tydelige blodårer under huden


bjørnovich
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en dreng på 18, både min storebror og jeg træner en del - det er vores helt store og fælles hobby. han er dog lidt bedre til konditionstræning end mig, da jeg ikke helt kan se lyset for enden af tunnelen. derfor må jeg bittert indse at der er lidt fedt som har sat sig.. :)

vi er begge godt bygget til at tage muskelmasse på, MEN der er den store forskel at jeg har tydelige blodårer ud over hele kroppen. fx har jeg blodårer som løber over kæben og hen til mundvigen, jeg har også blodårer ved tindingerne og henover brystkassen og henover skuldrene, ja det praktisk talt sådan over det hele.. og sådan var det også før jeg begyndte at træne, jeg har aldrig mødt nogen med et lignende tilfælde. alt dette er lidt et mysterie for mig, specielt fordi man normalt siger at det er tynde mennesker som har tydelige blodårer og jeg er som sagt ikke tynd. jeg er normalt bygget rimeligt muskuløs/stærk men har altså lige et par kilo for meget på kroppen.

vil utroligt gerne vide hvorfor det er sådan!?

PS: har forresten fået at vide fra min læge at jeg har et usædvanligt godt blodomløb, er der en sammenhæng?

Link to comment
Share on other sites

Generelt har tynde mere tydelige blodårer end tykke, fordi de ikke er gemt under et lag fedt. Men tykke kan også godt have tydelige blodårer, ligeså vel som tynde kan have ikke så tydelige.

Der er mange faktorer der spiller ind; genetik, væskebalance, trænet/utrænet osv. Så der findes nok ikke et entydigt svar. Vær du bare glad for at dine er tydelige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share