håndstand


naF
 Share

Recommended Posts

Har indgået et væddemål med en kammarat om jeg kan lære og stå på hænder, sådan uden at vælde om efter de første 30 sek. I forbindelse med det vil jeg gerne høre hvilke muskler som ville være gode træne til dette formål, vil også gerne have links til sider med teknikken omkring dette.

Har tænkt mig at få lært det trik hvor man sidder på hug i sådan en frø-stilling også langsomt går up i strækt stilling, bare lige får at give han noget at tygge på :lol: så skulle nogen have tips eller links der omhandler dette stunt så smid det endeligt :tongue:

På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

Har tænkt mig at få lært det trik hvor man sidder på hug i sådan en frø-stilling også langsomt går up i strækt stilling, bare lige får at give han noget at tygge på  så skulle nogen have tips eller links der omhandler dette stunt så smid det endeligt

Det trick kræver en hel del styrke. Jeg kan selv, og det er ikke sådan ligetil at lære. Men du kan f.eks starte med at øve dig i at lave "armbøjninger" i håndstand. Det gør du nemmest op ad en dør. Altså helt ned og røre gulvet med hovedet, og så op igen ;)

Hvis du har adgang til en barre er det nemmest at øve sig på sådan en, da du her har et langt bedre greb og det er dermed ikke så svært at holde ballancen.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Jon, jeg har faktisk ikke de helt store problmener med det der frø trick...mangler bare lige at strække armene det sidste lille stykke(kan selvf være det bliver et større problem i længden :lol: )....er der nogen form for teknik i det stunt eller er ren råstyyrke og balance ???

Link to comment
Share on other sites

Nu er det sjældent jeg laver de ting mere, men jeg mener at frøtricket er to ting, det er primært balance, dernæst styrke i både skuldre og triceps.

Hvis du vil træne teknik, så ville jeg gøre som Jon - lave pushups stående på hænder - når dette ikke er et problem for dig længere hvad angår styrke, så gå væk fra væggen, og lær at holde balancen mens du laver pushups i fri luft.

At stå / gå / lave ting på hænder er 90% balance - så hvis du kan holde balancen i håndstand, og hvis du kan lave pushups fra håndstand - så vil du finde at det faktisk ikke er særlig svært at lave frøtricket.

Men fremfor at fokusere på frøen, så ville jeg foreslå dig at du først og fremmest øver dig på at finde balancen stående stille på hænder - når du kan stå der i nogle minutter uden at du vælter rundt, så begynd med de der pushups...

Link to comment
Share on other sites

Maxpower:

Fitts, nu var naF's mål jo blot at kunne stå på hænder i mindst 30 sekunder, så mon ikke det er overkill at begynde på fri håndstand pushups? 

Hm, nej han har vist 2 mål som jeg læser det - mål 1 - at stå i 30 sekunder foran alle home-boyz'ene, og mål 2 - at lave frøen.

:4oops:

Har du nogen tidshorisont på det væddemål, naF?

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er om der menes STÅ eller GÅ på hænder. Det er kun meget få mennesker som er i stand til at STÅ på hænder (uden at gå), i 30 sekunder. Jeg er i stand til at gå rundt i 30 sekunder, men ikke stå meget mere end 5 sekunder. Hvad man skal træne for at kunne gå på hænder ved jeg ikke. Da jeg lærte trænede jeg ikke, så det er ikke nogen nødvendighed. Mit råd er 'train as you compete'.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Balancen er alt :)

Jeg er selv i stand til at stå et lille minut stille (er lidt rusten i øjeblikket), men det har også taget nogen år med gymnastik. Øv dig på balancen først -ved at stå på hænder op af en væg, spark lidt fra og stil indtil du igen er nød til at røre væggen -du skal stå en lille meter fra væggen så du kan komme fri af den og stå stille. dernæst er det ikke så vigtigt med den dynamiske styrke, men derimod den statiske og den øver du altså bedst ved - ja at stå på hænderne. Det er i øvrigt meget vigtigt at spænde meget i mave og ryg eller kommer du i svaj -og der er det svært at holde balancen. Du skal fokusere på dine hænder, dvs hovedet på stammen og kig let op af (altså nedad når du står på hovedet) :lol: Var det til at forstå?

Held og lykke med det.

Smeden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share