Kettlecross


dmollysh
 Share

Recommended Posts

Hep hey.

Har i dag været til Kettlecross for anden gang. Umiddelbart synes jeg at det virker som om det er vældig godt - får pulsen op og inkluderer mange flerledsøvelser.

Men jeg er ingen træningshaj, så jeg vil gerne høre hvad mere forstandige folk synes om Kettlecross...

Dmollysh

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i tidligere tider trænet en del Hardcore i FitnessDK, og da jeg så, at den lokale Fitness World havde fået Kettlecross på programmet, meldte jeg mig til en time i den tro, at det var noget lignende.

Det var en massiv skuffelse i forhold til mine forventninger. Den største kettlebell var 8 kg, hvilket ikke lovede godt for den styrkeprægede træning. Og ganske rigtigt: Hele timen holdt vi et højt tempo, kørte sindssygt mange gentagelser af alle øvelser, fik et minimum af instruktion i teknikken og lavede i det hele taget kropsvægtøvelser, hvor kedlerne nærmest var med som en eftertanke.

Ønsker man konditionstræning og muskeludholdenhed, er Kettlecross et godt bud. Ønsker man fokus på tunge løft og eksplosive high-rep øvelser som f.eks SS snatch-test og tunge swings samt at arbejde med core-stabilitet, er det i det store og hele spild af tid.

Jeg kommer ikke igen.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar :4thumbup:

CoqRouge har ret i at det er godt til at få pulsen op - men ja, der er sygeligt mange gentagelser - alt det squat var ved at tage livet af mig :crazy: - og det er først i dag jeg ikke har djævelsk ondt i lårene (og træningen var i søndags).

At der ikke er så tunge kettlebells betyder for nuværende ikke så meget for mig da jeg er så slatten at jeg alligevel ikke kan løfte noget særlig tungt. Men jeg ville klart hellere lave færre gentagelser med tungere vægt.

Hm - der er vist ingen vej uden om at sammensætte et styrkeprogram selv og svinge træningspisken over egen nakke :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share