Slankemidlet DNP


dementia
 Share

Recommended Posts

Hey's, jeg ville gerne høre om der var nogle brugere/eks-brugere af DNP her på MOL.

Eller om i kender nogen der har prøvet/prøver DNP.

Om det er lovligt/ulovligt i Danmark.

Hvad det ca. Koster pr pille.

Jeg har læst lidt om dette "vidunder middel" på bl.a. Elitefitness og AnabolicFitness, og det ser jo ret heftigt ud hvis man trænger til at smide et par kilo eller 10 :)

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Alt med måde vel ? har en ven der er igang med en cyclus lige nu, han drikker like 9 ltr vand om dagen og har det varmt, ellers intet der er unormalt.

Jeg har tænkt mig at tage én her lørdag, hvor jeg er sammen med andre hele dagen, og vil så tage dem hver anden dag hvis jeg ikke oplever noget ubehageligt.

Link to comment
Share on other sites

Alt med måde vel ? har en ven der er igang med en cyclus lige nu, han drikker like 9 ltr vand om dagen og har det varmt, ellers intet der er unormalt.

Dehydrering i det omfang og hævet temperatur, er meget alvorlige symptomer – tænk dig godt om – du leger med dit liv

Link to comment
Share on other sites

På miljøministeriets hjemmeside fandt jeg denne omtale af DNP:

Optagelse, omdannelse og udskillelse:

Hos mennesker optages 2,4-dinitrophenol efter indtagelse, inhalation og ved hudkontakt.

Hos dyr er 2,4-dinitrophenol blevet optaget efter indtagelse og ved hudkontakt.

Efter optagelse fordeles dinitrophenolerne i organismen og omdannes i leveren til vandopløselige stoffer, der udskilles i urinen.

Sundhedsmæssige effekter:

Den akutte giftighed af 2,4-dinitrophenol hos dyr er høj. Hos rotter blev LD50 for oral indtagelse bestemt til mellem 30 og 71 mg/kg lgv. I marsvin udsat for 2,4-dinitrophenol via huden døde alle dyr ved en dosis på 700 mg/kg lgv.

I længerevarende fodringsforsøg med 2,4-dinitrophenol er der hos dyr set toksiske effekter som grå stær, nyreskader, nedsat kropsvægt, opkastninger, og øget kropstemperatur og iltforbrug.

Hos mennesker, der har indtaget 2,4-dinitrophenol som et slankemiddel i daglige doser på 1 til 50 mg/kg lgv., er der set mange toksiske effekter. Disse omfatter hudreaktioner, grå stær, øget basalstofskifte samt følgevirkninger heraf.

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det er helt hen i vejret at tage DNP, med mindre du har sat dig 10000000% ind i det. Man skal kende sig krop og ikke lave mange fejltagelser, for ikke at komme til skade. Ud over alt dette skal man have helvedes masse kosttildskud, hvilket i mine øjne ikke gør det besværet værd.

Hey's, jeg ville gerne høre om der var nogle brugere/eks-brugere af DNP her på MOL.

Eller om i kender nogen der har prøvet/prøver DNP.

Om det er lovligt/ulovligt i Danmark.

Hvad det ca. Koster pr pille.

Andro har skrevet i sin logbog om det.

Link to comment
Share on other sites

"Der var faktisk et kæmpe medie spotlight på Elitefitness i USA for et stykke tid siden, fordi en af deres brugere var døde af DNP…"

Ham læste jeg godt om, han havde så os nuppet 4 dnp piller, en omgang ecstasy og drukket, beder lidt om det så :o

Edited by dementia
Link to comment
Share on other sites

Prøv at læse om DNP rundt omkring. Samlet set er DNP ikke nogen god ide. Du kan fx ikke "se" hvad midlet gør ved de indre organer. Sikkerhedsmargenen mellem effektiv brug og bivirkninger,død mm er meget lille.

Hvis du er vildt doven, og tigger om problemer, så er DNP vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Er godt klar over side effekterne med varme og dehydrering, men lad os sige man drikker meget vand, ikke går i sauna, og tager en pille hver anden dag, hvad så ? det så jeg nogle amerikanere havde gjort, og i løbet af 299 dage havde en gut på 350 pund tabt 100 mener jeg det var.

Ret imponerende? det er vel som alt andet, med måde sker der ikke noget?

Anyways, jeg prøver at tage én imorgen hvor jeg er sammen med noget familie hele dagen, så må vi se hvordan jeg reagerer på det, jeg skal gerne fortælle jeg hvordan det går, hvis jeg kan 7-9-13 :)

Lidt personlige stats:

Alder: 20

Vægt: 150

Højde 202 cm

Ønsk mig held og lykke :)

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Der er noget som ikke hænger sammen. Du brokker dig over folks dødløft stil, og er ufattelig bekymret for om de ødelægger deres ryg. Derfor går jeg udfra du har den samme forsigtige holdning til din egen krop. Alligevel vil du lege med DNP. Har du helt forstået hvad DNP er ?? Det virker altså ikke sådan på mig. Det er IKKE et slankemiddel. Det er simpelt hen den rene gift for kroppen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Brokker mig ikke, får bare næsten ondt i ryggen af at se på det, derfor udtrykker jeg mig kraftigt.

Jeg bruger i øjeblikket Letigen, det mener folk jo også er livsfarligt, ihvertfald Ekstra Bladet's læsere.

Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke har læst særligt meget om DNP, og ved kun det min ven har fortalt mig, og så lige det jeg har læst i en artikel på en amerikansk hjemmeside/et par boards.

Derfor er jeg rimeligt interesseret i at høre om der er nogen der har prøvet det her? som ikke bare har læst i forskellige medier at det er farligt.

Som sagt bruger min ven det lige nu, og han har ikke haft andre bivirkninger end vanddrikkeriet, og et par svedture, men han tager også én hver 12. time, jeg har planer om at tage én hver 48. time.

Er der nogen der kender sideeffekterne ved selve DNP, udover ens kæmpe vandindtag, og svedturene? er der andre?

TJ> du siger det er den rene gift, hvad mener du med dette? alle piller består jo af småfarlige kemikalier, hvad er specielt farligt ved DNP? lyder som om du ved noget om det, så hvis du gad "begrunde" farligheden lidt dybere, ville jeg være taknemmelig.

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke ligefrem siger jeg ved specielt meget om DNP. Jeg ved bare at mange som ved noget om det fraråder det. Du må for guds skyld ikke sammenligne Letigen med DNP. DNP er en helt anden klasse af stoffer. Jeg kan lige opsummere de risici og bivirkninger der kan være ved indtagelse af DNP.

RISICI

Overophedning - DNP er et særdeles potent stof til at forøge kropstemperaturen, og løber det løbsk, så risikere man simpelt hen at dø af overophedning af kroppen.

Carcinogene - DNP tilhører en gruppe af kemiske stoffer som hedder phenoler. Disse stoffer er kendt som værende kræftfremkaldende.

POTENTIELLE BIVIRKNINGER

Ubehag og ekstrem svedtendens - på grund af den ekstremt temperatur forhøjende effekt som DNP har, så vil man opleve ekstrem svedtendens og uro i kroppen.

Søvnløshed - der er også registreret søvnløshed, hvilket nok er en side effekt af ubehagen og uroen i kroppen.

Allergiske reaktion - ca. 10 % af dem som eksperimenterer med DNP får ekstremt slemme alergiske reaktioner med meget omfattende hududslæt.

Det er altså vigtigt at understrege at det IKKE er noget man bare tager. Der er flere eksperimenterende bodybuildere som er døde af det her stads. Så jeg vil på det kraftigste anbefale dig at holde dig fra det. Der er bedre og langt sundere måder at tabe sig på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Igen TJ vil jeg gerne have lov til at bruge den så kendte sætning "alt med måde"

De bodybuildere der er døde af det, tror du ikke det er nogen der har proppet sig med dem?

Ikke lige de lækreste bivirkninger der er på DNP må jeg sige, men derfor vil jeg stadig gerne vide om det er hvis man tager 1-2 stykker hver 12 time i en cyklus, eller om det er totalt underordnet.

Efter EkstraBladet's Letigen artikel, fik jeg da også opringninger fra både min mor og far om at de havde læst det var livsfarligt, men igen, det var folk med a) dårligt hjerte eller B) folk der har proppet sig med dem.

Jeg har taget 3 om dagen i en måneds tid nu, uden at se nogle bivirkninger, medmindre det altså er en bivirkning at man får meget mere energi, bliver mere munter, og ikke så let søvning :)

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Igen TJ vil jeg gerne have lov til at bruge den så kendte sætning "alt med måde"

Der er ikke noge der hedder "alt med måde" når man leger med et giftigt stof. som både er akut farligt og sandsynligvis er kræftfremkaldende! :devil:

Det lyder for mig som om, at du allerede har beslyttet dig for at bruge stoffet, det ville bare lige være rart at for bekræftet "at det sgu nok er ok". Det er IKKE ok, stop med de tåbelige eksperimenter, og gå en sund vej i stedet for.

Hvis du spørger mig, og det gør du nok ikke, så er de genveje ren :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Det store problem med DNP er, at ved en overdosering så DØR du af det - ikke noget med der er risiko for at du måske stiller træskoene - du gør det!! Og spread'et mellem korrekt dosering og overdosering er hårfin, hvilket er en væsentlig faktor man ikke bør røre det...

Link to comment
Share on other sites

GODT du valgte ikke at tage det - for jeg var godt nok ved at hidse mig op gennem læsningen af tråden - det virkede ret meget som om du egentlig bare ville have en bekræftelse af at "det nok skulle gå" og da du ikke fik den, sagde du "jeg tager det - alt med måde" og du forsvarede nærmest giften når ALLE frarådede det...men godt du kom til fornuft! :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share