.........


agentcamse
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

Jeg er en 22 årig pige som skal være med i en konkurrence om 5 uger, som kræver en god kondition. Hvert fald hvis jeg skal vinde. Jeg har en ELENDIG kondi pt. Mit kondital er på 26 og det er jo helt elendigt. Jeg har aldrig rigtig dyrket motion og jeg har heller ikke rigtig løbet før, men nu vil jeg give den hele armen de næste 5 uger.

Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg træne? Jeg har købt medlemsskab i fitnesscenter, og har tænkt mig at gå til Zumba og Spinning og så løbe med intervaller. Så min uge f.eks. så sådan ud:

Mandag: Løb

Tirsdag: Zumba

Onsdag: Løb

Torsdag: Spinning

Fredag: Løb

Lørdag: Spinning

Søndag: Slappe af.

MEN er det at presse den for meget? Jeg har som sagt ikke dyrket motion før. Og jeg ved heller ikke om Zumba og spinning er god konditionstræning, men jeg hader at løbe, så jeg vil gerne have noget afveksling fra det, så jeg ikke mister gejsten.

Håber der er nogen derude der vil give mig nogle gode råd! :)

Hilsen Camilla

Edited by agentcamse
..........
Link to comment
Share on other sites

Løb vil umiddelbart være et dårligt valg, hvis du ikke er vandt til at løbe i forvejen, risikoen for skader vil være alt for stor.

Hvis du skal komme igennem med løberiet skadefrit, skal du starte med så korte distancer, at det ikke vil nå at forbedre din kondi nævneværdigt på de 5 uger.

Spinning og Zumba lyder til gengæld noget mere fornuftigt, du finder ikke noget mere effektivt konditionstræning end spinning, måske lige bortset fra løb.

Der ud over kunne du overveje en crosstrainer, da det heller ikke belaster kroppen i samme grad som løb gør.

Du kan sagtens træne alle ugens dage, specielt hvis du varierer det så du ikke laver det samme 2 dage i træk.

Edited by KenthJensen
Link to comment
Share on other sites

Løb vil umiddelbart være et dårligt valg, hvis du ikke er vandt til at løbe i forvejen, risikoen for skader vil være alt for stor.

Hvis du skal komme igennem med løberiet skadefrit, skal du starte med så korte distancer, at det ikke vil nå at forbedre din kondi nævneværdigt på de 5 uger.

Spinning og Zumba lyder til gengæld noget mere fornuftigt, du finder ikke noget mere effektivt konditionstræning end spinning, måske lige bortset fra løb.

Der ud over kunne du overveje en crosstrainer, da det heller ikke belaster kroppen i samme grad som løb gør.

Du kan sagtens træne alle ugens dage, specielt hvis du varierer det så du ikke laver det samme 2 dage i træk.

Fedt!!! Tak for svaret KenthJensen! Det var virkelig en god hjælp! :)

Link to comment
Share on other sites

Agentcamse det du kan forvente at opnå på 5 uger er at vænne dig mentalt til at din krop brokker sig over at du presser den, samt en minimal kropslig tilpasning. Du kan, som det allerede er nævnt, ikke forvente at din kondi forbedrer sig nævneværdigt. Jeg vil foreslå at du træner stille og roligt, så du som det også allerede er skrevet, undgår skader og overbelastninger. Hvis din kondi er elendig og du aldrig har trænet før, så lægger du i ovnen til fuck up ved at give den maks gas fra dag ét.

Træn 3 gange om ugen. Løb intervaltræning (3 min. løb 3 min. gang eller sådan noget), det giver bedst. Få nok søvn og spis sundt. Væn dig til at det gør ondt, når du skal konkurrere mod andre der er i bedre kondi end dig.

Det er mit bedste bud.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen,

Jeg er en 22 årig pige som skal være med i en konkurrence om 5 uger, som kræver en god kondition. Hvert fald hvis jeg skal vinde. Jeg har en ELENDIG kondi pt. Mit kondital er på 26 og det er jo helt elendigt. Jeg har aldrig rigtig dyrket motion og jeg har heller ikke rigtig løbet før, men nu vil jeg give den hele armen de næste 5 uger.

Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg træne? Jeg har købt medlemsskab i fitnesscenter, og har tænkt mig at gå til Zumba og Spinning og så løbe med intervaller. Så min uge f.eks. så sådan ud:

Mandag: Løb

Tirsdag: Zumba

Onsdag: Løb

Torsdag: Spinning

Fredag: Løb

Lørdag: Spinning

Søndag: Slappe af.

MEN er det at presse den for meget? Jeg har som sagt ikke dyrket motion før. Og jeg ved heller ikke om Zumba og spinning er god konditionstræning, men jeg hader at løbe, så jeg vil gerne have noget afveksling fra det, så jeg ikke mister gejsten.

Håber der er nogen derude der vil give mig nogle gode råd! :)

Hilsen Camilla

Camilla måske du skulle tænke før du skriver og finde en eller anden form for fornuft og ikke mindst respekt overfor dig selv. Du, jeg eller andre for den sags skyld kan ikke komme i form og slet ikke kanon form på 5 uger. At være i form er jo ikke som at erhverve sig et sæt implantater på brystkassen, det er en forandring og udvikling af celler i kroppen. Men det er aldrig for sent at begynde et langt træk :tongue: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share