Vil mit træningsprogram virke?


Morlin
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har lige et par spørgsmål til mit træningsprogram, som jeg netop er begyndt på. Det skal lige siges, at jeg er 39 år, mand og vejer omkring 78 kilo.

Mandag: Armbøjninger (3 x til max), Planken (3 x til max), Pull ups (3 x til max), Squat (uden vægt), Pull ups hvor jeg hæver benene op til brystet (3 x max), og mavebøjninger (3 x max)

Tirsdag: Det samme program som mandag

Onsdag: Indendørs fodbold (1 time)

Torsdag: Samme program som mandag

Fredag: Samme program som mandag

Lørdag: Fri

Søndag: Indendørs fodbold (1,5 time)

Mit spørgsmål er om det er et program, som er helt hul i hovedet, eller om jeg vil komme til at se synlige resultater på kroppen? Jeg tænker som sådan ikke større muskler, men at jeg ser mere veltrænet ud og selvfølgelig gerne synlige mavemuskler. Det skal dertil siges, at jeg også samtidig kommer til at kigge på min kost.

Input modtages gerne :-)

Mvh

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ja, rent træningsteoretisk virker det som ret hul i hovedet og ikke særligt gennemtænkt. Kroppen er dog ligeglad med træningsteori, folk får resultater med de mest idiotiske træningsprogrammer. Spørgsmålet er så om man kunne have fået de resultater hurtigere med bedre programmering og en mere videnskabelig tilgang til træningen. Jeg sikker på at du ikke gider male et værelse med en 2 cm bred pensel, når du har en malerrulle til rådighed?

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret i, at det ikke er specielt gennemtænkt. Jeg ønsker dog ikke at melde mig ind i et fitnesscenter, da jeg ved at jeg nok aldrig får holdt mit medlemsskab ved lige. Men jeg kunne sikkert skabe hurtigere og bedre resultater ved at bruge min tid der.

I stedet ønsker jeg at træne hjemme, og tænkte at det måske var nogle øvelser der i længden kunne give mig en mere fit krop. Men ja, selvfølgelig vil jeg hellere male med en malerrulle end en 2 cm bred pensel :-)

Noget input til hvordan jeg ellers kunne tilrettelægge et program hjemme?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share