse board squat(Tempo525) - 4sæt x 8reps Leg curls med elastik - 4sæt x 12-20reps High box squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 10x130kg Hip abduktion med elastik - 4sæt x 12reps DB Rows - 5sæt x 10/10reps med 40kgs håndvægt Wide grip pullups - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+15kg, 5xmig+20kg Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg (En 5er på 130kg er noget af det bedste jeg har lavet i bænk i noget tid. Sidst jeg lavede 5 på 130kg var i fitness World hvor jeg generelt synes vægtene føles en smule lettere samt det var med pause på brystet idag på de første 3reps. Turde ikke pause på de 2 sidste rep) DB curls (fat gripz. Langsom excentrisk 5-6sek) 5sæt x 5reps med 19kgs + fatgripz Coc 2 - lavede 2 gode singler med højre samt en tredje der måske var der. Venstre kan stadig kun lukkes hvis jeg holder på fjederen med højre) DB triceps ext - 5sæt x 15-20reps med 10kgs håndvægte (fokuserede på strækket og pumpet på triceps mere end på vægten) Cardio: Airbike - 4min (10sek on / 20sek off) Min cardio er lige sat lidt tilbage. Men lidt er bedre end ingenting. Men lækker træning. Rigtig fin styrke. 5er på 130kg i bænkpres, god nem lukning af coc2. 10er på 130kg i high Box squat er altsammen fine løft for sådan en gammel afdanket diskopumper som mig :-D
  23. Doktorens log

    Hip thrusts 100 kg x 5 130 kg x 10, 10, 10 To sek pause i toppen Romanian Deadlift 60 kg (4020) x 6 Prøver lige til i den her.. Pull-ups Kv (3010) x 8, 7, 6, 6 Push-ups Kv x 5, 5 Kv+20 kg x 5, 5 Kv+40 kg x 4 Herfra (2010) Kv+60 kg x 9, 8 Kv+40 kg x 10 Push-downs, knælende m lilla bands 2 sæt Maskin laterals 70 x 2 sæt 60 x 1 sæt Ligg. Bencurls 130 x 10
  24. Motion i balance™

    Gode tal ... ! Nej, bare rolig, jeg er ikke begyndt på det der watt-pjat, men har været til årskontrol hos lægen. Det er sådan et program, man bliver indrulleret i, når man har for højt blodtryk, og den anden dag var det anden gang for mit vedkommende. Det foregår skam med blodprøve og urinprøve og hele programmet, og 8-10 dage efter prøvetagningen er man så ved lægen, når resultaterne er kommet ind. Mit blodtryk måler jeg jo selv, og det ligger helt stabilt og fint lavt nu med den medicin, jeg får. Alle andre tal var også bare lige i øjet. Mit kolesterol ligger lidt på den høje side, men kun marginalt. Måske skal jeg vænne mig til at skære fedtkanten på kødet fra. Jeg ligger ekstraordinært højt på D-vitamin, og det er nok en følge af, at jeg altid træner udendørs og ikke sidder inde i spinninglokalet. Win-win.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    "Der der løb er bare ikke min ven " Respekt for at du kan løbe 1 km med 14km/t, så lidt som du løber. Det er bare hårdt at løbe, hvis man ikke løber fast hver uge!
  26. Vestjysk dagligdag

    13-02-2020 Løb 9,3 km. 58m56s 15-02-2020 Løb 6,1 km. 39m07s 16-02-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. 1 x 10 x 60kg. Arnold pres: 3 x 10 x 12kg. Pull down (pure strength maskine):1 x 10 x 40kg. 2 x 10 x 80kg. 2 x 5 x 90kg. Curl db: 2 x 10 x 12kg Triseps extension db. 3 x (10+10) x 9 kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Planke: 2 x 1min. Bro med benløft: 2 x 1 min. Lidt udstrækning. 17-02-2020 Spinning En standard time. 18-02-2020 Løb Terrænløb på en stjerneklar aften. ca. 13 km ca 1 1/2 time Helt underligt at løbe i næsten tørvejr.
  27. Got legs?

    Jeg ved sgu ikke helt hvad der sker, men det er som om at jeg bliver ved med at have et eller andet i kroppen der blusser op med jævne mellemrum. Det er ikke helt optimalt, og jævnt irriterende, men der er nok ikke andet for end at vente på at det passerer. I går kom jeg et smut på hjemmetræneren. 5 minutters opvarmning, og så hoppede jeg direkte ind i et zone 3 interval på en times tid. Faktisk var der lige 11 minutter undervejs hvor jeg hævede den helt op i den øvre ende af zone 4 for lige at køre et bestemt segment på Zwift. Derefter 5 minutters afrulning og således var 1 time og 10 minutters træning overstået. Jeg er generelt stor fortaler for at bruge en hjemmetræner, og har gjort det i en del år efterhånden, og specielt på dage hvor vejret skifter, hvor det blæser, eller i perioder hvor man bare ikke gider tage 3 lag tøj på, kæmpe med skoovertræk og skulle vaske cyklen når man er færdig, så er det altså lækkert bare at få overstået træningen på en times tid eller deromkring. Modsat så savner jeg også virkelig at komme ud i den friske luft, skifte position, og mærke terrænet.
  28. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på arbejdet: Kabel rows - 5sæt x 10-12reps med 105kg (Stakken) High Incline chest/Shoulderpress i maskine - 5sæt x 10-12reps Løbebånd - 2km (Prøvede at holde 12,5km/t men måtte ned og gå nogle gange. Der der løb er bare ikke min ven) Løbebånd - 1km (14Km/t. 1km var mere til at bide i mig og holde farten. ) Fin omgang på arbejdet. Fastede igår. Mangler noget proteintilskud. Vi spiser ikke særligt meget kød så tror bestemt ikke jeg får opfyldt mit proteinbehov når jeg samtidig træner.
  1. Load more activity